ASER Backstage: A Marketer’s Plan

Să ştii cum să vinzi sau să ştii cum să îi faci pe oameni să îşi dorească foarte mult să cumpere? Așa este văzut Marketing-ul pentru cei ce nu l-au experimentat, dar un specialist în domeniu știe că în spatele unui produs bine vândut se află pasiune timp, dedicare și viziune ce s-a dezvoltat prin mult exercițiu.

Cristina Gheorghe este un om implicat și ingenios ce face parte din echipa agenției de advertising KelerMedia, care i-a devenit un alt acasă. Apreciază mult oamenii cu care lucrează, iar proiectele noi nu reprezintă doar o nouă provocare, ci un proces de descoperire a talentului și implică skill-uri de Project Management bine dezvoltate.

 

 

1.  Ce te-a convins pe tine că ești ASER și te determină în continuare să te implici în dezvoltarea oamenilor din asociație?

De-a lungul celor 4 ani de activitate, au fost multe lucruri care m-au convins că sunt ASER. De la lucrurile mici, zâmbete ale oamenilor dragi, momente de bucurie, dimineți cu multă cafea și nopți târzii petrecute în sediu, până la impactul pe care am reușit să îl aduc în viața oamenilor cu care am lucrat, atât participanți în proiectele ASER, cât și oameni din organizație.

Fiecare dintre aceste momente m-au făcut să simt o profundă apartenență în cadrul asociației, iar acest sentiment mă ghidează și mă face să nu pot să stau departe de tot ce înseamnă ASER. Mai mult decât atât, asociația a fost locul în care mereu mi-am găsit “de ce-ul” și rolul, de la junior, la lider, iar acum alumn, mentor și persoană resursă.

 

 

2.  Acum esti marketer, dezvolţi o agentie si pe oamenii acesteia, KelerMedia. Ce anume te-a convins să faci acest pas?

Totul a pornit de la ASER… Știu că sună clişeic, însă fix așa este. Înainte să intru în asociație nu aveam un drive în direcția marketingului. Am studiat 5 ani business și la momentul în care am decis să intru într-o asociație, voiam să devin consultant în afaceri.

În ASER, am început să învăț lucrurile de bază din Marketing și să le aplic, având oportunitatea de a vedea impactul direct pe care acțiunile mele le produceau, ceea ce m-a făcut să devin și mai curioasă și să încep să explorez această zonă.

Am decis să intru în domeniul advertisingului și de atunci acolo am rămas și voi rămâne. Sunt strateg la baza, însă în cadrul agenției am preluat mai multe roluri, printre care și cel de Project Manager, pentru că îmi plac oamenii și organizarea. În daily work life-ul meu, îmbin mai multe laturi ale personalității mele: creativitate, imaginație, organizare, gândire pragmatică, sociabilitate, practic sunt eu, în fiecare moment din zi, iar acest lucru îmi oferă liniște, bucurie și lipsa din vocabular a frazei: “Ah, iar e luni?!”. 🙂

 

 

3.  Cum găsesți tu inspirația de fiecare dată și care ar fi 3 tips pe care le-ai oferi cuiva care are un blocaj creativ?

Creativitatea și blocajele creative diferă de la om la om, cel mai important mi se pare că este ideea de a-ți respecta ritmul și de a avea răbdare cu tine, până începi să înțelegi cum poți găsi inspirația, iar de acolo să continui să construiești și să descoperi.

M-am luptat și eu cu această noțiune, câteodată chiar îmi doream ca inspirația să “curgă” de undeva, ca laptele în cafea. În timp, mi-am dat seama că inspirația nu vine, nu răsare din senin, ci e acolo, în tine, însă trebuie să o activezi.

Când am un blocaj creativ, recurg la diverse metode, depinde de cât de încărcată e ziua respectivă și desigur, cum e vremea afară. Lucrând în advertising, este absolut esențial să înțelegi oamenii, așa că am momente în care mă opresc din orice fac și ies să mă plimb, mă uit la oameni, la habit-urile lor, la expresiile lor, pentru că ei sunt, până la urmă, motivul pentru care gândesc strategii și implementez campanii. O altă abordare este aceea de research pe topicul pe care am rămas blocată, petrec mult timp pe Instagram și urmăresc conturi mari, cu content bun, mai degrabă decât să citesc un articol, îmi place să văd cum un concept este declinat și direct implementat. De cele mai multe ori, încep să îmi notez ideile pe post-it-uri sau agendă, pentru a mă deconecta un pic de la laptop. Asta îmi oferă claritate în gândire și o ieșire din blocajul creativ.

 

 

4.  Care a fost etapa ta preferată din tot parcursul tău în ASER și ce anume ți-a plăcut atât de mult? 

Consider că fiecare etapă din parcursul meu din ASER a fost specială și m-a învățat o mulțime de lucruri. Etapa în care sunt în acest moment, cea de alumn și mentor, mi se pare cea mai profundă, având în vedere că am acumulat multă experiență și o perspectiva mai largă asupra propriei persoane, cât și în general despre oameni și viață, ceea ce mă ajută să ghidez și să sfătuiesc ASERiștii cu multă încredere. 

 

 

5.  Ce anume te atrage cel mai mult la Marketing și la viața de agenție? În planul tău strategic de dezvoltare, ce mai urmează și cât de departe vrei să ajungi? 

La Marketing mă atrage cel mai mult ritmul domeniului. Ce a funcționat ieri, posibil să nu mai funcționeze azi, ceea ce înseamnă că trebuie să fii up-to-date cu toate schimbările/ reglementările platformelor de social media și toate celelalte elemente ce țin de Marketing. Asta vine la pachet cu un simt organic de adaptabilitate și curiozitate de a testa și învăța.

Viața mea de agenție este cosy, ca acasă. Sunt elemente care mă fac să mă simt ca acasă: colegii mei și ritualurile lor, cafeaua bună, câinele agenției, canapeaua confortabilă, serile de pizza și board games. Legat de clienți, tot ce pot spune este “no rest for the wicked” :)). Nu mă plictisesc niciodată, fiecare client este diferit și de fiecare dată este o provocare să ajung la o înțelegerea profundă a acestuia și a nevoilor sale, însă îmi place oricând să iau asupra mea o provocare bună. Consider că având o echipa faină și unită, momentele mai grele din zi trec mult mai ușor cu râsete și glume. Până la urmă, totul este despre oamenii cu care lucrezi și cu care interacționezi. Ei dau tonul zilei. 

Planurile mele de dezvoltare sunt declinate tot din zona de marketing: vreau să continui să lucrez în acest domeniu, să învăț zi de zi din ce în ce mai multe lucruri, să greșesc, să remediez greșelile și să mă bucur de fiecare moment.

 

 

Cristina își dorește să lucreze cu și mai multă pasiune pentru promovarea noilor concepte și business-uri,  pentru că lucrurile de care ești mândru la finalul zilei, sunt cele pentru care ai muncit mult, dar nu ai simțit că o faci. 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *