ASER Backstage: The Untolder

Fie că are loc pe plajă sau Cluj Arena, vrei să fii acolo cu prietenii și să fie momentul vostru. Evenimentele pe care le aștepți tot anul sunt promovate de o echipă de oameni care sunt, la rândul lor, tineri iubitori de muzică și de vibe-uri de festival.

Andrei Manole sau Andi, cum îl cunosc prietenii, este un Untolder care a plecat de la stadiul de festivalier, cu interes în Marketing la nivel general, și a ajuns membru al echipei ce susține imaginea festivalurilor Neversea și Untold.

Când ai văzut ultima dată un ad de la Untold sau Neversea? Andi este cel care te introduce în experiența de festival pe platformele de Social Media. 

 

1. În ASER ai fost atras de Marketing, iar în prezent lucrezi în domeniu. Cum s-a dezvoltat această pasiune?

A fost primul lucru pe care l-am întrebat când am aflat de ASER, dacă pot să învăț Marketing. Deși habar nu aveam absolut, dar absolut nimic din ce înseamnă. Apoi, nu știu, cred că pur și simplu a ținut de testarea tuturor zonelor de Marketing până să descopăr ce-mi place și anume Digital Marketing. Iubesc ce fac, n-aș schimba deloc, dar până să îmi dau seama, am tot testat mai multe ramuri, cred că e normal. A contat mult și feeling-ul. Iar, apoi, când am văzut ce înseamnă Marketing-ul online, câte lucruri poți să faci every day și ce impact aduci, nu mi-a mai trebuit altceva. 

 

2. Care consideri că sunt caracteristicile unui om de Marketing bun? 

Pfff, that’s a tough one. Habar nu am, nu cred că pot eu aprecia ce înseamnă un om de Marketing bun. Am întâlnit mulți oameni din domeniu pe care îi apreciez și la care am observat multe caracteristici care pot aduce impact foarte mare. Mi se pare că, în primul rând, trebuie să fii curios, să fii în pas cu trendurile, dar să fii și analitic și, mai ales, sincer când greșești. Mulți nu o fac și aleg să ascundă sub preș anumite greșeli. Nu, oricine greșește, important e să înveți din ce faci și să progresezi mereu. Ai nevoie de un mix de creativ – analitic, ca să poți face și tu un mix de marketing mișto.

 

3. Când vezi reclamele sau OOH-urile de la UNTOLD, te gândești la mințile creative din spatele fiecărui vizual și copy. Tu cum îți antrenezi creativitatea pentru a găsi mereu idei noi și strategii de targetare?

În treaba asta mi se pare că trebuie să furi puțin din tot ce vezi în jurul tău.  Chit că te uiți pe stradă și vezi vreun OOH sau că vezi vreun ad prin Feed, faci mereu un debate cu tine: „mamă ce mișto e campania asta” sau „vai, ew, asta NU, eu l-aș fi făcut mai bine”. Nu poți reinventa roata, poți doar să tinzi mereu să faci mai bine decât ai făcut până atunci sau decât fac alții.

Ce îmi place cel mai mult pe zona de performanțe în Marketing este curiozitatea; nu cred că trec efectiv 2 săptămâni fără ca Facebook Ads să nu se schimbe. Înjur 5 secunde, dar după mă roade să văd ce face funcția aia nouă, asta ce face, dar ăsta cum funcționează și așa mai departe. În Digital Marketing trebuie să fii mereu up-to-date, să visezi platformele de ads și să le încerci, iar apoi să analizezi de unde îți vin cele mai bune rezultate. Mai contează foarte mult să înțelegi fiecare platformă de advertising în parte, să tratezi separat Facebook, Instagram, Reddit etc. Curiozitatea duce inevitabil către creativitate. 

Apoi, vine targetul; poți să fii tu cel mai creativ om din lume, dar dacă nu îți cunoști targetul foarte bine, o dai în bară. Am norocul că, practic, chiar fac parte din targetul UNTOLD și îmi e destul de ușor să-mi dau seama cum să ajung la oameni. Poți să știi cele mai noi targetări, dar totul trebuie pliat pe target, de la copy până la orice strategie. 

Și un lucru esențial este echipa și vibe-ul pe care îl ai în echipă. Au fost cazuri în care poate, mie, o idee mi s-a părut senzațională, dar apoi colegii m-au adus cu picioarele pe pământ. E foarte important să ai o echipă care să te susțină și oameni alături de care poți lucra.

 

4. Înainte de a ajunge să lucrezi pentru UNTOLD, ce parcurs de învățare ai avut, cu toate că nu ai urmat o facultate de Marketing, Publicitate sau PR?

Păi, parcursul meu de învățare s-a numit ASER. De aici mi-am luat toate bazele pe care le-am folosit mai departe. Recunosc că mi-a fost frică de multe ori că dacă nu fac o facultate de specialitate nu pot ajunge aici, dar am avut mereu oamenii potriviți lângă mine care mi-au zis că „ba da, se poate”, m-au redirecționat către ASER și de aici a pornit magia. După câteva luni de ASER, mi-am dat seama că șanse sunt, ba chiar mari, pentru că oamenii au fost foarte faini, m-au învățat tot ce știau ei, îmi arătau tot ce era nou și aveau grijă să păstrezi anumite standarde. M-au împins să devin o variantă mai bună a mea, ceea ce evident, nu se întâmplă la nicio facultate de la noi, nici măcar la cele de specialitate. 

Apoi, părerea mea e că e esențial ca primul job să fie într-o agenție. Că e de Digital, că e de PR, că e de Publicitate, o agenție e esențială în dezvoltarea unui om de marketing. Apoi, după ce stai și îți iei know-how suficient, îți dai seama dacă mediul de agenție e pentru tine sau mergi in-house. 

 

5. În afară de job-ul pe care îl ai acum, de admirat din perspectiva altor oameni de Marketing, care consideri că este cea mai mare realizare a ta, la nivel profesional, dar și cel mai mare vis al tău în această direcție?

Profesional vorbind, am avut mai multe momente care au însemnat mult pentru mine. Mai întâi, șansa pe care am avut-o să fiu Lider în ASER, oportunitatea de a coordona un grup de oameni minunați de care îmi e foarte dor. Apoi, job-ul pe care îl am acum și responsabilitatea pe care o am pot spune că mă fac foarte împlinit profesional. Iar despre vise sincer acum nu știu. Acum că m-ai întrebat asta, îmi dau seama că nu am unul acum. I’m enjoying the moment, the present și încerc să mă autodepășesc și să fac lucrurile mai bine decât le-am făcut ziua trecută. Și vom vedea unde va duce asta. 

 

Evoluție, creativitate, greșeli din care poți învăța atât de multe și curaj pentru a încerca din nou și din nou. Un om de Marketing trebuie să aibă aceste caracteristici și, nu în ultimul rând, pasiune, să facă din fiecare idee un produs pe care să îl prezinte lumii.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *