Viața de corporatist: Stereotipuri VS Realitate

După ani de muncă ai reușit, în sfârșit, obții job-ul mult visat! Bun venit în lumea corporatiștilor! Cum sunt oamenii? Ce se spune despre coroporații în general și care este adevărul, de fapt?

Este viața de corporatist palpitantă sau ești mai degrabă un corpora(trist)?

În continuare, află care sunt patru dintre cele mai cunoscutestereotipuri ,dar și realitățile care se află în spatele unui om care își desfășoară activitatea într-o companie.

1. Mediul corporatist nu încurajează creativitatea

Deși, la prima vedere, afirmația poate fi considerată adevărată, întrucât mulți văd mediul de lucru dintr-o corporație fiind pavat cu reguli stricte, există corporații unde creativitatea nu este doar încurajată, ci totodată stimulată! Lucrul care contează cel mai mult este alegi compania care are o cultură organizațională potrivită personalității tale. Există suficiente exemple de organizații care au dovedit că pot stimula creativitatea în afaceri, fără să renunțe la regulile destul de stricte specifice acestui mediu. Creativitatea angajaților a dus la gestionarea crizelor din mari companii de succes, pentru ca mai apoi, acestea să tindă spre succes.

2. Satisfacția financiara fi maximă, încă de la început

Acesta este unul dintre cele mai des întâlnite stereotipuri, în principal în rândul tinerilor entuziaști care caută își înceapă o carieră în mediul corporatist. Deși, este adevărat marile companii oferă salarii atractive, acestea nu sunt atât de mari pentru un student ieșit de pe băncile facultății. Ca în orice job, experiență își spune cuvântul în ceea ce privește aspectul financiar.

3. Program este unul standard de tipul 9.00 – 18.00

Spre surprinderea ta, programul tău nu va fi niciodată unul fix atunci când lucrezi într-o corporație. Odată ce ai pășit pe acest drum, ar trebui te aștepți la câteva (sau mai multe) nopți nedormite atunci când se apropie data predării unui proiect și ai parte de nenumărate ore de stat peste program. Deși ai o stabilitate mai mare într-o corporație, comparativ cu o companie mica, volumul de lucru este și el, de asemenea, mai mare. De aceea, nu puțini corporatiști se plâng de orele petrecute în plus la serviciu și de lipsa timpului liber, într-o măsură mai mică sau mai mare, în funcție și de poziția pe care o dețin în cadrul companiei.

4. Facultatea pe care o urmezi te pregătește pentru jobul dorit într-o corporație

În ciuda faptului marile companii pun preț pe educația formală, respectiv nivelul u de pregătire și facultatea pe care ai terminat-o, aceasta nu te va ajuta în totalitate la locul de muncă. Asta se datorează faptului că, majoritatea lucrurilor le vei învață direct acolo, prin practică. Așadar, dacă termini o facultate în domeniul contabilității, dar tu iți dorești mai departe lucrezi direct cu oamenii și te angajezi în domeniul Human Resources, nu este nicio problemă. Angajatorii vor evalua, prima dată, abilitățile tale de comunicare și iți vor analiza personalitatea , oferind o atenție sporită soft skill-urilor tale.

Putem spune există numeroase avantaje, dar și dezavantaje când vine vorba de a lucra în mediul corporatist, la fel cum există extrem de multe mituri și stereotipuri legate de acest stil de viață. Pentru unii plictisitoare, pentru alții palpitantă, dar pentru tine?

Tu ai alege viața de corporatist?

Turn your creativity into reality with Ingenius!

Imaginație, creație, dinamism, comunicare, strategii și trenduri. Rezumatul tuturor acestor substantive este produsul ASERist, aflat la a-VI-a editie, Ingenius.

 

Povestea Ingenius a început în 2014, moment în care ASER a luat decizia de a încuraja o nouă direcție profesională, marketingul, care în prezent este în continuă expansiune. 2015 a venit cu o schimbare, un nou concept a fost introdus proiectului. De atunci și până astăzi, Ingenius cuprinde o parte esențială a acestui domeniu, advertisingul.

Anul acesta, Ingenius te aduce cu un pas mai aproape de realitatea marketingului. Proiectul își propune să îți activeze toate simțurile. Ne place să îl numim un accelerator de învățare informală în sfera creativă, cuprinzând o parte esențială a universului marketingului modern – comunicarea: advertising, branding, online marketing și PR.        

În 2019, Ingenius este despre a-ți transforma ideile în realitate. Explozia de informații pe care o avem pregătită este modelată sub forma a trei etape: Creative Networking, Creative Discovery, Creative Marathon.

 

Tip 1: “Marketingul se hrănește cu idei!” – Raluca Grigoriu

 

Pe data de 18 aprilie, te vei împrieteni cu vibe-ul Ingenius prin evenimentul Ads Night. Vom afla împreună ce se află în spatele campaniilor de advertising, care sunt tendințele și, bineînțeles, aflăm despre prețioasele insight-uri ale campaniilor.

Tip  2: Marketingul este comunicare printr-un dialog, nu printr-un monolog.

 

Atfel spus, tutorii ce vor apăsa butoanele de start ale etapei „Creative discovery” și vor fi parte a dialogului sunt:

  • Creație: Simona Suman @MRM/McCann
  • Creative Thinking: Noaptea Târziu
  • Client Service & Strategie: Mia Munteanu @Marks
  • Digital: Dragoș Smeu @Mavericks
  • PR: Roxana Diba & Marina Constanda @Golin România
  • Advertising: Arpad Rezi @Main Stage the Agency

Îți vom alimenta curiozitatea printr-un open day în departamentul de marketing Lidl.

La finalul acestei etape, atât tutorii (trainerii), cât și echipa nebună din organizare, își dorește să te conecteze cu tot ce este nou în acest domeniu.

 

Tip 3: „Marketing is telling the world you’re a rockstar.” – Robert Rose

 

În etapa maratonului, tu vei fi rockstar-ul care își va cânta ideile prin note proprii, rezolvând în echipe un brief real. Acest maraton creativ urmărește să asigure contextul perfect pentru a te pregăti mediului dinamic. Aici este surprinsă cel mai bine esența domeniului și cerințele care vin odată cu el.

“Good content isn’t about good storytelling. It’s about telling a true story well.” – Ann Handley

 

Ingenius este o poveste îmbrățișată de oameni care doresc să ofere, să primească, să împărtășească și să valorifice la maxim tot ce are de oferit marketingul prin acest proiect.

În categoria acestor oameni intră și echipa de organizare de anul acesta. Ne place să ne numim IngeniUS, familia extra-cringe-crazy-bold IngeniUS. Împreună spunem povestea Ingenius, o transmitem mai departe, o schițăm cu personalitatea fiecărui membru și creăm locul propice unde ideile tale pot sări cât de sus și cât de tare pot.

 

Curioși din fire, am stat de vorbă cu câțiva oameni din echipă care au încercat să găsească o definiție a creativității proprii și să ne împărtășească sursele din care aceștia se inspiră.

 

Creativitatea pentru mine înseamnă găsirea unor soluții simple care nu sunt tocmai la îndemână și care se transformă în rezolvări ale unor probleme complexe” – Octavian Moraru, HR & Sales Executive, Team Ingenius 2019

Mă inspir foarte mult din poze, reclame, muzică, pagini de Instagram, tot felul de aplicații și site-uri relevante pentru viziunile mele.” – Andreea Sîrbu, Social Media & HR Executive, Team Ingenius 2019.

Uitându-mă la lumea din jur, consider că inspirația poate veni de unde nu te aștepți. All you gotta do is be present.” – Antonio Dinca, Project Manager Ingenius 2019.

Tu cum ți-ai descrie creativitatea?

 

SMART. FUN. CRAZY. DEZVOLTARE. Acestea sunt doar câteva dintre cuvintele cu care, atât foști participanți, cât și echipa de organizare, au descris proiectul. Te lăsăm pe tine să completezi descrierea de anul acesta.

Ingenius este acea etapă care va aduce un plus de valoare minților pline de idei. Ingenius este locul unde vei descoperi oameni faini prin intermediul cărora vei crea realitate din creativitate.

 

Ce-mi doresc în momentul ăsta este ca fiecare membru din echipă și fiecare participant să se simtă atât de wow pe cât este și la final să trăim cu toții the reality we made from our creativity.” – Antonio Dincă, Project  Manager Ingenius 2019.

Hai să colorăm împreună experiența Ingenius! Înscrie-te până pe data de 21 aprilie, completând formularul de înscriere: http://bit.ly/2G4x8mm!

 

Lucruri care nu vor mai conta peste 10 ani

Poate fi uneori greu să gândești dincolo de anii tăi de studenţie, de persoana hiperactivă, aflată la început de drum, care tocmai a aterizat pe Terra după ce Planeta Mamă s-a decis că e timpul să-şi trimită odrasla la facultate. Viaţa de student e un talmeș-balmeș de sentimente şi stări contradictorii ce se derulează rapid şi incontrolabil până când decizi să iei o pauză ca să meditezi asupra ei. Şi te întrebi ce urmează apoi?… Well, I got something to tell ya!

Vestea rea e că analiza asta pe care tu o consideri benefica şi te face să zici: “Mamă ce suflet de filozof grec am!”, nu-i prieşte nici fetei şi nici sănătăţii tale, mentale ori fizice. Ştiu că proiectele te imploră să le faci, sesiunea vine în paşi voioşi, prietenii tăi vor să faci review-uri la toate cluburile din oraş, lipsa somnului te face grumpy şi prin portofel adie briza de student cu buget limitat, dar chiar nu-i cazul să intri în panică.

Iată câteva lucruri pe care tindem să le analizăm excesiv, cheltuind multă energie mentală și fizică când suntem tineri, ca, în cele din urmă să înțelegem că ele contează mult mai puțin decât ne-am gândit iniţial:

  1.    Examenele şi implicit notele

Da, notele tale contează şi e important să-ţi dai interesul la facultate ca să le ţii ridicate. Totuşi, peste 10 ani de acum nu te vei mai gândi la restanta aia de te-a bântuit toată studenţia. Şansele ca cineva să te chestioneze cu privire la note sunt slăbuţe aşa că nu te consumă mai mult decât e cazul dacă-i picat la ceva. Ai şanse destule să-ţi refaci onoarea.

  1.   Cheltuiala aia nechibzuită

Eşti student şi ai nevoi. Înţeleg bine asta. Dar când ai cumpărat 4 perechi de blugi identice că era lichidare de stoc, 3 genti de voiaj pentru diferite ocazii şi tocmai ai pus în coş şi un parfum, chiar nu mai e cazul să-ţi iei hăinuţa aia de designer care are reducere de 5% şi costă cât un city break în Puerto Rico. Ştii doar cât de rău îţi va părea când vei găsi bonurile prin portofel şi câte idei inovative de făcut bani rapid îţi vor veni ca să nu te mai simţi naşpa. Garantat că peste ani nu-ţi vei aminti că a trebuit să renunţi la KFC,  la abonamentul la sala şi la pâinea integrală pe un an.

  1.    Relaţiile superficiale

Să ai pe cineva care să te sprijine, fie că e vorba de un prieten, de un partener sau de un mentor, te ajuta foarte mult în această perioadă de tranziţie de la adolescenţă la maturitate. Dar e foarte importantă calitatea acelor relații. Dacă nu investeşti în tine, nu înveţi să comunici şi nu îţi pasă suficient de ceilalţi, vei avea mereu relaţii mediocre cu persoane ce-ţi displac. Partea bună e că mai devreme sau mai târziu, vei vrea să fii doar în preajma oamenilor de calitate din viaţa ta, iar de ceilalţi vei uita o dată ce ieşi de pe băncile facultăţii.

  1.   Filmele şi serialele

Ah, serialele! Un ciclu de plăceri nevinovate ce se termină repede şi aşteptări în care nu poţi decât să-ţi faci zeci de scenarii şi să-ţi planifici amănunţit când vei urmări fiecare chestie din watchlist. Trebuie mereu să spui tuturor semi cunoscuţilor despre ce ai văzut, urmăreşti sau urmează să vizionezi ca să ştie tot poporul că ai gusturi bune şi o cultură cinematografică vastă. În 10 ani, clar nu-ţi vei aminti de Avengers: Endgame, iar Game of Thrones va fi doar serialul care ţi-a frânt inima omorându-ţi personajul preferat fix după ce i-ai învăţat numele. Două lucruri sunt sigure. Încă te vei mai uita la Grey’s Anatomy şi nu-ţi vei recupera miile de ore pierdute în fata laptopului.

  1.    Micile eșecuri

Există momente în care planificam totul cu atenţie, ne setam mici obiective de genul: “De astăzi nu mai întârzii la facultate!” ori “De mâine ma duc la culcare mai devreme!”, şi totuşi eşuăm lamentabil. După aceea, urmează frustrarea, ruşinea ori deprimarea. Cu cât încerci să faci mai multe lucruri de-o dată cu atât vei eşua mai mult. În cele din urmă, aceleași eșecuri te ajuta să te dezvolţi și să devii mai bun.

  1.   Cum eşti perceput de ceilalți

Acceptarea socială e ceva crucial pentru supraviețuirea ta ca student. Zilnic te confrunţi cu dileme precum modul în care arăţi, te îmbraci și felul în care te porţi. Pe măsură ce ne maturizam, nevoia noastră de conformare dispare şi ne creăm un stil personalizat, apropiat de cel al persoanelor care au valori similare cu ale noastre. Indiferent ce faci, unii oameni te critică și majorităţii nu-i pasă. Cu timpul, îţi va păsa din ce în ce mai puțin de ceea ce gândesc ceilalți. Pentru că tu eşti protagonistul  vieţii tale.

  1. Ceea ce te îngrijorează acum

“Ce cred oamenii despre mine?”, “Dacă nu primesc jobul ăla?”, “Dacă nu trec la x materie?”, “Dacă nu mă voi integra?” – sunt doar câteva dintre întrebările care produc insomnie studenţilor. După cum arată un studiu al psihologului Bogdana Bursuc, se pare că 85% din lucrurile care ne îngrijorează nu se vor întâmpla niciodată. În timp, îți dai seama că îngrijorarea constantă este o activitate consumatoare de energie, care te conduce numai în directa depresiei.

Daca vrei să vezi cată dreptate există în acest articol, mai intră încă o dată peste 10 ani. Ce crezi ca va fi adevarat şi ce nu?     

 

Techstorm: Let’s focus on A.I.

Tehnologia este într-un continuu proces de update, iar câteodată, chiar te gândești cum să ții mereu pasul cu trend-urile din domeniu. Până și smartphone-ul de pe care citești acum articolul acesta este revoluționat de la an la altul. Poate fi dificil să te acomodezi cu noile schimbări…

Dar cum ar fi să afli totul despre tehnologie în doar câteva ore?

ASER intră din nou în scenă, de data aceasta cu cel de-al doilea eveniment din seria ASER Events, Techstorm. Primul nostru eveniment ce abordează tema inteligenței artificiale în mediul economic românesc, te așteaptă să iei contact cu noile tendințe în materie de tehnologie, la ora actuală. De la gadget-uri care ne fac munca mai ușoară, până la mașinării care impactează felul în care operează companiile,  aceste subiecte de discuție vor fi pe buzele tale atunci când vei intra în lumea Techstorm. Vei afla totul despre era digitalizată și impactul pe care îl are asupra mediului de business de la companii de succes, care inovează cu ajutorul tehnologiei:

Step 1:  IBM, cel mai important jucător în materie de tech din România și lider pe piață a produselor IT la nivel mondial, îți aduce pe scenă 3 speakeri ce îți vor face intro-ul în Techstorm. Vei trece prin istoria inteligenței artificiale și vei continua cu felul în care compania folosește tehnologia Machine Learning în business-urile lor.

Step 2: Ernst & Young, unul dintre cei mai de succes furnizori de servicii de audit, fiscalitate, asistență în tranzacții și afaceri, îți va oferi tips & tricks despre cum operează tehnologia astfel încât să atingă inovația în companie. EY te va ghida spre perspective asupra digital-ului și cum să evoluezi și să rămâi în pas cu trend-urile din domeniu.

Step 3: Inteligența artificială impactează până și cele mai mari companii producătoare de alimente și băuturi răcoritoare. Ultimul pas din acest event îți este condus de către Pepsico, care îți va prezenta cum se îmbină tehnologia cu marketing-ul și ce direcții ia aceasta în mediul economic românesc.

Pe lângă noile tendințe în tehnologie, Techstorm este evenimentul care îți oferă mai mult decât atât. Ai ocazia să intri în contact cu oameni care au aceleași pasiuni ca ale tale, să afli informații noi într-un mod cool și accesibil și să discuți direct cu unele dintre cele mai importante și influente companii din zona digitalizată.

Tehnologia nu este doar despre coduri, roboți și diverse gadget-uri despre care nici nu știi. Este despre felul în care se detașează și evoluează companiile pe piață, ce le face să se diferențieze între ele și cum le ajută instrumentele high-tech să inoveze. Așadar, hai la Techstorm și fă upgrade cunoștințelor tale. Te așteaptă multe alte surprize pe care le vei descoperi, completând formularul de înscriere: https://bit.ly/2CzTsSV . Nu îți face planuri pe 8 aprilie, pentru că echipa Techstorm te așteaptă la Hotel Caro, la ora 15:30!

 

Ești pregătit pentru o doză de tech?

 

Soft skills vs. Hard skills. Ce caută companiile?

De multe ori te-ai întrebat  de ce este nevoie pentru a avea un job cât mai bun, ce abilități trebuie să ai pentru a îndeplini cerințele angajatorilor și cum să alegi postul potrivit dorințelor și personalității tale. Auzi peste tot, de la prieteni până la colegi și chiar profesori, că este necesar să înveți din ce în ce mai mult pentru a avea un loc de muncă cât mai bun și să îți perfecționezi așa numitele hard skills.  

     Dar oare doar de hard skills ai nevoie?

Soft skills. Un concept din ce în ce mai des folosit, acesta reprezintă o parte fundamentală din calitățile tale, urmărite de angajatori cu foarte mare atenție. Pentru că este posibil să nu fii familiarizat foarte bine cu această latură a ta, ți-am pregătit o serie de tips & tricks pe care trebuie să o ai în vedere atunci când vrei să te angajezi.

Hard Skills

Este acel pachet de abilități pe care tu le-ai dobândit de-a lungul timpului. Fie că le-ai deprins din școală, de la cursurile pe care le consideri plictisitoare de la facultate sau de la variate training-uri, hard skills definesc experiența ta și cât de potrivit ești pentru un anumit job. De exemplu, dacă dorești să lucrezi în Digital Marketing, trebuie să stăpânești SEO Marketing, să știi să construiești o strategie de Social Media și elemente ce țin de Ads. Astfel, devii conștient de ce îți place să faci și ce abilități ai atunci când vrei să îți alegi un job. Deschide-te către noi oportunități, provocări și păstrează în minte această frază atunci când te gândești la hard skills: The more, the better.

Soft Skills

Poți spune că soft skills sunt definite printr-un singur cuvânt: subiectivitate. Deci, acestea diferă de la o persoană la alta, sunt nemăsurabile și îți clădesc personalitatea. Din ce în ce mai multe companii caută oameni cu soft skills foarte bine dezvoltate și care se pliază pe etica și cultura lor organizațională. De aceea, este necesar să ai în vedere aceste skills și să te autodepășești, îmbunătățindu-le. Printre aceste soft skills se numără adaptabilitatea, creativitatea, abilitățile de comunicare, capacitatea de a rezolva probleme, inițiativa și antreprenoriatul.

ASER a pregătit o nouă ediție Akademics, unde ai posibilitatea să descoperi care sunt skills of the future și de ce ai nevoie pentru a avea succes într-o companie. De la dezvoltare personală și autocunoaștere, până la bootcamp-uri și experiențe practice în companii, Akademics îți oferă cheia de care ai nevoie pentru a-ți găsi drumul spre cariera mult dorită.

Ce caută companiile?

Fiecare angajator în parte caută cea mai bună persoană pentru a duce la capăt task-urile unui job. Este necesar să ai la îndemână hard skills pe care să le valorifici la maxim și care să îți aducă succes, potrivindu-se cu acea „fișă a postului”, dar nu uita că este la fel de important să ai și latura de soft foarte bine dezvoltată. Orice job se bazează pe comunicare, negociere și înțelegere, așadar, cu siguranță va trebui să ai printre unelte și arta acestor abilități. Hard skills sunt susținute de soft skills, iar una fără alta, nu te pot îndruma spre succes, așa că be aware și devino cea mai bună versiune a ta.

Tu cum alegi să te autodepășești?

Akademics – Be more than a suit!

Ajuns deja la a 14-a ediție, proiectul Akademics este unul de tradiție ASER și anul acesta își propune să vă transforme în cei mai cool super-eroi care au existat vreodată! Proiectul de anul acesta este despre gândire critica, analitica, problem solving, comunicare și putere de negociere.

În spatele fiecărui proiect de succes, se află o echipă unită și plină de pasiune care colaborează neîncetat că să iți ofere cea mai autentică experiență studențească! Dar te-ai gândit vreodată ce se află, de fapt,în spatele acestor oameni? Care sunt dorințele lor și ce îi pasionează pe aceștia? Am încercat să aflu răspunsurile la aceste întrebări și daca vreți să aflați ce a ieșit, keep reading!

Unul dintre membrii echipei e gata împărtășească cu noi câte puțin din pasiunile ei și împartă zâmbete. Este vorba despre Cezara:

“Hei, eu sunt Cezara, persoana pe care o vei vedea la proiect bataindu-se de pe un picior pe altul și zâmbind mai mereu. Nu stau locului, workaholic din fire, am nevoie mereu de ceva de făcut. Îmi place să-mi aglomerez viață cu tot felul de lucruri… Iubesc să schiez, iarna mereu încerc să găsesc un weekend în care să evadez pe pârtie, sunt prima care ajunge acolo și ultima care pleacă. Iubesc tot ce ține de design, îmi place mereu să gândesc outfit-uri stylish și originale dar nu urmăresc neaprat trendurile …Ohh era să uit de cafea. E o nevoie și o pasiune în același timp, dar sincer dacă aș putea înlocui apa cu cafeaua cu siguranță nu aș mai avea probleme cu hidratarea.”

În misiunea mea de a pătrunde în sufletele celor ce dau viață proiectului Akademics, mă întâlnesc cu Eduard, Junior Project Manager Akademics de anul acesta care a vrut să împărtășească câteva lucruri despre proiect dar și date esențiale despre ce îl definește pe el, ca persoană:

“Akademics nu numai că m-a ajutat să înțeleg ce implică organizarea unui proiect, dar m-a și călăuzit în cursul dezvoltării mele. Alături de echipă am reușit să mă bucur de momente de neuitat și totodată să mi se deschidă ochii asupra unor aspecte pe care nici nu mi le imaginam. Mă pasionează oamenii și psihologia, inovația și ideile, munca și atingerea obiectivelor și nu în ultimul rând, echilibrul. Cred cu tărie că orice om poate fi excelent în ceva dacă e pus la locul potrivit, în momentul potrivit iar eu, în cursul meu, sunt într-o căutare constantă a acelor circumstanțe.”

Îmi continui drumul pe tărâmul supereroilor ce au pus la cale această experiență unică de învățare pentru studenții curioși, ca tine, și o întâlnesc pe Alina:

“Mă pasionează oamenii și detaliile, ador să privesc dincolo de aparențe și să învăț cât mai multe despre limbajul nonverbal. Consider că în viață atragem ceea ce gândim, de aceea este foarte important cu ce mindset pornim la drum pentru a ne atinge obiectivele. În Akademics am simțit un carusel de emoții de neuitat alături de echipă, am reușit să descopăr ceea ce se află în spatele cortinei și să mă autodepășesc.”

Cu mult entuziasm și energie pe care o emană din toți porii, Ana a dorit să îmi împărtășească câte ceva despre ea, despre ce o definește și ce o face fericită:

“Sunt o persoană sociabilă, creativă, deschisă, perseverentă și foarte friendly. Îmi place să îmi organizez foarte bine timpul și să finalizez, într-un mod calitativ, responsabilitățile pe care mi le asum. De asemenea, sunt o persoană foarte ambițioasă și refuz să cred că există bariere în realizarea propriului scop atunci când îmi doresc cu adevărat acel lucru. Mă ghidez după motto-ul ‘’Totul sau nimic’’ tocmai pentru că niciodată nu îmi place calea de mijloc. Îmi place foarte mult să călătoresc și de asemenea îmi plac plimbările în aer liber. Ca organizator Akademics din anul 2019, pot spune că acest proiect m-a determinat să mă autodepășesc, să ma provoc să învăț lucruri noi și în esență să cunosc și să lucrez cu un grup minunat de oameni.”

Sufletul echipei și însăși definiția energiei în Akademics poartă un singur nume și se rezuma la el: Rudolf care a fost mai mult decât încântat să îmi vorbească despre sine dar și despre experiența lui în ASER de până acum:

„Aser-ul a fost un pas important făcut de mine în acest an de studenție, iar proiectul din care fac parte nu a fost ales deloc întâmplător. Sunt o persoană pasionată de dezvoltare personală, profesională și anteprenoriat. Îmi place să urmăresc liderii din domeniile de actualitate, să știu în ce direcție se îndreaptă market-ul, ce urmează să fie “the next big thing” și să fiu mereu la curent cu domeniul de business. Pentru mine, Akademics reprezintă cel mai important scop din acest an, deoarece înglobează majoritatea pasiunilor mele și stiu că pot aduce un impact vizibil. Sunt foarte mândru de echipa cu care lucrez și stiu că voi fi mereu motivat de ei să dau acel 110% mereu.”

În călătoria mea, am avut ocazia să o întâlnesc pe Andra, un gardian al sincerității și al sfaturilor bune. Superputerea ei este să spună orice lucru pe care îl gândește sincer și fară a se teme de reacțile celor din jur:

„Numele meu este Andra Gheorghiță și sunt membru Akademics pe rolurile HR și Social Media. Experiența mea din cadrul proiectului Akademics este prima de acest gen și pot mărturisi sincer că mă face deja să mă gândesc la viitoarea ediție Akademics. Se poate simți că este un proiect cu vechime și cu multă implicare emoțională, iar acest lucru m-a atras în principal în momentul în care am ales să fac parte din echipa de organizare. Chiar dacă este vorba de multă muncă, ședințe care țin ore, la finalul zilei mă simt norocoasă că am șansa să lucrez cu acești oameni minunați și că putem aduce participanților Akademics un plus în ceea ce privește mediul business. Una dintre pasiunile mele este călătoritul, iubesc să cunosc locuri noi, dar și oameni și mentalități diferite.  De aceea, Akademics m-a atras prin tema pe care o abordează, anume dezvoltarea soft skill-urilor. Am încredere că Akademics va avea un impact considerabil și la a 14-a sa ediție și sper că vor exista cât mai mulți oameni entuziaști care să inoveze și să mențină tradiția ASER.”

Călătoria mea a ajuns la final, întrucât organizatorii proiectului Akademics au pășit din nou pe tărâmul ședințelor și al promovării, dar trebuie să știți că, prin participarea la proiect, veți ajunge să îi cunoașteți pe toți în „habitatul lor natural”: proiectul pentru care au muncit luni bune. V-am făcut curioși? Daca vreți să cunoașteți mai bine acești supereroi din povestea Akademics dar și să participați la cel mai tare proiect ce se bazează pe cea mai actuală temă din mediul business, nu ezitați să vă înscrieți până pe data de 22 martie!

Inov’up: primul eveniment studențesc despre inovație și intraprenoriat

Inovație. Intraprenoriat. Acestea au fost cuvintele care se citeau pe buzele celor 100 de participanți, joi după-amiază, la start-ul primului eveniment din seria ASER Events, Inov’up. Încă de la ora 15 s-a format o coadă uriașă de studenți entuziaști, dornici să ia ecusoanele și brățările colorate de la ASERiști. Încă de când pășeai în sală, se simțea vibe-ul jocului inovației, prin stand-urile „game-ificate” ale partenerilor evenimentului.

Level 1: Primul speaker care a dat start-ul evenimentului a fost Magda Ropotan, Innovation & Intrapreneurship Coach, care a introdus publicul în lumea inovației și a intraprenoriatului. Într-un mod interactiv, a explicat ce înseamnă inovația, cum se practică intraprenoriatul într-o companie și a răspuns curiozităților participanților.

După o pauză bine meritată, în care participanții au explorat stand-urile companiilor prezente la eveniment, sala a început să ia amploare în diferite colțuri, studenții ducându-se acolo unde le era indicată culoarea: Verde, Roșu, Negru, Albastru. S-a dat start-ul bibliotecii vii! Fiecare echipă, îndrumată de către un ASERist, a parcurs etapele jocului inovației și al intraprenoriatului în fiecare companie în parte.

Level 2:  La Banca Transilvania, puteai să explorezi fiecare corner în parte, de la zona de sharing, până la zona de mentoring și simulatorul de interviu. Coca Cola HBC a prezentat inovația din companie și care sunt pașii pe care îi urmează pentru a atinge succesul, în contextul comunicării și al promovării. La corner-ul celor de la Ernst & Young, Insurwave și transportul maritim au fost cuvintele cheie, prin intermediul cărora participanții descopereau etapele inovației, iar la Procter & Gamble, o sumedenie de întrebări au răsunat, toate legate despre intraprenoriat și despre strategiile companiei pe piață.

Level 3: Evenimentul nu se putea încheia fără ca Fady Chreih, CEO Regina Maria, să pună în discuție, într-un mod cool și fun, ideea de inovație în companie și cum se leagă aceasta de succesul în business. Fady a inspirat și a promovat creativitatea, fiind cheia unei inovații care să te lase fără cuvinte.

Aceștia au fost pașii pe care fiecare dintre participant i-a urmat pentru a trece cu brio peste jocul inovației. Cu fiecare level în parte, erai mai aproape de răspunsurile la întrebările care răsunau la început, înainte să se dea start evenimentului Inov’up: Oare ce înseamnă intraprenoriatul? Dar cum se leagă de ideea de inovație?

Iată care au fost părerile participanților și ale echipei Inov’up, la finalul evenimentului:

Daniela Țuluca, Copywriting Executive ASER: Inov’up a fost o experiență! Participanții au venit și au plecat cu același vibe cool, dar cu mai mult know-how, iar felicitările au însemnat mult pentru echipa de organizare.

Andreea Iaurum, participant: Evenimentul Inov’up a reprezentat pentru mine o experiență de neuitat, prin care am învățat lucruri noi și am cunoscut oameni minunați. În viitor, sigur nu o să lipsesc de la evenimentele organizate de ASER!

Ioana Tudor, PR & Guest Agenda Executive ASER: La început, Inov’up a însemnat pentru mine o mare provocare. Atât faptul că a ieșit totul minunat, cât și feedback-ul bun transmis de participanți, nu mă face decât să mă simt foarte mândră de echipa mea!

Inov’up a dat start-ul unei călătorii inedite pentru ASER Events, care își face debutul în acest an. Următoarele evenimente, pe temele Artificial Intelligence & Machine Learning și Vlogging, se lasă așteptate, iar tu poți să faci parte din aceste experiențe, în curând.

Ești gata pentru o serie de neuitat marca ASER?

 

EESTEC Olympics is here!

EESTEC te provoacă la un nou maraton de 24 de ore de programare făcut de studenți pentru studenți! Ediția a 9-a a concursului de tradiție EESTEC Olympics aduce din nou cele mai mari premii la un maraton de programare din Politehnică.

Concursul principal va avea loc între 16 și 17 martie și împreună cu Bitdefender, B/Programmer și Google, EESTEC oferă premii în valoare de peste 4000 de euro. Alături de acesta am pregătit și 4 Side challenge-uri de 6 sau 12 ore cu premii în valoare de peste 1000 de euro fiecare, organizate în parteneriat cu BCR, Enevo, Ortec și UiPath. Este greu să te hotărăști la ce concurs să participi? Ia cu tine 2 colegi și înscrieți-vă la toate!

Aplică până pe 3 martie pe www.eestec.ro/olympics, vino la testele de preselecție între 4 și 9 martie și arată că poți concura cu cei mai buni.

Ești așteptat și la Stand and Fun Day pe 14 martie, unde vei putea afla mai multe detalii despre ce presupune acest maraton.

 

 

Top 3 evenimente în 2019

Pentru că perioada stresantă din anul studențesc a trecut, ce zici să aruncăm o privire la ce mai fac ASERiștii. Încărcați cu energie, cu zâmbete calde și plini de entuziasm, #ASERpeople ți-au pregătit surprize noi anul acesta. Dacă până acum ai fost obișnuit cu proiectele noastre de tradiție, Akademics și Ingenius, în perioada următoare, vei ramâne surprins de seria de evenimente ce abordează următoarele subiecte: Inovație și Intraprenoriat, Artificial Intelligence&Machine Learning și Vlogging.

 

Anul acesta ASER este despre și mai multă descoperire și explorare, iar noi îți oferim încă trei contexte la care să iei parte alături de noi. Căutăm, propunem idei, discutăm, creăm, descoperim, călătorim și inovăm. Fie că ești deja pasionat, vrei să afli lucruri noi sau fie că vrei să te specializezi într-unul dintre domenii, evenimentele ce vor avea loc în perioada următoare sunt o oportunitate de neuitat pentru a evolua și a-ți extinde orizontul.

 

De ce să te întâlnești cu noi la aceste evenimente?

  • vei avea parte de niște experiențe inedite prin structurile evenimentelor care se bazează pe dinamism
  • vei lua contact cu medii și domenii noi, vei ieși din zona de confort și vei avea parte de contexte de socializare
  • vei descoperi atât domenii care sunt în plină ascensiune, dar și care sunt cunoscute de tine
  • dacă ești un explorator de cultură și curiozitatea te-a adus aici, vei avea oportunitatea de a te întâlni direct cu specialiștii din fiecare domeniu pentru a afla cât mai multe
  • dacă ești familiarizat sau specializat într-unul dintre domenii, vei avea ocazia de a-ți aprofunda cunoștințele
  • vei lua contact direct cu multe companii partenere și vei beneficia de oportunități de angajare

 

De vreme ce ești un pasionat al mediului de business, ASER te provoacă să iei parte la primul eveniment, pe tema Inovație și Intraprenoriat. Dacă ești o fire creativă, cu o imaginație bogată, dornic să aduci un plus de valoare în jurul tău, dar și încrezător în sine, acesta este locul potrivit pentru tine. Mai multe detalii vei afla în perioada următoare, așa că stai cu ochii pe noi.

 

Interesat de tehnologie, inteligență artificială și de partea digitalizată care a acaparat o mare parte din ceea ce ne înconjoară? Dacă da, atunci te așteptăm în primăvară la cel de-al doilea eveniment ce va avea drept temă Artificial Intelligence & Machine Learning. Pătrunde într-o lume a roboților, computerizată, plină de cifre și de descoperiri inedite și pășește alături de noi spre propria ta versiune 3.0.

 

Nu te grăbi prea mult, pentru că ultimul eveniment te va surprinde cum nu te aștepți. Subiecte de actualitate, diversitate și originalitate și, nu în ultimul rând, YouTube. Evenimentul cu tema Vlogging va închide seria din acest an, așa că dacă îți place să împărtășești idei cu alți oameni, dacă ești creativ, original, dacă vrei să începi un business în domeniul acesta sau pur și simplu urmărești alți vloggeri, te așteptăm să ne distrăm împreună și să conturăm o experiență de neuitat.

 

Ce zici, ne vedem la #ASERevents?

Back to Origins

Odată cu campania 10 pentru Sesiune, întrebări nenumărate au umplut gândurile ASER-iștilor și nu numai. „Oare cine a venit cu această idee?”, „Chiar se poate să ai o sesiune de 10?”, „O să am timp și de altceva în perioada examenelor?”.

 

Răspunsurile au venit repede și nu de la orișicine, ci chiar de la una dintre fondatoarele campaniei, Edith Alibec. Un scurt interviu ne-a răspuns tuturor nelămuririlor, după cum urmează:

 

Cum a pornit ideea pentru campania „10 pentru Sesiune”?

Este cert cumva că fiecare pauză de la învățat se concretiza în câteva minute de scrollat pe Facebook, pentru că asta făceam și noi, asta făceau și prietenii și colegii noștri. Ne-am gândit cum am putea fructifica toată această atenție asupra Facebook-ului în ceva benefic pentru ASER. Așadar, citate motivaționale, poze care să-l scoată pe student din acea stare epuizantă au umplut pagina asociației. Am creat un quiz, „Ce fel de student ești în sesiune?”, care a primit o atenție imensă. 12.000 de accesări organice, ceea ce era enorm la vremea respectivă, noi neinvestind bani în promo-uri. Referitor la nume, acea primă campanie se învârtea în jurul acestui număr: 10 citate, 10 poze.

 

Cum era sesiunea ta? Aveai timp și de altceva?

Eu am terminat FABIZ – germană, iar sesiunea mea, cel puțin, era încărcată, în sensul în care învățam doar în sesiune, cu două, trei zile înainte de examen, în restul anului fiind ocupată cu ASER. Îmi făceam ce era obligatoriu, dar nu mai mult. În timpul sesiunii ne ajutam reciproc, cei din asociație. Toată lumea avea examene, dar în zile diferite, așa că rugam pe cineva care nu era prins în sesiune, cât timp eu învățam și invers.

 

Ce recomanzi pentru o sesiune de 10?

Nu știu dacă recomandarea mea este una general aplicabilă, dar la mine a funcționat. Am intrat prima la facultate, iar în ceilalți ani m-am menținut pe poziția a doua sau a treia. Am căutat mereu să-mi fac ce era musai pentru facultate, proiecte, teme, iar în rest, așa cum am mai zis, învățam înainte de examen. Dar acel învățat era cu orele, nopți nedormite, efectiv recuperam toată materia. Nu este chiar ceva ce aș recomanda, pentru că dacă ar fi sa fiu acum iar în sesiune, maturitatea îmi spune că n-aș face la fel.

 

Mulți studenți sunt panicați atunci când vine vorba de restanțe. Tu ai avut?

Nu am avut restanțe, dar nici nu mi s-a părut că ASE-ul este despre restanțe. Nu este așa de grea ca și facultate, decât dacă nu te preocupă deloc, deloc.

 

Cum sesiunea e pe sfârșite, noi sperăm că rimele, stickerele și concursurile campaniei te-au ajutat să treci mai ușor peste această perioadă.