Cum mi-am descoperit pasiunea

 

Ce vreau să fac cu viața mea? Nu am știut să răspund la această întrebare până acum vreun an de zile. Oportunitățile pe care le-am întâlnit și experiența adunată m-au făcut să îmi dau seama care e vocația mea.

 

Am avut, de-a lungul timpului, mai multe idei legate de cariera pe care să o am, de la astronaut până la designer de interior, de la psihologie până la urbanism. Însă, indecisă fiind la finalul liceului, am ales ASE – Relații Economice Internaționale pentru că îmi plăcea economia și făceam în continuare atât engleză, cât și franceză. Am zis atunci că dacă nu îmi va plăcea, o să fac pregătire un an pentru urbanism și o să dau admiterea vara următoare. Nu a mai fost cazul, din fericire.

 

Din dorința de explorare am căutat o asociație studențească și am rezonat cel mai mult cu ASER.

 

Ce am făcut la început? Am intrat în departamentul de HR (Human Resources) și m-am ocupat de recrutare și comunitate. În același timp, am făcut parte din echipa de organizare a proiectului Bloggle, context care mi-a dat curaj să-mi deschid propriul blog pe www.bohoteric.ro, iar mai apoi, propriul canal de YouTube unde fac vloguri.

 

După primul an am decis că nu vreau să mă limitez, ci să încerc și mai multe. Astfel, am mers pe 3 noi direcții:

  • Strategie – departamentul unde am coordonat un program de analiză internă și am luat parte la diverse alte programe strategice, având viziunea de ansamblu și din spatele funcționării unui ONG studențesc.
  • Asistent Project Manager pentru Ghidul Studentului Economist – revista pe care o printam în fiecare toamnă pentru studenții din ASE. Câte șanse ai să apari pe coperta unei reviste?
  • Marketing – unde magia a început să fie aplicată. Aici am învățat primele vrăji ale marketingului, de la social media până la copywriting și graphic design. Brainstormingurile creative sunt un mediu provocator, fiecare zi a fiecărei campanii este diferită, iar schimbările dinamice din online nu m-au lăsat niciodată să mă plictisesc.

 

Ce fac acum în ASER? Coordonez echipa blogului pe care îl citești acum. El a debutat în această toamnă prin campania de PR How to Student, susținută de ASERiștii entuziaști cărora le mulțumesc pentru câte am învățat și realizat cu toții.

Sunt specialist pe 3 domenii: Social Media, Photo-Video și PR. A fi specialist presupune să mă ocup de ariile respective ale asociației, alături de ceilalți responsabili, iar împreună să învățăm juniorii secretele acestora.

 

Cum m-a ajutat experiența din ASER pentru a-mi găsi cariera potrivită? Am descoperit ceea ce vreau să fac în fiecare zi, cu drag, și fără să fiu plătită. Vreau să mă angajez în domeniul marketingului și să urmez un master pe Social Media. De la confuzie totală către un start în carieră, așa aș putea să rezum parcursul meu în ASER.

 

Însă câștigul nu e numai profesional. Prin toate experiențele acestea am renunțat la timiditate, iar acum sunt la varianta mea de 10 de ori mai bună.

Cu ce mă ocup? Colorez exPeRiențe!

 

La fel ca tine, îmi umplu viața cu experiențe. De curând însă, am învățat cum să le colorez.

 

Viața este o carte cu experiențe. Noi o alegem din raft. Poate să fie o carte pe care să o citim, o carte cu benzi desenate ori o carte de colorat. Ce e cel mai important este că oricare ar fi opțiunea ta, întotdeauna o să ai de învățat. Eu mi-am ales o carte de colorat, în care am putut completa singură capitolele. Am ajuns, după ce am tot răsfoit-o, să-i pun un titlul alcătuit din patru litere ce semnifică un loc, sute de gânduri, mii de emoții și milioane de provocări: ASER.

 

Primul desen din acest capitol l-am colorat în urmă cu aproximativ doi ani. Se numește „Dream Big” și se traduce prin „ziua în care am descoperit cea mai frumoasă gașcă de oameni, cu cele mai interesante idei, a căror deviză este pasiunea împletită cu dedicare, responsabilitate, inițiativă și constantă autodepășire”. Ai simțit vreodată că aștepți ceva de foarte mult timp, dar că nu știi exact ce vrei? Ei bine, despre asta a fost „Dream Big”: un desen colorat cu ochii închiși, pentru simplul fapt că este despre visuri; un desen la care mi-am permis pentru prima dată să depășesc conturul, pentru ca atunci când deschid ochii să mă bucur de noile forme pe care le-am obținut. Vrei să îți spun un secret? La final, am rupt pagina și am înrămat-o!

 

Câteva desene mai târziu, mă colorez stând în sediul de pe Strada Frumoasă (what a coincidence, right?). Despre ce e vorba, totuși, în ASER? Ei bine, în ceea ce mă privește poate să fie vorba despre PR, marketing, parteneriate media, zeci de mail-uri, sute de copy-uri și un infinit de idei, dar, la finalul zilei, este despre matafora pe care am tot folosit-o: e despre colorat experiențe.

 

În ASER, am învățat despre mine, despre ceilalți și despre noi în lume. Am deprins abilități hard și soft. Știu că teoria pe care o memoram la facultate este sâmburele de care ai nevoie în practică, dar știu, de asemenea, că fructul este mai dulce cu fiecare încercare, oportunitate, reușită. Iată, deci, 5 întrebări definitorii:

 

Ce am făcut? Am găsit locul potrivit, oamenii potriviți, contextul potrivit. Apoi? M-am pus pe treabă!

Ce sunt? Former PR Executive & Blog Developer și actual PR Leader. (sounds big… and it is).

Ce înseamnă? Că am făcut parte din departamentul magic al ASER-ului, departamentul de Marketing. Era fabrica de idei, de realizare de frumos, de înțeles și semnificație. E locul unde se aduc desenele pentru a fi colorate! Când am terminat de colorat cartea, ne-am dat seama că putem să ne reinventăm, așa că ne-am descoperit varianta 2.0 (o altă structură, o nouă filosofie, dar păstrând creativitatea, entuziasmul și pasiunea). După am spus că și eu îmi doresc mai mult! Am candidat pentru funcția de PR Leader, iar din iulie am început să coordonez aria de PR, adică întreprinderea în care nu avem linii de producție, ci facem totul handmade, așa că poate e cuibul unor meșteșugari care văd lumea dincolo de limitele ei și care încearcă să o redefinească permanent. Aici dăm naștere unor campanii și evenimente care să servească drept amintiri de neuitat pentru mulți studenți.

PR Leader? Da! Sau într-o traducere brută: am o privire de ansamblu asupra muntelui de creativitate, al cărui vârf e tot mai înalt. PR anul acesta este despre oameni, despre PRieteni, cum ne place să spunem. Este despre a oferi publicurilor informațiile de care au nevoie, ajutorul pe care îl cer, este despre înțelegere și cele mai frumoase colaborări. E despre cuvânt, încredere, respect și diplomație.

 

Dincolo de orice perspectivă subiectivă, ASER este mai mult decât organizația studențească în cadrul căreia figurez ca voluntar. ASER e pentru mine locul în care am făcut cunoștință cu forme noi de emoție și înseamnă colectivul pentru care mă duc mai rar acasă, deși stau la 45 de minute de București. E locul în care îmi exersez abilitățile, unde mă pregătesc pentru adevărata piață a muncii, dar, totodată, și locul de unde, atunci când plec, mă gândesc când revin, iar ăsta e cam cel mai frumos sentiment. ASER este desenul la care mă tot întorc, pentru că pare că mereu mai e un colțișor de colorat.

În cartea ta, la ce pagină te întorci? Care e experiența care îți e desen, dar și cutie de culori?    

 

 

Imagine cu trei femei intr-un interviu.

Cum să te pregătești pentru un interviu de job

Ai primit un telefon sau mail de la angajator că ai fost selectat să participi la un interviu pentru jobul la care ai aplicat. Felicitări! Și acum, ce e de făcut? Cum să te pregătești în așa fel încât să vii cu încredere și cu cât mai puține emoții în fața angajatorului? Din fericire, există câteva metode prin care poți să te asiguri că vei arăta versiunea ta cea mai bună. Ba mai mult, am rugat experți în Recrutare și Selecție din ASER să îți dea câteva tips and tricks pentru un interviu de succes.

O bula de text tip Facebook in care Miruna Ilie da un sfat legat de interviul pentru job

Vino cu temele făcute de acasă

Înainte de interviu, asigură-te că știi care sunt valorile, misiunea și viziunea companiei la care aplici. De asemenea, fii la curent cu ultimele știri legate de activitatea companiei. Știind aceste lucruri, vei putea da niște răspunsuri ce arată o potrivire între tine și cultura organizațională a companiei, adică exact ceea ce caută orice angajator. Dacă vrei să fii cu încă un pas înainte, unii specialiști în Recrutare și Selecție sugerează chiar să știi câteva detalii despre recrutor și hiring manager, cum ar fi studiile lor, proiecte în care s-au implicat sau experiența profesională. Astfel, poți stabili o legătură mai personală între voi, ceea ce îl va ajuta pe angajator să înțeleagă dacă ești alegerea potrivită pentru companie.

Alege îmbrăcămintea potrivită

Se spune că nu haina îl face pe om, însă când vine vorba de interviul pentru job lucrurile stau un pic diferit. Indiferent de poziția la care aplici, aspectul tău la interviu trebuie să fie cât mai profesional. Fie că vrei să lucrezi într-o companie din Big Four, fie într-o agenție de advertising, mergi la sigur îmbrăcându-te formal, la costum pentru bărbați și la cămașă pentru femei.

O bula de text tip Facebook in care Iulia Coman da un sfat legat de interviul pentru job

Pune-ți în evidență experiența cu metoda STAR

Ai făcut voluntariat sau un internship în timpul facultății? Sau poate ai demonstrat calități de lider într-o anumită situație din viața ta? Povestește ce ai învățat din aceste experiențe folosind metoda STAR:

  • Situation: Descrie situația în care te-ai aflat cu lux de amănunte. Aceasta trebuie să fie cât mai specifică și poate fi din experiența ta profesională sau poate reprezenta un eveniment semnificativ din viața ta. De exemplu, să presupunem că ai făcut voluntariat într-un ONG și liderul echipei din care făceai parte a fost nevoit să renunțe din motive personale chiar la începutul proiectului, ceea ce a dus la dezorganizarea și demotivarea echipei.
  • Task: Se referă la obiectivul pe care l-ai urmărit în situația respectivă. Continuând exemplul de mai sus, obiectivul urmărit de tine și de echipa ta era să realizați proiectul.
  • Action: Descrie ce ai făcut pentru a rezolva situația și concentrează-te mai mult pe acțiunile tale, nu pe cele ale echipei. În exemplul de mai sus, ai luat inițiativa asumându-ți responsabilitatea de lider. Ai delegat și monitorizat task-urile membrilor de echipă, ai organizat activitățile echipei realizând un chart GANTT și te-ai întâlnit cu 5 reprezentanți ai diverselor companii pentru a obține sponsorizare.
  • Result: Povestește care a fost finalitatea acțiunilor tale și nu-ți fie teamă să îți asumi meritul pentru reușitele tale. Conform exemplului, poți spune că eforturile tale s-au concretizat într-un proiect susținut de 10 companii partenere și de care au beneficiat 40 de studenți, dovedind astfel calitățile tale de lider.

O bula de text tip Facebook in care Ana Silivestru da un sfat legat de interviul pentru job

Fii autentic

Probabil cea mai mare greșeală pe care o poți face la interviu este să minți. Recruiterii sunt antrenați să îți citească limbajul corpului și să identifice neconcordanțe între acesta și ceea ce spui. Cel mai bine este să fii sincer, să îți recunoști defectele și chiar să le transformi în atuuri. Spre exemplu, poate ești genul care trimiți proiectele de la facultate în ultimul moment, dar poți motiva situația asta prin faptul că tu lucrezi mai eficient sub presiune.

Așadar, pășește fără emoții în fața angajatorului și expune-ți aptitudinile și personalitatea. Chiar dacă nu vei obține acel job asta nu înseamnă neapărat că nu ai fost suficient de bun, ci poate că nu a existat acel match dintre tine și companie. În orice caz, ai multe de învățat despre tine din fiecare experiență de interviu!

Ție care sfat ți s-a părut cel mai util?

Târgurile internaționale Access MBA și Access Masters

 

Ne face plăcere să te invităm să te întâlnești personal cu unele dintre cele mai bune școli de afaceri și universități din SUA, Europa și Asia participând la evenimentul Access Masters din București, Marți, 5 Decembrie și evenimentul Access MBA, Luni, 4 Decembrie.

Ești angajat în prezent și dorești o schimbare în cariera ta?

Access MBA te ajută să stabilești ce programe de MBA sau EMBA îți vor permite să îți atingi obiectivele în carieră – indiferent dacă este vorba de promovare, de schimbare a locurilor de muncă, de obținere a responsabilităților manageriale, de muncă într-o altă industrie sau de muncă la nivel internațional.

Încă la școală, dar te gândești deja la specializarea într-un anumit domeniu?

Access Masters te ajută să identifici diploma de masterat care te va ajuta la începerea carierei în domeniul dorit de tine. Înregistrându-te online, vei avea de asemenea șansa de a câștiga o excursie în campusul ales de tine.

Evenimentele sunt gratuite, dar este obligatorie înscrierea în prealabil pentru a fi selectat pentru întâlnirile One-to-One cu școli de afaceri și universități precum IE, Syracuse University, Bentley University Graduate School of Business, Warwick și multe altele.

www.accessmba.com
candidate@accessmba.com

www.accessmasterstour.com
candidate@accessmasterstour.com

Teambuilding #1 ASER

 

Pe locuri, fiți gata, luminați!

Joi noapte spre vineri am setat alarma telefonului. Îmi spunea că mai am 1 oră și 37 de minute până îmi va da deșteptarea. M-am panicat, desigur, și nu pentru că nu o să dorm suficient, ci pentru că nu o să mă trezesc la timp.

Visam deja emoțiile pe care le-am trăit anul trecut, în primul meu teambuilding ASERist. Perspectiva de atunci s-a schimbat, de la cea de junior care ia pentru prima dată contact cu tradiția și profunzimea ASERului, la cea de organizator, de om care trebuie să genereze aceste trăiri.

Sentimentele m-au copleșit din prima zi, din prima clipă în care am ajuns la pensiunea de la Bughea de Sus, loc care ne-a fost martor la atâtea generații de emoții. Am fost cuprinsă de cel mai mare cerc pe care l-am văzut vreodată și atunci am înțeles mai bine cât de mare și unită este comunitatea ASER România. Ne-am alăturat, București și Cluj, juniori, seniori și alumni și am pornit spre cea mai faină experiență din acest an.

Mi-am luat timp să privesc spre chipurile tuturor și se observa, fără prea mare efort, toată dorința, incertitudinea, căutarea, nerăbadarea. Curiozitatea se ascundea sub fiecare cuvânt rostit. Și mi-am dat seama că am reușit. Am adus aproape oameni gata să chestioneze, dornici să afle mai multe, gata să încerce și, mai ales, pregătiți să reușească. Împreună, un ASER mai mare și mai frumos ca niciodată, un ASER cu adevărat la nivelul 2.0, gata să ofere mai departe tot ce are mai bun, într-o formă nouă, inedită, care să surprindă și să aducă valoare.

Totul a început cu o scânteie…

Totul a început cu o scânteie de implicare, dorință, emoție, imaginație și încredere. Totul a început cu noi: tineri care, cu pasiune în forma ei cea mai pură, au început să mute munții. Au țintit spre cele mai înalte vârfuri, le-au depășit și au găsit cel mai frumos drum: spre Cluj. Apoi, ne-am transformat în stele și am început să aprindem dorințe pe cer. Am format galaxii și am luminat întunericul. Acum, am luat tot spectacolul de sclipire de pe cer și ne-am alăturat, sub formă de particule de strălucire, și am format cel mai mare foc: un foc al dorinței de implicare, de generare de impact, al dedicării și pasiunii desăvârșite.

Acum suntem surse de lumină. Mocnit, încălzim cele mai mărețe visuri și le transformăm în realitate. Renaștem cu fiecare ținut de mână și zâmbet de încurajare. Avem inițiativă, încercăm și reușim! Totul a început cu noi, totul împreună, totul, cu o scânteie.

Noi suntem…

… cei ce numărau scânteile ce ieșeau din foc. Atâția suntem și noi și mai mulți vom fi în viitor. Împreună însă, o flacără ce avea puterea să lumineze un întins de întuneric. Martori ne-au fost copacii, iar ceața a învăluit în mister toată vibrația clipei. Am aprins momente! Le-am dat foc să încălzească cele mai înalte țeluri, să le coacă, pentru ca în primăvară să culegem roadele.

… cei ce s-au întors pe muzică de respirații și gânduri care aleargă spre îndeplinire. Ne-am întors, mereu spre mai multe provocări și spre mai multe emoții. Am gustat pe deplin din spiritul ASERist, ni l-am agățat la mână și în suflet și ne-am dat cuvântul să-l protejăm și să îl creștem. Cu responsabilitatea pe umeri a multor generații, cu scopul de a dezvolta un mediu de învățare, cu dorința de a menține cea mai frumoasă comunitate, pornim de acum spre numărat realizări.

… cei ce cred într-o lume mai bună. Cred că prin implicare, pasiune și dăruire poți să aduci impact, poți să generezi bine și poți să dai puțină strălucire lumii în care trăim. Suntem conștienți de provocări, dar nu ne sperie. Suntem pregătiți să dăm tot ce avem mai bun și să facem din fiecare moment unul #unforgettable.

… cei ce știu să îmbine utilul cu plăcutul, distracția cu introspecția, care nu obosesc niciodată! Suntem noi, cei ce suntem scântei!

 

Pentru mine, weekendul acesta a fost o porție de motivație, de energie și entuziasm. Am petrecut, alături de mulți dintre oamenii care îmi sunt cei mai dragi, momente pe care le voi păstra mereu în cartea amintirilor. Am învățat că și atunci când nu mai poți, mai poți puțin și că nu trebuie să uiți niciodată că tu ești lumea. Nu da vina pe nimeni. Ești responsabil de ce e în jurul tău, ești responsabil să aduci aportul. M-am inspirat mereu de la Peter O’Toole și mi-am spus că nu o să fiu un om obișnuit, pentru că am dreptul să fiu extraordinar. Ei bine, cred că am început să fiu extraordinar, pentru că am început să văd extraordinarul din oameni! Iar extraordinarul strălucește așa de tare…

 

Photos credits: Mădălin Stancu (Follow on Instagram: @mada_lens)

Teatru: „Monstrul de sub pat”, la ART HUB

 

 

ARTHUB și trupa de teatru independent Artonic vă invită duminică, 26 noiembrie 2017, de la 19.30, la spectacolul „Monstrul de sub pat”, o comedie cu accente dramatice, despre dragoste, prietenie și adevăruri ascunse.
Lucrurile nespuse la momentul potrivit pot naște adevărați monștri… Hope și Fury au râs și au suferit împreună, au simțit primii fiori ai dragostei și ai urii tot împreună. Întoarse acasă, tot ce au iubit și urât vreodată trebuie să înfrunte acum. Vor reuși să ucidă pentru totdeauna „monstrul de sub pat”?
„Monstrul de sub pat” este un spectacol în regia Lilianei Cîmpeanu, o adaptare după William Brooks. Din distribuție fac parte: Roxana Neagu, Andreea Boșneag, Alexandru Mandu și Cristi Constantinescu.

Durata: 80 de minute.
Adresa: B-dul Carol Nr. 61, et. 4 (fosta Piață Latină) – intrarea prin Mega Image.
Suport artistic: 25 lei.
Link event

 

 

Cine sunt Artonicii

Artonic este o trupă bucureșteană de teatru independent, formată dintr-o echipă de profesioniști – iubitori de artă, oameni și scenă, un nucleu plin de tonus și entuziasm. Cu un nou nume și o nouă identitate vizuală din 2017, Artonic își are originile încă din 2004, an în care Liliana Cîmpeanu, fondator al proiectului și actual regizor a pus în scenă primul spectacol, „De veghe în lanul de secară”. Registrul abordat este unul complex, de la dramă la comedie, mesajul fiecărei montări fiind unul plin de substanță. Scenariile pieselor sunt în special contemporane, inspirate de realitatea curentă.

 

 

9 pași pentru prezentări Power Point wow!

NOI FACEM MAGIE CU EI. TE ÎNVĂȚĂM ȘI PE TINE…

                  Cum să faci dintr-o prezentare în stilul acesta:

Una care să arate cam așa:

Carisma și abilitățile de public speaking nu sunt singurele elemente care fac o prezentare să fie wow. Nu toată lumea poate face niște slide-uri să arate fantastic într-o prezentare, de exemplu – un element extrem de neglijat la facultate, atât în prezentările profesorilor, cât și în ale studenților.

Te-ai gândit vreodată că proiectele de la facultate pot lua note mai mari atunci când ai o prezentare Power Point super organizată și corectă din punct de vedere estetic? Ei bine, după 3 ani de facultate îți dai seama că zilele prezentărilor plictisitoare trebuie să fie demult apuse pentru că Power Pointul capătă un nivel de importanță mult mai mare pentru ce poți face în carieră, sau ori de câte ori trebuie să prezinți esențialul cuiva (fie el într-un proiect, mapă de vânzări și orice are scop informativ).

Ne propunem să salvăm lumea de prezentări Power Point plictisitoare, cursuri la care adormi de la al doilea slide, acoperind în acest articol 9 dintre cele mai utile sfaturi pentru a ieși din tipare cu prezentările tale.

 

1. Setează un obiectiv sau un mesaj de luat acasă
Gândește-te la un mesaj principal pe care ai vrea ca audiența ta să-l ia acasă.

Construiește-ți prezentarea în jurul acesteia și repetă-l dacă e nevoie pentru a face mesajul transmis cât mai clar.

În cazul proiectelor pentru facultate, asigură-te că respecți structura proiectului dat de profesor, dar nu uita să evidențiezi foarte bine concluziile, întrucât acestea sunt esențialul prezentării tale.

 

2. Nu uita că titlul dă primul tonul prezentării
Orice prezentare bună are nevoie de un titlu pe măsură, altfel audiența va porni la drum fără să știe exact ce urmărești să prezinți. Trebuie să promiți impact și să stârnești curiozitate cu fiecare idee.

 

3. Folosește fonturi! Multe fonturi! (și bine!)
Acum că am trecut de partea de text, urmează partea fun: designul.

Fonturile pot face un mesaj să fie mai bine înțeles doar din aspectul lor. Asigură-te că banalele Times New Roman/ Arial/ Calibri sunt date uitării.  Caută online fonturi noi, descarcă-le, instalează-le din Control Panel în tabul de Fonts și experimenteză!

 

                                       

Dintre toate, cel mai ușor de urmărit este:

Nu uita, în schimb, că atunci când vei trimite prezentarea pe un alt PC/ laptop, dacă nu au și acestea salvate fonturile folosite de tine, nu se vor deschide și vor fi înlocuite de unele de bază, ca cele amintite anterior (având alte dimensiuni și aranjări).

Ca să evităm lucrul ăsta (trust us, we’ve been there – not cool) nu uita să salvezi casetele de text sub formă de imagine. Cum faci asta? Selectezi caseta, dai Copy-Paste în același slide, iar de la opțiunea de Paste, selectezi „Pictures”, astfel că ele nu vor mai fi citite drept texte ci drept imagini cu text care nu se mai modifică la trecerea pe un alt computer.

 

4. Alege înțelept culorile
Culorile atrag, inspiră și dau emoții, iar ca să fii sigur că folosești corect combinațiile de culori, bazeză-te pe complementaritate. Keep it simple.

Poți, bineînțeles, să cauți oricând pe net palete de culori care îți oferă sugestii de nuanțe, însă, to keep it simple, merg pentru început și culorile complementare: roșu – verde, albastru – portocaliu, turcoaz – galben etc. Ai mai jos câteva exemple de casete de text  care se aliniază perfect cu backgroundul din punct de vedere cromatic.

De asemenea, nu te teme să folosești alternanțe negru cu alb atunci când nu vrei “să deranjezi” în vreun fel echilibrul creat.

 

5. Investește timp în căutarea unor fotografii la rezoluție mare

Îți dai ușor seama de impact dintr-o fotografie și cealaltă… It’s not rocket science.

Atunci când cauți imagini, îți recomandăm să le pui pe fundalul slide-ului, de la opțiunea de background (click dreapta pe slide, Format background, Fill, Picture fill) pentru a se încadra corect (nu uita să verifici și partea de Stretch Options din același tab după ce ai selectat imaginea pe care o dorești ca fundal). Bineînțeles, nu este o regulă, însă tu îți setezi singur cât din slide să ocupe acea imagine, fiind poate cea mai importantă.

Îți lăsăm mai jos o doză de inspirație, așa cum ne-am gândit noi la un template pentru proiectul nostru:

 

6. Introdu imagini de tip PNG
Poți găsi foarte ușor numeroase alternative banalelor bullet-point-uri doar căutând niște simboluri așa cum am pus noi mai jos dolarul și săgeata, în format PNG, adică fără fundal (găsești ușor resurse la o căutare a cuvintelor cheie „dollar sketch PNG” și „arrow sketch PNG”) . Imaginile de acest gen arată minunat fără un fundal care să încurce cromatica.

Totodată, dacă vrei să scapi de povara unui fundal alb sau negru al unei imagini care nu este PNG, dar care îți place foarte mult, poți oricând folosi funcția Format -> Remove Background (din colțul din stânga sus, în meniul de sus Format).

 

7. Scapă de liste
În loc de plictisitoarele liste, îți recomandăm să faci o combinație între fundal, fonturi și casetele de text. Aranjează-le altfel, încarcă imagini, animații pentru ele și poți obține ceva mai interesant, precum în slide-urile de mai jos.

 

8. Păstrează tranzițiile simple și folosește-le unde e nevoie
Câteodată, atât tranzițiile (de la slide la slide), cât și animațiile (în interiorul slide-ului, între texte, imagini, grafice, tabele), deși par că aduc un plus de valoare prezentării, pot deveni obositoare și pot distrage audiența de la esențialul prezentării tale.

Alege maxim 2-3 tranziții pentru aceeași prezentare și nu folosi pentru fiecare slide una. Intră mereu în opțiunea de Presentation pentru a vedea cum arată experiența de vizualizare după adăugarea lor și a animațiilor.
Pont: selectează atât textul cât și imaginea care vrei să fie supusă animației, pentru a face mai multe elemente să intre pe ecran în același timp.

Vezi mai jos despre ce vorbim:

 

9. Folosește video-uri și material audio


Video-urile reprezintă o metodă foarte utilă de a oferi exemple concrete. Audiența absoarbe mai ușor materialul video, iar conținutul audio și video vor face cu siguranță prezentarea mai captivantă decât un simplu text.

 

O impresie generală wow pornește de la a urmări impactul încă de la început. Nu uita că slide-urile tale sunt doar o parte din ceea ce dă succesul prezentării, așa că dacă ai avut fluență în idei și te-ai prezentat în fața colegilor tăi cu un minim de carismă și plăcere de a le exprima ideile tale, pregătește-te să pornești o conversație pe baza proiectului tău, pentru că sigur vei stârni și reacții (garantăm că pozitive), pentru că atunci se vede că prezentarea ta chiar a avut ceva de spus.

 

 

Dacă știai câteva din trucurile astea și dacă mai ai recomandări pentru noi pe care ai vrea să le vezi în următoarele articole postate, nu ezita să ne lași un comentariu. Așteptăm cu drag propunerile voastre!

Tipuri de CV

 

Fie că aplici pentru un job sau pentru un internship, primul filtru de selecție este, de obicei, CV-ul. Astfel, Curriculum Vitae, care semnifică “Istoricul vieții”, în latină, se transformă într-o primă impresie pe care o lași angajatorului. Acesta reprezintă chiar o reclamă prin care transmiți mesaje despre abilitățile tale și despre motivele pentru care tu meriți să obții un loc în acea companie. De aceea, pentru ca acest document, fizic sau interactiv, să fie trăsnet, nu uita că el trebuie să reflecte corect propria persoană și să respecte anumite reguli de redactare și structurare.

Cum să ai un CV de nota 10 și care să îți asigure cariera în domeniul care îți place? Ce trebuie să conțină acel CV pentru a convinge și ce ar fi bine să eviți? Sunt întrebări la care îți voi răspunde astăzi. Te invit să arunci un ochi peste CV-ul tău și să urmărești dacă ai bifat deja următoarele aspecte:

CV  personalizat

Ca orice arhitect, înainte de toate, alege un format care să se potrivească tipului de job pentru care aplici. Este important, deci, să cunoști toate datele problemei, mai exact, ce implică jobul respectiv și anumite detalii despre firmă, astfel încât să poți adapta stilul către ceva mai formal sau mai creativ. De exemplu, în cazul în care candidezi pe un post într-o agenție de publicitate sau într-un departament de Marketing, cu siguranță, un design atipic le va atrage atenția în mod plăcut recruiterilor. CV-ul tău poate lua chiar forma unui filmuleț în care să povestești câteva lucruri relevante despre tine, poți folosi grafica sau poți apela și la template-uri inovatoare cum ar fi info-graficele acestea.

Uite câteva sugestii pentru un altfel de CV :

Linkedin & Facebook

Linkedin, dar și Facebook sunt locurile unde unor angajatori le place să studieze “Piața” și te încurajez să păstrezi decența în ambele locuri, precum și să actualizezi constant informațiile pe care le oferi celor din mediul business. Totodată, ținând cont de numeroasele instrumente pe care Linkedin le oferă, profilul tău ar putea atrage locurile de muncă pe care ți le dorești, mai ales că este un loc destul de popular pentru a fi identificați posibili candidați.

Structură eficientă

Toate ca toate, dar degeaba are CV-ul tău un aspect inedit, dacă nu îl structurezi astfel încât să atingi esențialul și să îi stârnești, prin conținut, interesul cititorului. Pune accent pe activitățile tale extracuriculare și oferă detalii despre rezultatele acestora, dar și despre abilitățile dobândite.

Istoricul experiențelor

Secțiunile dedicate educației și experienței acumulate, sunt de preferat a fi realizate sub forma unui istoric, pornind de la cel mai recent eveniment până la cel mai îndepărtat. Pentru a nu omite nimic, ai putea nota de fiecare dată când ai urmat un curs nou sau ai fost la o conferință. Este important și să îmbunătățești în permanență CV-ul și să-i faci un update, ori de câte ori este necesar, lucru ce îți va ușura munca atunci când vei avea nevoie de el.

Corectitudinea gramaticală

Gramatica e sfântă, ea transmite cât de atent ai fost atunci când ai creat acel conținut, așa că, verifică de mai multe ori ce ai scris pentru a nu crea o impresie greșită angajatorului.

Dacă ai fi în postura de angajator, cum ar arăta CV-ul ideal în viziunea ta? Imaginează-ți și construiește-ți cel mai tare CV cu care să obții job-ul sau internship-ul dorit.

Read more

Top Talents România: 12 companii au planuri de recrutare pentru tineri cu rezultate excepționale

Ediția cu numărul 10 Top Talents România va avea loc anul acesta pe 24-25 noiembrie la Hotel Caro din Bucuresti. Timp de 10 ani, Top Talents România a identificat și a premiat tineri cu rezultate excepţionale şi cu motivaţie pentru dezvoltarea personală şi profesională. Anul acesta, 12 companii vor fi prezente la eveniment cu scopul recrutării celor mai ambițioși și entuziaști participanți.

 

Top Talents România se adresează studenţilor în ani terminali de facultate, masteranzilor şi proaspăt absolvenţilor. Participarea este gratuită în baza înscrierii pe site-ul www.hipo.ro până pe 10 noiembrie. În urma înscrierii pe www.hipo.ro și a testelor, vor fi selectaţi cei mai buni 250 de tineri care vor fi invitaţi să participe la Top Talents România. Pentru a trece de prima etapă a procesului de selecție participanții trebuie sa bifeze cel puțin unul dintre criteriile de mai jos:

  • să aibă expunere internațională prin programe dedicate tinerilor (Work&Travel, Erasmus etc.);
  • se se fi implicat în acțiuni de voluntariat sau ONG-uri studentești;
  • să aibă rezultate academice foarte bune, participare la olimpiade, la sesiuni de comunicări știintifice;
  • să fi participat la activități extracurriculare: internship, participare la traininguri/workshopuri etc.

Primii 700 de aplicanți care vor obține un punctaj bun în urma evaluării CV-ului și a formularului de aplicare, vor primi invitația de a completa online o serie de teste de abilități numerice și raționamentul logic. Ulterior, vor fi invitați să participe la cele 2 zile Top Talents România.

 

În cadrul evenimentului vor fi prezente 12 companii care au planuri de recrutare și vor să întâlnească cei mai buni tineri din România: BRD – Groupe Societe Generale, JTI Romania, Philips, Vodafone România, EY România, Farmacia Dona, Unilever, Arctic, Coca-Cola HBC România, GlaxoSmithKline (GSK), METRO Cash & Carry România și P&G. Domeniile pentru care angajatorii au planuri de recrutare sunt variate: Bancar-Financiar, FMCG, IT, Consultanță, Farma și Retail. Pe lângă oportunitățile de carieră, companiile vor susține și o serie de workshopuri în cadrul cărora vor împărtăși din experiența lor prin intermediul unor sesiuni de învățare care vor aborda diferite teme. De exemplu, Vodafone România va aborda subiectul: “Rock your learning: the growth mindset” care va fi susținut de Laura Martin, Manager L&D Vodafone România și Alexandra Jilavu, Talent Management Consultant. Philips va aborda subiectul “Innovation comes first” susținut de Liviu Băluță.

 

Ediția cu numărul 10 Top Talents România va găzdui un invitat internațional – Mathias Haas, CEO SuperSocial & Curator la TEDx. Mathias Haas va aborda un subiect atractiv și de actualitate: “Empowering passion and perseverance” – va vorbi despre importanța pasiunii în carieră, despre cum fiecare persoana pe care o întâlnim ne învață ceva și despre cum voluntariatul contribuie la dezvoltarea ulterioară.

 

Cei care vor să participe, se pot înscrie până pe 10 noiembrie, accesând site-ul https://www.hipo.ro/locuri-de-munca/toptalentsromania/sectiune/5  unde vor afla mai multe detalii despre procesul de selecție și cum pot fi participa la cel mai important eveniment dedicat tinerilor cu potențial – Top Talents România 2017.

Experiența Work & Travel – Interviu și sfaturi

Un gând îndrăzneț: să locuiești în America timp de o vară. Cu Work & Travel, câțiva ASERiști au avut curajul de a pleca în Statele Unite pentru a trăi visul american.

 

A fost visul american cel care te-a făcut să pleci sau doar dorința de explorare?

Oana Penciu: Este foarte greu să vorbesc în doar câteva cuvinte despre această experiență, dar voi încerca. Consider că este necesară o introducere, astfel vă spun că am ales să plec în nordul țării, în statul Ohio, pentru a lucra la unul dintre cele mai mari parcuri de distracții, Cedar Point, ca ride host. Ceea ce m-a determinat să iau decizia de a pleca nu a fost visul american, cel puțin nu a fost pe primul loc, ci dorința de a face ceva nou, inedit, dar mai ales dorința de a explora, de a avea parte de experiența vieții mele. Visul american urma sau nu să îl trăiesc pe pielea mea și să văd dacă într-adevăr este așa cum se aude. Spun asta deoarece în locul ales de mine majoritatea angajaților eram internaționali, așa că nu am reușit cu adevărat să descopăr gustul Americii, dar mai important decât asta este, pentru mine, faptul că am ajuns să îmi fac prieteni de pe tot globul și să descopăr multe culturi.

Ce consecințe a avut această dorință de explorare? Vara asta a însemnat în primul rând foarte multe ore de muncă, chiar și 16 din 24 și oricât de imposibil pare de crezut, găsești energia necesară pentru acest lucru foarte ușor. Astfel, dacă găsești ceva ce ți se potrivește și ai alături o echipă extraordinară, ajungi să ai cea mai frumoasă vară. Urmează perioada de călătorii, chiar dacă eu am avut parte de ele pe tot parcursul verii, în care chiar ajungi să trăiești visul american, să descoperi ce are țara aceasta de arătat si să ai șansa de a vedea locuri pe care nu ți-ai fi imaginat că vei ajunge vreodată să le vezi. Nu este vorba doar despre visul american, ci de multe altele pe lângă acesta. Această vara a însemnat pentru mine cea mai tare experiență de până acum, m-a trecut prin toate stările, m-a învățat mai multe decât orice altă experiență de până acum.

Astfel, recomand experiența oricărui student care dorește să aibă parte de o vară unică. Nu va fi deloc ușor, ar trebui să se știe și acest lucru pentru că nimeni nu îl spune, dar merită cu adevărat. Iar odată ajuns inapoi acasă, nu mai ești aceeași persoană care a părăsit țara în căutare de aventură cu trei luni înainte.

 

Care sunt acele amintiri #Unforgettable pe care le aduci în România?

Laureana Dobre: Pentru mine, Work and Travel e un ghid care te îndrumă nu numai către locuri extraordinare, ci şi să ajungi să vezi lumea cu alți ochi. Acum, când mă gândesc la tot ce s-a întâmplat în aceste patru luni, îmi dau seama că mi-ar lua încă pe-atât să descriu toate amintirile în detaliu, dar voi încerca să rezum câteva momente din cea mai frumoasă vară pe care am trăit-o până acum. Prima și cea mai intensă amintire este impactul cu oceanul. După un zbor interminabil la care se adaugă încă 4 ore de stat în mașină, mă aflam într-un final în locul unde am ales să-mi petrec vara, Ocean City. Odată ce am ajuns m-a izbit un aer sărat, umed și cald… foarte cald. Câțiva pași înspre ocean și deja auzeam valurile strigându-mă…așa am făcut cunoștință cu Atlanticul. Mi-a fost prieten bun de la început, curenții lui mi-au făcut o primire neașteptată și parcă nu mă mai lăsau să plec, iar valurile voiau să mă îmbrățișeze din ce în ce mai strâns. I-am promis că vin în vizită în fiecare zi și, într-un final, l-am lăsat în compania prietenilor lui cei mai buni, surferii. După ceva timp, am ajuns într-un loc pe care eu îl numesc cu adevărat incredibil, Cascada Niagara. Am putut simți pe pielea mea apa surprinzător de caldă, care cădea de la 51 de metri peste telefonul meu de care chiar nu îmi păsa la momentul respectiv. Voiam doar să imortalizez clipele incredibile pe care le trăiam, și, din fericire, înca mai pot scrie acum de pe același telefon.

Mai târziu am aflat cum e să fii în vârful celui mai înalt rollercoaster. Adrenalina și emoțiile pe care le-am simțit în cel mai mare parc de distracții din lume mi-au dat o supradoză de curaj și m-au împins să experimentez și skydiving-ul. Timpul parcă se oprește în momentul în care te afli la 4000 de metri de pământ. Te simți stăpânul lumii zburând printre nori și privind infinitul din jurul tău. Amintirea asta chiar nu poate fi explicată. E un sentiment mult prea complex și care merită trăit fără spoilere. Pe tot parcursul verii am avut ocazia să vizitez locuri extraordinare, dar am ales să păstrez ce-i mai bun la sfârșit și să părăsesc SUA din locul pe care mereu mi-am dorit să-l văd, New York: orașul care nu are nevoie de o descriere. Aici te simți ca într-un film doar

mergând pe strada și întelegi cu adevarat versurile cântate de Alicia Keys. Chiar dacă îmi era dor de casa, mi-a fost foarte greu să-mi iau ramas bun de la Times Square, Empire State Building, Statuia Libertății și toate locurile incredibile pe care le găsești în New York. Iar poate cea mai frumoasă amintire cu care rămân după această vară sunt toți oamenii extraordinari pe care i-am întâlnit aici. Prieteni din lumea întreagă, alături de care am uitat ce înseamnă oboseala si cu care am experimentat o vară cu adevărat de neuitat. Datorită lor acum știu câte o înjurătură în fiecare limbă și am plănuite vizite pe întreg Globul.

Toate acestea sunt doar o mică parte din experienta Work and Travel. Uitandu-mă acum înapoi la vara pe care am trăit-o, mai adaug o amintire #unforgetable pe lista mea, momentul acesta, în care, fiind în România și simțind încă toate valurile de amintiri, pot spune cu mâna pe inima și cu un zâmbet larg “See you soon, America!”

 

 

Cum sunt americanii în raport cu miturile și filmele pe care le știm?

Sabina Teletin: Pot spune că ceea ce vedem în filme și realitatea de acolo este aceeași când vine vorba de oamenii de culoare și am remarcat două tipuri de personalități. Tipul care vorbește și te simți ca la un show de stand up doar pentru stilul în care vorbește și gesticulează și tipul “badass” care e dur și nu are niciodată răbdare. Evident, tonul ridicat nu lipsește în niciunul dintre peisaje și să nu uităm boxa din care răsună muzica oriunde s-ar afla și în orice moment al zilei. În rest, filmul cam bate puțin realitatea. Pe majoritatea americanilor nu îi preocupă modul în care arată, se imbracă sau tatuajele pe care și le fac. E adevărat că mulți dintre ei nu se gândesc nici la ceea ce mănâncă, însă nici variația de mâncăruri nu există și când zic mâncăruri nu mă refer la fast food, acolo sunt campioni. Din nou aici sunt 2 extreme, fie foarte grași, fie foarte bine făcuți și grijulii cu stilul lor de viață. Anyway, un lucru pe care nu îl știam, dar m-am bucurat să îl descopăr despre ei este că sunt foarte politicoși, bineînțeles, majoritatea, că mai sunt și excepții. Lucrul pe care nu l-a înțeles nimeni acolo e de ce își cer scuze atunci când trec pe lângă tine și totuși nu se apropie mai mult de 5m de tine, probabil e o problemă a spațiului personal.

 

Dacă ai putea repeta experiența, ce ai face diferit?

Andreea Dumitrescu: Ce aș face diferit? Aș încerca să cunosc mai multe persoane, ca să pot să mă cunosc și pe mine mai mult. Am facut asta până acum, doar că, probabil, aș face asta pe o periodă de timp mai lungă. Mi-am dat seama cât de puțin știu despre mine ca persoană, până m-am trezit dimineața în hoteluri din diferite orașe din America, călătorind singură în lumea asta, care nu e atât de înspăimântătoare precum pare. Lucrurile sunt mult mai simple decât par și decât cei din jurul nostru spun. Dacă ar fi să schimb ceva, nu aș mai sta după nimeni să ies în lume și să aflu ce se întâmplă în fiecare loc.