10 pentru Sesiune Gold

Autori: Antonio Dincă & Sebastian Cîrstian

Sesiunea aceasta. Uită restanțele. Și pregătește-te. Căci se apropie. 10 Pentru Sesiune. GOLD.

Noi stickere, noi concursuri și noi momente în care să te bucuri de ceea ce-ți oferă sesiunea.

 

 

Aflați la început de drum în ASER, nu știam ce înseamnă cu adevărat campania 10 pentru Sesiune. De aceea, atunci când am aflat că urmează să se formeze echipa de organizare a campaniei, nu am ezitat să contribuim la crearea unei sesiuni #unforgettable.

 

Sesiunea este, pentru mulți dintre noi, o altă etapă din parcursul pe care-l reprezintă facultatea. Astfel, ne dorim de la 10 pentru Sesiune să fie experiența din această perioadă ce te motivează să treci peste stresul învățării.

 

Este perioada în care transmitem entuziasmul nostru tuturor studenților prin stickere cu rime și mesaje amuzante ce expun o altă perspectivă asupra sesiunii – una în care predomină simțul umorului și buna dispoziție. La fel ca în fiecare sesiune, ne vom întâlni în căminele Belvedere, Moxa și SNSPA Băneasa, pentru a-ți oferi zâmbete, stickere și pentru a te încuraja înainte de examene.

 

Însă anul acesta, campania capătă o nouă formă, una pe care noi, juniorii, avem posibilitatea să o conturăm și să o punem în aplicare: 10 pentru Sesiune GOLD. Este o ediție în care am pregătit noi concursuri și noi stickere cu un design specific. De asemenea, am preluat stickerele voastre preferate din anii trecuți și le-am dus la nivelul GOLD. Nu în ultimul rând, am pregătit și un sticker hunt ce va reprezenta finalul campaniei, unde te vei distra descoperindu-le pe cele GOLD.

 

 

De asemenea, printre surprize se numără și concursuri oferite de partenerii noștri: EY, Genpact, KPMG și Unilever. Urmărește paginile noastre de Facebook și de Instagram pentru a afla cum poți câștiga premiile pregătite pentru tine.

 

Scopul campaniei 10 pentru Sesiune este acela de a te ajuta să te relaxezi și de a te determina să ai o viziune pozitivă asupra sesiunii, indiferent de rezultatele din această perioadă. Însă nu uităm de importanța ei, astfel noi te vom motiva să ai cele mai bune rezultate.

 

Așadar, cum alegi să arate sesiunea ta?

 

 

Regulament Concurs EY – Destressing Break Ianuarie 2018

 ASER și EY te trimit într-un super citybreak!

 

ASER și EY îți premiază munca pe care o depui în perioada sesiunii și organizează Concursul „Destressing Break”.

Concursul se desfășoară în perioada 24.01.2018 și 27.01.2018, ora 23:59 și constă în oferirea unui City Break pentru 2 persoane într-un oraș european cu un kit de călătorie și 3 carduri cadou la Therme București. Câștigătorii vor fi aleși prin tragere la sorți, dintre participanții înscriși în concurs. Primul câștigător va primi City Break-ul împreună cu kitul de călătorie, iar următorii 3 vor primi câte un card la Therme București.

Care sunt condițiile de participare la concurs?

  1.   Să fii student, cu vârsta cuprinsă între 18 – 24 ani, la una dintre universitățile din București.
  2. Să deții un cont de Facebook cu date reale pentru a fi la curent cu condițiile concursului postate pe pagina de Facebook ASER.
  3.   Să dai like paginii de Facebook ASER.
  4. Să trimiți un comentariu la postările de pe Facebook ale concursului, în care să etichetezi persoana/persoanele cu care vrei să te relaxezi după sesiune.

Ce câștigi?

EY oferă un City Break pentru 2 persoane într-un oraș european la alegere, în funcție de ofertele din momentul respectiv al agenției partenere cu EY (sub formă de voucher în valoare de 250 euro) + kit de călătorie primului student care va fi ales aleatoriu dintre cei înscriși în concurs, prin tragere la sorți cu ajutorul platformei Woobox, cu condiția respectării regulamentului concursului, deoarece noi considerăm că munca studenților merită apreciată și lăudată. Următorii trei participanți extrași, aleși aleatoriu, vor primi câte un card cadou Therme București, în valoare de 200 lei fiecare (suma ar presupune intrarea și consumația a 2 persoane).

Când afli dacă ai câștigat?

Câștigătorii vor fi anunțați pe data de 28.01.2018 pe pagina de Facebook oficială ASER. De asemenea, aceștia vor primi individual, într-un mesaj privat, informațiile necesare pentru a intra în posesia premiului.

Limitări

Nerespectarea prezentului regulament, utilizarea unui limbaj neadecvat în comunicarea despre acest concurs sau orice încercare de fraudare, duce la eliminarea imediată din concurs a aplicantei/aplicantului.

EY își rezervă dreptul de a modifica regulile de concurs sau de a anula desfășurarea concursului în orice moment. EY are dreptul de a investiga orice suspiciuni de înșelăciune sau fraudă în legătură cu înscrierea și participarea la concurs înainte de a desemna un câștigător.

 

Cum mi-am descoperit pasiunea

 

Ce vreau să fac cu viața mea? Nu am știut să răspund la această întrebare până acum vreun an de zile. Oportunitățile pe care le-am întâlnit și experiența adunată m-au făcut să îmi dau seama care e vocația mea.

 

Am avut, de-a lungul timpului, mai multe idei legate de cariera pe care să o am, de la astronaut până la designer de interior, de la psihologie până la urbanism. Însă, indecisă fiind la finalul liceului, am ales ASE – Relații Economice Internaționale pentru că îmi plăcea economia și făceam în continuare atât engleză, cât și franceză. Am zis atunci că dacă nu îmi va plăcea, o să fac pregătire un an pentru urbanism și o să dau admiterea vara următoare. Nu a mai fost cazul, din fericire.

 

Din dorința de explorare am căutat o asociație studențească și am rezonat cel mai mult cu ASER.

 

Ce am făcut la început? Am intrat în departamentul de HR (Human Resources) și m-am ocupat de recrutare și comunitate. În același timp, am făcut parte din echipa de organizare a proiectului Bloggle, context care mi-a dat curaj să-mi deschid propriul blog pe www.bohoteric.ro, iar mai apoi, propriul canal de YouTube unde fac vloguri.

 

După primul an am decis că nu vreau să mă limitez, ci să încerc și mai multe. Astfel, am mers pe 3 noi direcții:

  • Strategie – departamentul unde am coordonat un program de analiză internă și am luat parte la diverse alte programe strategice, având viziunea de ansamblu și din spatele funcționării unui ONG studențesc.
  • Asistent Project Manager pentru Ghidul Studentului Economist – revista pe care o printam în fiecare toamnă pentru studenții din ASE. Câte șanse ai să apari pe coperta unei reviste?
  • Marketing – unde magia a început să fie aplicată. Aici am învățat primele vrăji ale marketingului, de la social media până la copywriting și graphic design. Brainstormingurile creative sunt un mediu provocator, fiecare zi a fiecărei campanii este diferită, iar schimbările dinamice din online nu m-au lăsat niciodată să mă plictisesc.

 

Ce fac acum în ASER? Coordonez echipa blogului pe care îl citești acum. El a debutat în această toamnă prin campania de PR How to Student, susținută de ASERiștii entuziaști cărora le mulțumesc pentru câte am învățat și realizat cu toții.

Sunt specialist pe 3 domenii: Social Media, Photo-Video și PR. A fi specialist presupune să mă ocup de ariile respective ale asociației, alături de ceilalți responsabili, iar împreună să învățăm juniorii secretele acestora.

 

Cum m-a ajutat experiența din ASER pentru a-mi găsi cariera potrivită? Am descoperit ceea ce vreau să fac în fiecare zi, cu drag, și fără să fiu plătită. Vreau să mă angajez în domeniul marketingului și să urmez un master pe Social Media. De la confuzie totală către un start în carieră, așa aș putea să rezum parcursul meu în ASER.

 

Însă câștigul nu e numai profesional. Prin toate experiențele acestea am renunțat la timiditate, iar acum sunt la varianta mea de 10 de ori mai bună.

Cu ce mă ocup? Colorez exPeRiențe!

 

La fel ca tine, îmi umplu viața cu experiențe. De curând însă, am învățat cum să le colorez.

 

Viața este o carte cu experiențe. Noi o alegem din raft. Poate să fie o carte pe care să o citim, o carte cu benzi desenate ori o carte de colorat. Ce e cel mai important este că oricare ar fi opțiunea ta, întotdeauna o să ai de învățat. Eu mi-am ales o carte de colorat, în care am putut completa singură capitolele. Am ajuns, după ce am tot răsfoit-o, să-i pun un titlul alcătuit din patru litere ce semnifică un loc, sute de gânduri, mii de emoții și milioane de provocări: ASER.

 

Primul desen din acest capitol l-am colorat în urmă cu aproximativ doi ani. Se numește „Dream Big” și se traduce prin „ziua în care am descoperit cea mai frumoasă gașcă de oameni, cu cele mai interesante idei, a căror deviză este pasiunea împletită cu dedicare, responsabilitate, inițiativă și constantă autodepășire”. Ai simțit vreodată că aștepți ceva de foarte mult timp, dar că nu știi exact ce vrei? Ei bine, despre asta a fost „Dream Big”: un desen colorat cu ochii închiși, pentru simplul fapt că este despre visuri; un desen la care mi-am permis pentru prima dată să depășesc conturul, pentru ca atunci când deschid ochii să mă bucur de noile forme pe care le-am obținut. Vrei să îți spun un secret? La final, am rupt pagina și am înrămat-o!

 

Câteva desene mai târziu, mă colorez stând în sediul de pe Strada Frumoasă (what a coincidence, right?). Despre ce e vorba, totuși, în ASER? Ei bine, în ceea ce mă privește poate să fie vorba despre PR, marketing, parteneriate media, zeci de mail-uri, sute de copy-uri și un infinit de idei, dar, la finalul zilei, este despre matafora pe care am tot folosit-o: e despre colorat experiențe.

 

În ASER, am învățat despre mine, despre ceilalți și despre noi în lume. Am deprins abilități hard și soft. Știu că teoria pe care o memoram la facultate este sâmburele de care ai nevoie în practică, dar știu, de asemenea, că fructul este mai dulce cu fiecare încercare, oportunitate, reușită. Iată, deci, 5 întrebări definitorii:

 

Ce am făcut? Am găsit locul potrivit, oamenii potriviți, contextul potrivit. Apoi? M-am pus pe treabă!

Ce sunt? Former PR Executive & Blog Developer și actual PR Leader. (sounds big… and it is).

Ce înseamnă? Că am făcut parte din departamentul magic al ASER-ului, departamentul de Marketing. Era fabrica de idei, de realizare de frumos, de înțeles și semnificație. E locul unde se aduc desenele pentru a fi colorate! Când am terminat de colorat cartea, ne-am dat seama că putem să ne reinventăm, așa că ne-am descoperit varianta 2.0 (o altă structură, o nouă filosofie, dar păstrând creativitatea, entuziasmul și pasiunea). După am spus că și eu îmi doresc mai mult! Am candidat pentru funcția de PR Leader, iar din iulie am început să coordonez aria de PR, adică întreprinderea în care nu avem linii de producție, ci facem totul handmade, așa că poate e cuibul unor meșteșugari care văd lumea dincolo de limitele ei și care încearcă să o redefinească permanent. Aici dăm naștere unor campanii și evenimente care să servească drept amintiri de neuitat pentru mulți studenți.

PR Leader? Da! Sau într-o traducere brută: am o privire de ansamblu asupra muntelui de creativitate, al cărui vârf e tot mai înalt. PR anul acesta este despre oameni, despre PRieteni, cum ne place să spunem. Este despre a oferi publicurilor informațiile de care au nevoie, ajutorul pe care îl cer, este despre înțelegere și cele mai frumoase colaborări. E despre cuvânt, încredere, respect și diplomație.

 

Dincolo de orice perspectivă subiectivă, ASER este mai mult decât organizația studențească în cadrul căreia figurez ca voluntar. ASER e pentru mine locul în care am făcut cunoștință cu forme noi de emoție și înseamnă colectivul pentru care mă duc mai rar acasă, deși stau la 45 de minute de București. E locul în care îmi exersez abilitățile, unde mă pregătesc pentru adevărata piață a muncii, dar, totodată, și locul de unde, atunci când plec, mă gândesc când revin, iar ăsta e cam cel mai frumos sentiment. ASER este desenul la care mă tot întorc, pentru că pare că mereu mai e un colțișor de colorat.

În cartea ta, la ce pagină te întorci? Care e experiența care îți e desen, dar și cutie de culori?    

 

 

Imagine cu trei femei intr-un interviu.

Cum să te pregătești pentru un interviu de job

Ai primit un telefon sau mail de la angajator că ai fost selectat să participi la un interviu pentru jobul la care ai aplicat. Felicitări! Și acum, ce e de făcut? Cum să te pregătești în așa fel încât să vii cu încredere și cu cât mai puține emoții în fața angajatorului? Din fericire, există câteva metode prin care poți să te asiguri că vei arăta versiunea ta cea mai bună. Ba mai mult, am rugat experți în Recrutare și Selecție din ASER să îți dea câteva tips and tricks pentru un interviu de succes.

O bula de text tip Facebook in care Miruna Ilie da un sfat legat de interviul pentru job

Vino cu temele făcute de acasă

Înainte de interviu, asigură-te că știi care sunt valorile, misiunea și viziunea companiei la care aplici. De asemenea, fii la curent cu ultimele știri legate de activitatea companiei. Știind aceste lucruri, vei putea da niște răspunsuri ce arată o potrivire între tine și cultura organizațională a companiei, adică exact ceea ce caută orice angajator. Dacă vrei să fii cu încă un pas înainte, unii specialiști în Recrutare și Selecție sugerează chiar să știi câteva detalii despre recrutor și hiring manager, cum ar fi studiile lor, proiecte în care s-au implicat sau experiența profesională. Astfel, poți stabili o legătură mai personală între voi, ceea ce îl va ajuta pe angajator să înțeleagă dacă ești alegerea potrivită pentru companie.

Alege îmbrăcămintea potrivită

Se spune că nu haina îl face pe om, însă când vine vorba de interviul pentru job lucrurile stau un pic diferit. Indiferent de poziția la care aplici, aspectul tău la interviu trebuie să fie cât mai profesional. Fie că vrei să lucrezi într-o companie din Big Four, fie într-o agenție de advertising, mergi la sigur îmbrăcându-te formal, la costum pentru bărbați și la cămașă pentru femei.

O bula de text tip Facebook in care Iulia Coman da un sfat legat de interviul pentru job

Pune-ți în evidență experiența cu metoda STAR

Ai făcut voluntariat sau un internship în timpul facultății? Sau poate ai demonstrat calități de lider într-o anumită situație din viața ta? Povestește ce ai învățat din aceste experiențe folosind metoda STAR:

  • Situation: Descrie situația în care te-ai aflat cu lux de amănunte. Aceasta trebuie să fie cât mai specifică și poate fi din experiența ta profesională sau poate reprezenta un eveniment semnificativ din viața ta. De exemplu, să presupunem că ai făcut voluntariat într-un ONG și liderul echipei din care făceai parte a fost nevoit să renunțe din motive personale chiar la începutul proiectului, ceea ce a dus la dezorganizarea și demotivarea echipei.
  • Task: Se referă la obiectivul pe care l-ai urmărit în situația respectivă. Continuând exemplul de mai sus, obiectivul urmărit de tine și de echipa ta era să realizați proiectul.
  • Action: Descrie ce ai făcut pentru a rezolva situația și concentrează-te mai mult pe acțiunile tale, nu pe cele ale echipei. În exemplul de mai sus, ai luat inițiativa asumându-ți responsabilitatea de lider. Ai delegat și monitorizat task-urile membrilor de echipă, ai organizat activitățile echipei realizând un chart GANTT și te-ai întâlnit cu 5 reprezentanți ai diverselor companii pentru a obține sponsorizare.
  • Result: Povestește care a fost finalitatea acțiunilor tale și nu-ți fie teamă să îți asumi meritul pentru reușitele tale. Conform exemplului, poți spune că eforturile tale s-au concretizat într-un proiect susținut de 10 companii partenere și de care au beneficiat 40 de studenți, dovedind astfel calitățile tale de lider.

O bula de text tip Facebook in care Ana Silivestru da un sfat legat de interviul pentru job

Fii autentic

Probabil cea mai mare greșeală pe care o poți face la interviu este să minți. Recruiterii sunt antrenați să îți citească limbajul corpului și să identifice neconcordanțe între acesta și ceea ce spui. Cel mai bine este să fii sincer, să îți recunoști defectele și chiar să le transformi în atuuri. Spre exemplu, poate ești genul care trimiți proiectele de la facultate în ultimul moment, dar poți motiva situația asta prin faptul că tu lucrezi mai eficient sub presiune.

Așadar, pășește fără emoții în fața angajatorului și expune-ți aptitudinile și personalitatea. Chiar dacă nu vei obține acel job asta nu înseamnă neapărat că nu ai fost suficient de bun, ci poate că nu a existat acel match dintre tine și companie. În orice caz, ai multe de învățat despre tine din fiecare experiență de interviu!

Ție care sfat ți s-a părut cel mai util?

Târgurile internaționale Access MBA și Access Masters

 

Ne face plăcere să te invităm să te întâlnești personal cu unele dintre cele mai bune școli de afaceri și universități din SUA, Europa și Asia participând la evenimentul Access Masters din București, Marți, 5 Decembrie și evenimentul Access MBA, Luni, 4 Decembrie.

Ești angajat în prezent și dorești o schimbare în cariera ta?

Access MBA te ajută să stabilești ce programe de MBA sau EMBA îți vor permite să îți atingi obiectivele în carieră – indiferent dacă este vorba de promovare, de schimbare a locurilor de muncă, de obținere a responsabilităților manageriale, de muncă într-o altă industrie sau de muncă la nivel internațional.

Încă la școală, dar te gândești deja la specializarea într-un anumit domeniu?

Access Masters te ajută să identifici diploma de masterat care te va ajuta la începerea carierei în domeniul dorit de tine. Înregistrându-te online, vei avea de asemenea șansa de a câștiga o excursie în campusul ales de tine.

Evenimentele sunt gratuite, dar este obligatorie înscrierea în prealabil pentru a fi selectat pentru întâlnirile One-to-One cu școli de afaceri și universități precum IE, Syracuse University, Bentley University Graduate School of Business, Warwick și multe altele.

www.accessmba.com
candidate@accessmba.com

www.accessmasterstour.com
candidate@accessmasterstour.com

Teambuilding #1 ASER

 

Pe locuri, fiți gata, luminați!

Joi noapte spre vineri am setat alarma telefonului. Îmi spunea că mai am 1 oră și 37 de minute până îmi va da deșteptarea. M-am panicat, desigur, și nu pentru că nu o să dorm suficient, ci pentru că nu o să mă trezesc la timp.

Visam deja emoțiile pe care le-am trăit anul trecut, în primul meu teambuilding ASERist. Perspectiva de atunci s-a schimbat, de la cea de junior care ia pentru prima dată contact cu tradiția și profunzimea ASERului, la cea de organizator, de om care trebuie să genereze aceste trăiri.

Sentimentele m-au copleșit din prima zi, din prima clipă în care am ajuns la pensiunea de la Bughea de Sus, loc care ne-a fost martor la atâtea generații de emoții. Am fost cuprinsă de cel mai mare cerc pe care l-am văzut vreodată și atunci am înțeles mai bine cât de mare și unită este comunitatea ASER România. Ne-am alăturat, București și Cluj, juniori, seniori și alumni și am pornit spre cea mai faină experiență din acest an.

Mi-am luat timp să privesc spre chipurile tuturor și se observa, fără prea mare efort, toată dorința, incertitudinea, căutarea, nerăbadarea. Curiozitatea se ascundea sub fiecare cuvânt rostit. Și mi-am dat seama că am reușit. Am adus aproape oameni gata să chestioneze, dornici să afle mai multe, gata să încerce și, mai ales, pregătiți să reușească. Împreună, un ASER mai mare și mai frumos ca niciodată, un ASER cu adevărat la nivelul 2.0, gata să ofere mai departe tot ce are mai bun, într-o formă nouă, inedită, care să surprindă și să aducă valoare.

Totul a început cu o scânteie…

Totul a început cu o scânteie de implicare, dorință, emoție, imaginație și încredere. Totul a început cu noi: tineri care, cu pasiune în forma ei cea mai pură, au început să mute munții. Au țintit spre cele mai înalte vârfuri, le-au depășit și au găsit cel mai frumos drum: spre Cluj. Apoi, ne-am transformat în stele și am început să aprindem dorințe pe cer. Am format galaxii și am luminat întunericul. Acum, am luat tot spectacolul de sclipire de pe cer și ne-am alăturat, sub formă de particule de strălucire, și am format cel mai mare foc: un foc al dorinței de implicare, de generare de impact, al dedicării și pasiunii desăvârșite.

Acum suntem surse de lumină. Mocnit, încălzim cele mai mărețe visuri și le transformăm în realitate. Renaștem cu fiecare ținut de mână și zâmbet de încurajare. Avem inițiativă, încercăm și reușim! Totul a început cu noi, totul împreună, totul, cu o scânteie.

Noi suntem…

… cei ce numărau scânteile ce ieșeau din foc. Atâția suntem și noi și mai mulți vom fi în viitor. Împreună însă, o flacără ce avea puterea să lumineze un întins de întuneric. Martori ne-au fost copacii, iar ceața a învăluit în mister toată vibrația clipei. Am aprins momente! Le-am dat foc să încălzească cele mai înalte țeluri, să le coacă, pentru ca în primăvară să culegem roadele.

… cei ce s-au întors pe muzică de respirații și gânduri care aleargă spre îndeplinire. Ne-am întors, mereu spre mai multe provocări și spre mai multe emoții. Am gustat pe deplin din spiritul ASERist, ni l-am agățat la mână și în suflet și ne-am dat cuvântul să-l protejăm și să îl creștem. Cu responsabilitatea pe umeri a multor generații, cu scopul de a dezvolta un mediu de învățare, cu dorința de a menține cea mai frumoasă comunitate, pornim de acum spre numărat realizări.

… cei ce cred într-o lume mai bună. Cred că prin implicare, pasiune și dăruire poți să aduci impact, poți să generezi bine și poți să dai puțină strălucire lumii în care trăim. Suntem conștienți de provocări, dar nu ne sperie. Suntem pregătiți să dăm tot ce avem mai bun și să facem din fiecare moment unul #unforgettable.

… cei ce știu să îmbine utilul cu plăcutul, distracția cu introspecția, care nu obosesc niciodată! Suntem noi, cei ce suntem scântei!

 

Pentru mine, weekendul acesta a fost o porție de motivație, de energie și entuziasm. Am petrecut, alături de mulți dintre oamenii care îmi sunt cei mai dragi, momente pe care le voi păstra mereu în cartea amintirilor. Am învățat că și atunci când nu mai poți, mai poți puțin și că nu trebuie să uiți niciodată că tu ești lumea. Nu da vina pe nimeni. Ești responsabil de ce e în jurul tău, ești responsabil să aduci aportul. M-am inspirat mereu de la Peter O’Toole și mi-am spus că nu o să fiu un om obișnuit, pentru că am dreptul să fiu extraordinar. Ei bine, cred că am început să fiu extraordinar, pentru că am început să văd extraordinarul din oameni! Iar extraordinarul strălucește așa de tare…

 

Photos credits: Mădălin Stancu (Follow on Instagram: @mada_lens)

Teatru: „Monstrul de sub pat”, la ART HUB

 

 

ARTHUB și trupa de teatru independent Artonic vă invită duminică, 26 noiembrie 2017, de la 19.30, la spectacolul „Monstrul de sub pat”, o comedie cu accente dramatice, despre dragoste, prietenie și adevăruri ascunse.
Lucrurile nespuse la momentul potrivit pot naște adevărați monștri… Hope și Fury au râs și au suferit împreună, au simțit primii fiori ai dragostei și ai urii tot împreună. Întoarse acasă, tot ce au iubit și urât vreodată trebuie să înfrunte acum. Vor reuși să ucidă pentru totdeauna „monstrul de sub pat”?
„Monstrul de sub pat” este un spectacol în regia Lilianei Cîmpeanu, o adaptare după William Brooks. Din distribuție fac parte: Roxana Neagu, Andreea Boșneag, Alexandru Mandu și Cristi Constantinescu.

Durata: 80 de minute.
Adresa: B-dul Carol Nr. 61, et. 4 (fosta Piață Latină) – intrarea prin Mega Image.
Suport artistic: 25 lei.
Link event

 

 

Cine sunt Artonicii

Artonic este o trupă bucureșteană de teatru independent, formată dintr-o echipă de profesioniști – iubitori de artă, oameni și scenă, un nucleu plin de tonus și entuziasm. Cu un nou nume și o nouă identitate vizuală din 2017, Artonic își are originile încă din 2004, an în care Liliana Cîmpeanu, fondator al proiectului și actual regizor a pus în scenă primul spectacol, „De veghe în lanul de secară”. Registrul abordat este unul complex, de la dramă la comedie, mesajul fiecărei montări fiind unul plin de substanță. Scenariile pieselor sunt în special contemporane, inspirate de realitatea curentă.

 

 

9 pași pentru prezentări Power Point wow!

NOI FACEM MAGIE CU EI. TE ÎNVĂȚĂM ȘI PE TINE…

                  Cum să faci dintr-o prezentare în stilul acesta:

Una care să arate cam așa:

Carisma și abilitățile de public speaking nu sunt singurele elemente care fac o prezentare să fie wow. Nu toată lumea poate face niște slide-uri să arate fantastic într-o prezentare, de exemplu – un element extrem de neglijat la facultate, atât în prezentările profesorilor, cât și în ale studenților.

Te-ai gândit vreodată că proiectele de la facultate pot lua note mai mari atunci când ai o prezentare Power Point super organizată și corectă din punct de vedere estetic? Ei bine, după 3 ani de facultate îți dai seama că zilele prezentărilor plictisitoare trebuie să fie demult apuse pentru că Power Pointul capătă un nivel de importanță mult mai mare pentru ce poți face în carieră, sau ori de câte ori trebuie să prezinți esențialul cuiva (fie el într-un proiect, mapă de vânzări și orice are scop informativ).

Ne propunem să salvăm lumea de prezentări Power Point plictisitoare, cursuri la care adormi de la al doilea slide, acoperind în acest articol 9 dintre cele mai utile sfaturi pentru a ieși din tipare cu prezentările tale.

 

1. Setează un obiectiv sau un mesaj de luat acasă
Gândește-te la un mesaj principal pe care ai vrea ca audiența ta să-l ia acasă.

Construiește-ți prezentarea în jurul acesteia și repetă-l dacă e nevoie pentru a face mesajul transmis cât mai clar.

În cazul proiectelor pentru facultate, asigură-te că respecți structura proiectului dat de profesor, dar nu uita să evidențiezi foarte bine concluziile, întrucât acestea sunt esențialul prezentării tale.

 

2. Nu uita că titlul dă primul tonul prezentării
Orice prezentare bună are nevoie de un titlu pe măsură, altfel audiența va porni la drum fără să știe exact ce urmărești să prezinți. Trebuie să promiți impact și să stârnești curiozitate cu fiecare idee.

 

3. Folosește fonturi! Multe fonturi! (și bine!)
Acum că am trecut de partea de text, urmează partea fun: designul.

Fonturile pot face un mesaj să fie mai bine înțeles doar din aspectul lor. Asigură-te că banalele Times New Roman/ Arial/ Calibri sunt date uitării.  Caută online fonturi noi, descarcă-le, instalează-le din Control Panel în tabul de Fonts și experimenteză!

 

                                       

Dintre toate, cel mai ușor de urmărit este:

Nu uita, în schimb, că atunci când vei trimite prezentarea pe un alt PC/ laptop, dacă nu au și acestea salvate fonturile folosite de tine, nu se vor deschide și vor fi înlocuite de unele de bază, ca cele amintite anterior (având alte dimensiuni și aranjări).

Ca să evităm lucrul ăsta (trust us, we’ve been there – not cool) nu uita să salvezi casetele de text sub formă de imagine. Cum faci asta? Selectezi caseta, dai Copy-Paste în același slide, iar de la opțiunea de Paste, selectezi „Pictures”, astfel că ele nu vor mai fi citite drept texte ci drept imagini cu text care nu se mai modifică la trecerea pe un alt computer.

 

4. Alege înțelept culorile
Culorile atrag, inspiră și dau emoții, iar ca să fii sigur că folosești corect combinațiile de culori, bazeză-te pe complementaritate. Keep it simple.

Poți, bineînțeles, să cauți oricând pe net palete de culori care îți oferă sugestii de nuanțe, însă, to keep it simple, merg pentru început și culorile complementare: roșu – verde, albastru – portocaliu, turcoaz – galben etc. Ai mai jos câteva exemple de casete de text  care se aliniază perfect cu backgroundul din punct de vedere cromatic.

De asemenea, nu te teme să folosești alternanțe negru cu alb atunci când nu vrei “să deranjezi” în vreun fel echilibrul creat.

 

5. Investește timp în căutarea unor fotografii la rezoluție mare

Îți dai ușor seama de impact dintr-o fotografie și cealaltă… It’s not rocket science.

Atunci când cauți imagini, îți recomandăm să le pui pe fundalul slide-ului, de la opțiunea de background (click dreapta pe slide, Format background, Fill, Picture fill) pentru a se încadra corect (nu uita să verifici și partea de Stretch Options din același tab după ce ai selectat imaginea pe care o dorești ca fundal). Bineînțeles, nu este o regulă, însă tu îți setezi singur cât din slide să ocupe acea imagine, fiind poate cea mai importantă.

Îți lăsăm mai jos o doză de inspirație, așa cum ne-am gândit noi la un template pentru proiectul nostru:

 

6. Introdu imagini de tip PNG
Poți găsi foarte ușor numeroase alternative banalelor bullet-point-uri doar căutând niște simboluri așa cum am pus noi mai jos dolarul și săgeata, în format PNG, adică fără fundal (găsești ușor resurse la o căutare a cuvintelor cheie „dollar sketch PNG” și „arrow sketch PNG”) . Imaginile de acest gen arată minunat fără un fundal care să încurce cromatica.

Totodată, dacă vrei să scapi de povara unui fundal alb sau negru al unei imagini care nu este PNG, dar care îți place foarte mult, poți oricând folosi funcția Format -> Remove Background (din colțul din stânga sus, în meniul de sus Format).

 

7. Scapă de liste
În loc de plictisitoarele liste, îți recomandăm să faci o combinație între fundal, fonturi și casetele de text. Aranjează-le altfel, încarcă imagini, animații pentru ele și poți obține ceva mai interesant, precum în slide-urile de mai jos.

 

8. Păstrează tranzițiile simple și folosește-le unde e nevoie
Câteodată, atât tranzițiile (de la slide la slide), cât și animațiile (în interiorul slide-ului, între texte, imagini, grafice, tabele), deși par că aduc un plus de valoare prezentării, pot deveni obositoare și pot distrage audiența de la esențialul prezentării tale.

Alege maxim 2-3 tranziții pentru aceeași prezentare și nu folosi pentru fiecare slide una. Intră mereu în opțiunea de Presentation pentru a vedea cum arată experiența de vizualizare după adăugarea lor și a animațiilor.
Pont: selectează atât textul cât și imaginea care vrei să fie supusă animației, pentru a face mai multe elemente să intre pe ecran în același timp.

Vezi mai jos despre ce vorbim:

 

9. Folosește video-uri și material audio


Video-urile reprezintă o metodă foarte utilă de a oferi exemple concrete. Audiența absoarbe mai ușor materialul video, iar conținutul audio și video vor face cu siguranță prezentarea mai captivantă decât un simplu text.

 

O impresie generală wow pornește de la a urmări impactul încă de la început. Nu uita că slide-urile tale sunt doar o parte din ceea ce dă succesul prezentării, așa că dacă ai avut fluență în idei și te-ai prezentat în fața colegilor tăi cu un minim de carismă și plăcere de a le exprima ideile tale, pregătește-te să pornești o conversație pe baza proiectului tău, pentru că sigur vei stârni și reacții (garantăm că pozitive), pentru că atunci se vede că prezentarea ta chiar a avut ceva de spus.

 

 

Dacă știai câteva din trucurile astea și dacă mai ai recomandări pentru noi pe care ai vrea să le vezi în următoarele articole postate, nu ezita să ne lași un comentariu. Așteptăm cu drag propunerile voastre!

Tipuri de CV

 

Fie că aplici pentru un job sau pentru un internship, primul filtru de selecție este, de obicei, CV-ul. Astfel, Curriculum Vitae, care semnifică “Istoricul vieții”, în latină, se transformă într-o primă impresie pe care o lași angajatorului. Acesta reprezintă chiar o reclamă prin care transmiți mesaje despre abilitățile tale și despre motivele pentru care tu meriți să obții un loc în acea companie. De aceea, pentru ca acest document, fizic sau interactiv, să fie trăsnet, nu uita că el trebuie să reflecte corect propria persoană și să respecte anumite reguli de redactare și structurare.

Cum să ai un CV de nota 10 și care să îți asigure cariera în domeniul care îți place? Ce trebuie să conțină acel CV pentru a convinge și ce ar fi bine să eviți? Sunt întrebări la care îți voi răspunde astăzi. Te invit să arunci un ochi peste CV-ul tău și să urmărești dacă ai bifat deja următoarele aspecte:

CV  personalizat

Ca orice arhitect, înainte de toate, alege un format care să se potrivească tipului de job pentru care aplici. Este important, deci, să cunoști toate datele problemei, mai exact, ce implică jobul respectiv și anumite detalii despre firmă, astfel încât să poți adapta stilul către ceva mai formal sau mai creativ. De exemplu, în cazul în care candidezi pe un post într-o agenție de publicitate sau într-un departament de Marketing, cu siguranță, un design atipic le va atrage atenția în mod plăcut recruiterilor. CV-ul tău poate lua chiar forma unui filmuleț în care să povestești câteva lucruri relevante despre tine, poți folosi grafica sau poți apela și la template-uri inovatoare cum ar fi info-graficele acestea.

Uite câteva sugestii pentru un altfel de CV :

Linkedin & Facebook

Linkedin, dar și Facebook sunt locurile unde unor angajatori le place să studieze “Piața” și te încurajez să păstrezi decența în ambele locuri, precum și să actualizezi constant informațiile pe care le oferi celor din mediul business. Totodată, ținând cont de numeroasele instrumente pe care Linkedin le oferă, profilul tău ar putea atrage locurile de muncă pe care ți le dorești, mai ales că este un loc destul de popular pentru a fi identificați posibili candidați.

Structură eficientă

Toate ca toate, dar degeaba are CV-ul tău un aspect inedit, dacă nu îl structurezi astfel încât să atingi esențialul și să îi stârnești, prin conținut, interesul cititorului. Pune accent pe activitățile tale extracuriculare și oferă detalii despre rezultatele acestora, dar și despre abilitățile dobândite.

Istoricul experiențelor

Secțiunile dedicate educației și experienței acumulate, sunt de preferat a fi realizate sub forma unui istoric, pornind de la cel mai recent eveniment până la cel mai îndepărtat. Pentru a nu omite nimic, ai putea nota de fiecare dată când ai urmat un curs nou sau ai fost la o conferință. Este important și să îmbunătățești în permanență CV-ul și să-i faci un update, ori de câte ori este necesar, lucru ce îți va ușura munca atunci când vei avea nevoie de el.

Corectitudinea gramaticală

Gramatica e sfântă, ea transmite cât de atent ai fost atunci când ai creat acel conținut, așa că, verifică de mai multe ori ce ai scris pentru a nu crea o impresie greșită angajatorului.

Dacă ai fi în postura de angajator, cum ar arăta CV-ul ideal în viziunea ta? Imaginează-ți și construiește-ți cel mai tare CV cu care să obții job-ul sau internship-ul dorit.

Read more