Pentru mulți dintre noi, facultatea și întreaga perioadă a studenției reprezintă una dintre treptele cele mai importante în drumul către jobul sau cariera dorită. Este clar acest lucru, efortul de a obține o diplomă de specializare contează, dar nu putem scoate din vedere faptul că există o mare concurență la nivelul forței de muncă. De aceea, ai nevoie de aptitudini practice demonstrabile pentru a ajunge la jobul dorit.
De asemenea, chiar dacă poate părea ridicol, din ce în ce mai mulți angajatori își doresc studenți cu experiență. Începând de aici, apare dilema tuturor studenților: “De unde pot face rost de experiență, dacă nu mă pot angaja?”.
Experiența profesională în timpul facultății
Ei bine, trebuie să înțelegi că poți obține acest lucru prin multe alte căi. Fie că ai fost într-un internship, într-un stagiu de practică sau ai desfășurat diverse proiecte individuale și ți-ai construit un portofoliu, toate acestea îți pot aduce un anumit nivel de experiență.
Totuși, ce poate demonstra că ai un grad de pregătire mult mai mare este voluntariatul. Din punctul de vedere al companiilor, experiența de voluntar lasă de înțeles că ai dorință de cunoaștere și inițiativă, skill-uri precum lucrul în echipă, cât și dezvoltarea personală și profesională necesară pentru mediul de lucru din orice întreprindere.
Voluntariatul în ASER
Dacă te gândești deja că vrei să devii voluntar, este important să știi că ar fi mult mai bine să faci acest lucru în cadrul unei organizații mai apropiate de aria ta de interes. Spre exemplu, fiind membru al asociației noastre, ai foarte multe avantaje, precum experiența în mediul economic și o mai bună pregătire practică în acest sens.
Dacă vrei să aflii mai multe detalii, citește aici ce altceva îți poate oferi studenția în ASER.
Totodată, calitatea de membru al ONG-ului nostru îți poate aduce o multitudine de oportunități de învățare, cât și aprofundarea unor skill-uri necesare în mediul de business actual. În funcție de obiectivele tale, curiozitatea și dorința de a progresa, noi suntem gata să te ajutăm să te dezvolți și să capeți experiența dorită.
De asemenea, asociația noastră cuprinde mai multe arii și roluri, pe care le poți descoperi și explora în decursul mai multor inițiative, încât să îți atribui niște skill-uri relevante pentru ce te pasionează.
Citește în continuare acest articol pentru a afla mai multe despre ariile și rolurile din organizația noastră.
Marketing
Fiind cea mai complexă arie a asociației, voi începe direct cu ea. Toate procesele și mecanismele din cadrul ei sunt construite, astfel încât să îți stimuleze atât creativitatea, simțul artistic, cât și cel analitic, conturând astfel campanii de promovare ieșite din comun.
Dacă te consideri o persoană cu multă imaginație, curiozitate și mereu cu idei out of the box, poate vrei să descoperi câteva dintre rolurile acesteia:
Graphic Design – vei putea descoperi tot ce înseamnă procesul creării unui vizual, folosind diferite programe de editare foto (Photoshop, Adobe Illustrator, etc.). Dacă ești începător sau nu știi deloc să le utilizezi, nu te îngrijora, fiindcă nu este obligatoriu să le cunoști.
Ți se va explica totul de la zero și vei primi ajutorul necesar, atâta timp cât ești dornic să devii mai bun. Pentru a avea o imagine de ansamblu asupra a ceea ce face acest rol, aruncă un ochi asupra feed-ului nostru de Instagram.
Video – experimentând acest rol, vei realiza diferite materiale de promovare sau videoclipuri pentru canalul de Youtube al asociației, utilizând programe de editare video, precum Adobe Premiere Pro sau After Effects. În aceeași ordine de idei, nu este nevoie să le cunoști deja, fiindcă îți va fi prezentat totul de la cel mai mic nivel.
Copywriting – dacă ai o pasiune pentru scris, îți place să te joci cu frazele și cuvintele, în ASER poți învăța tot ce presupune activitatea unui copywriter. Vei înțelege importanța unei bune comunicări cu publicul, cum să transmiți un mesaj cu mai multă claritate, cât și întregul proces al redactării materialelor de tip text în Marketing.
Social Media – acest rol te poate ajuta să înțelegi cum funcționează mecanismele platformelor de social media și cum te poți folosi de ele pentru a crea o campanie de promovare de succes.
De asemenea, dacă îți place să creezi story-uri creative, ieșite din comun sau obișnuiești să îți aranjezi feed-ul de Instagram cât mai artistic, cu siguranță ți-ar plăcea să experimentezi acest rol alături de noi.
Digital Marketing – pentru că aria de Marketing nu poate exista fără latura sa digitală, rolul acesta te poate ajuta să înțelegi și să experimentezi crearea campaniilor de ads, atât pe social media, cât și pe Google. Totodată, poți descoperi ce înseamnă procesul de SEO, cât și administrarea unui site în platforma WordPress.
Public Relations
În ASER, aria de PR se ocupă în mod general cu tot ce înseamnă imaginea de brand și comunicarea externă a asociației, prin parteneriate media. Ca să fiu mai exact, având rolul de Public Relations, te vei putea ocupa de redactarea comunicatelor de presă, a newsletter-ului, cât și de contactarea eventualilor traineri, speakeri sau influenceri invitați în cadrul inițiativelor noastre.
Sales
Aria de Sales asigură menținerea unor relații bune ale asociației cu mediul corporate, creând astfel eventuale parteneriate de tip win-win cu diverse companii. Prin aceasta activitate, echipa de vanzari asigură nevoia financiară a întregii asociații.
Dacă te atrage acest tip de activitate, ești comunicativ și deschis către noi provocări, având rolul de Sales, te vei putea ocupa în mod activ de prospectarea, contactarea, negocierea și eventual încheierea parteneriatelor cu diverse companii.
Logistics & Finance
Dacă aria de vânzări asigură nevoia financiară în ASER, cea de Logistică și Finanțe se ocupă de administrarea corectă a acestei resurse. Totodată, așa cum îi spune și numele, aceasta are în vedere toate materialele logistice, bugetele și partea legală a tuturor activităților desfășurate de organizația noastră ca entitate juridică.
Persoanele cu rolul de Logistics & Finance vor putea experimenta tot procesul de realizare a unui necesar în relație cu bugetul, cât și contactarea, negocierea și încheierea eventualelor bartere cu partenerii logistici. Dacă ești doritor să înveți tot ce înseamnă această arie, noi suntem gata să îți prezentăm mult mai multe detalii.
Human Resources
Aria de HR gestionează întreaga resursă umană atât în cadrul proiectelor noastre, cât și întregul proces de recrutare anuală al asociației. De asemenea, asigură procesul de învățare și dezvoltare a tuturor membrilor. Persoanele responsabile din această arie îndeplinesc rolul de Recruitment & Selection și au posibilitatea de a experimenta crearea filtrelor de selecție, cât și susținerea lor în diverse ocazii. Dacă te pasionează acest domeniu al resurselor umane și vrei să deprinzi experiența necesară, ai șansa de a o obține alături de noi în ASER.
Organisational Culture
Fiindcă o organizație nu poate supraviețui fără o cultură a sa, care să unească membrii și să creeze sentimentul de apartenență, aria de Cultură Organizațională se ocupă de analizarea și menținerea unui vibe autentic ASERist, prin organizarea de activități și tradiții semnificative pentru întreaga experiență a fiecărui membru.
De asemenea, în cadrul acestei arii, vei putea experimenta rolul de Community Engagement, unde vei fi responsabil de organizarea activităților și tradițiilor, împreună cu liderul de arie. Dacă ești o persoană creativă și motivantă, probabil ți s-ar potrivi acest rol în ASER.
Project & Event Management
În asociația noastră, ariile de Project și Event Management cuprind 3 echipe de organizare:
- 2 echipe pentru proiectele Akademics și Ingenius;
- 1 echipă pentru evenimentele Inov’Up, Techstorm;
Pentru a experimenta într-o anumită măsură tot ce presupune managementul de proiect sau eveniment, există câte un rol de Junior Project Manager pentru fiecare proiect în parte și un rol de Junior Event Manager pentru evenimentele Inov’Up și Techstorm.
Din această poziție poți învăța într-o anumită măsură ce înseamnă responsabilitatea față de o întreagă echipă, cum să acționezi în diverse situații de risk management, cât și skill-uri de organizare și time management, de care ai putea avea nevoie mai târziu în carieră.
Strategic
Aria de Strategic în ASER are în vedere viziunea pe termen lung asupra asociației, analizând mediul extern și adaptarea acesteia în funcție de schimbările posibilie. Ca membru al echipei de Strategic, ai șansa de a ajuta liderul de arie la pregătirea unei cercetări de piață asupra nevoilor și intereselor studenților, dar și la conturarea și concluzionarea datelor sub o formă mult mai clară.
Concluzie
Întreaga structură ASER are rolul de a oferi oricărui student o diversitate de oportunități pentru orientare profesională. Toate procesele de învățare, pregătire și experimentare a acestor roluri de mai sus te pot ajuta și pe tine să deprinzi anumite skill-uri și experiența necesară în viitoarea ta carieră.
Dacă îți dorești să te dezvolți profesional alături de noi, completează formularul de înscriere până pe 10 octombrie și vei fi introdus automat în procesul de selecție. Nu uita să ne urmărești pe paginile de Instagram și Facebook pentru mult mai multe detalii.
articol redactat de
Gabriel Năstase – Copywriting Specialist