ASER Backstage: The Sales Man

Conform autorului Daniel Pink, “A vinde e omenește”. Poate că acesta este și motto-ul după care se ghidează majoritatea oamenilor de vânzări, astfel încât să dea dinamicitate meseriei lor și, totodată, să pună suflet în ceea ce fac. 

Sales este un domeniu ce îi atrage pe cei mai mulți tineri, prin câteva motive: au posibilitatea să se dezvolte constant și să se autodepășească. 

Plecând de la aceste motive, Claudiu și-a dezvoltat pasiunea pentru vânzări în ASER, iar acum, la job-ul său, combină mai multe domenii din aria serviciilor, în conturarea unui rol pe placul său.

 

1.     În prezent faci parte din echipa Catalyst Solutions, în rol de Senior Talent Attraction Consultant. Este un job mai puțin cunoscut de către tineri, deci ce îți poate oferi? 

Poate că numele sună mai pompos decât este de fapt, dar este unul dintre puținele job-uri care îți oferă oportunitatea de a învăța constant. Puțin HR, mai mult Marketing, o gândire strategică, abilitați de consultanță, puțin Sales și multă, multă răbdare. Acestea sunt o parte din lucrurile care alcătuiesc acest rol.

Un job în vânzări sau în consultanță îți oferă oportunitatea de a interacționa și de a lucra cu o varietate foarte mare de companii. Simt că fiecare proiect la care lucrez vine cu un client nou, care lucrează într-un domeniu nou și care se confruntă cu provocări noi.

Momentul de satisfacție supremă pentru mine rămâne finalul proiectului. Atunci când realizez că am reușit să îmi ajut clienții să își îndeplinească obiectivele.

 

2.     Cum consideri că te-a ajutat ASER-ul să ajungi omul de acum, cu pasiuni și un job care să îi placă?

Pot să spun cu toată încrederea că ASER a contribuit major la persoana care sunt astăzi. Și spun asta pentru că m-a ajutat pe două planuri importante: personal și profesional.

Am găsit în ASER o comunitate de oameni super faini cu care poți să fii tu și alături de care am reușit să creez prietenii minunate, de lungă durată. 

Pe plan profesional, în ASER am reușit să descopăr pasiunea pentru vânzările B2B și am învățat ce înseamnă cu adevărat să fii un lider și un model pentru o echipă de 16 omuleți. Toată experiența asta a continuat și după ASER când mi-am dat seama că impactul ASER este mult mai mare decât pare. Managera mea este alumnus ASER, colegii mei sunt ASER-iști și o mare parte din clienții mei sunt Alumni ASER. Devine mult mai ușor și mai plăcut să lucrezi cu oameni care funcțiunează după aceleași principii ca tine și care se ghidează după aceleași valori.

 

3.     Știm că ți-a plăcut și domeniul Sales. Ce ar trebui să facă un om de Sales pentru a obține ce dorește? 

Nu există un profil universal de om de vânzări. Și nu, un om de vânzări nu seamănă deloc cu personajele din “Lupul de pe Wall Street”. Câteva carateristici esențiale pe care orice om de vânzări ar trebui să le aibă sunt: perseverența, deschiderea și empatia față de client și nu în ultimul rând, stropul de pasiune pe care îl pui în tot ce faci. 

Motivația mea a fost întotdeauna de a-i ajuta pe oameni. Dacă clientul este fericit, eu sunt fericit. Cred că acesta a fost și motivul pentru care am reușit să leg relații de prietenie foarte frumoase și, totodată, să aduc rezultate atât în ASER cât și în Catalyst.

 

4.     Acum ai deja un job pe placul tău, dar care este următorul pas în carieră? 

E o întrebare la care caut și eu răspunsul de ceva timp. Am câteva direcții, dar fiind un perfecționist, vreau ca toate lucrurile să fie calculate la cel mai mic detaliu. Viziunea rămâne totuși la baza tuturor variantelor, aceea de a ajuta oamenii. Vă țin la curent atunci când voi găsi modalitatea de a ajunge cât mai aproape de această viziune.

 

5.     Ce crezi că este mai important: să ai parte tot timpul de noi provocări prin care să evoluezi, sau să înveți în ritmul tău și să descoperi în timp ce îți place? 

Depinde. Eu unul prefer să am constant provocări și să fiu pus constant la încercare. Simt că așa învăț cel mai mult. Mereu am evitat acțiunile repetitive și monotone pentru că mă plictisesc repede și îmi pierd motivația. Totuși am întâlnit mulți oameni care nu se simt confortabil cu asta. Pentru ei ieșitul din zona de confort înseamnă să renunțe la sentimentul de siguranță, iar asta îi poate face să nu se simtă în largul lor. 

Cred că pentru ei cea mai bună variantă este să învețe în ritmul lor. 

Sunt adeptul învățării personalizate pe individ. Fiecare are propriul mod de a învăța și cred că primul pas către această direcție ar fi să ne găsim răspunsul la întrebarea: “Mie cum îmi place să învăț?” Dacă avem răspunsul la această întrebare, procesul de învățare devine mult mai ușor de abordat.

 

În Sales, pe lângă satisfacția unei negocieri câștigate și observarea unui nou client mulțumit, adrenalina și diversitatea sunt elementele care îl pot convinge pe un om, ce este în căutarea meseriei perfecte, că poate deveni un om de vânzări de succes.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *