Reclame românești memorabile

Reclamă pe Youtube? Skip. Publicitate la TV? Schimbă programul. Reclamă pe Facebook? Adblock.

 

Adevărul este că majoritatea dintre noi am dat cel puțin o dată skip la o reclamă pe Youtube, am schimbat programul când a început publicitatea la TV și ne-am pus Adblock-ul pentru a opri preventiv orice brand din a ne vinde ceva, acest lucru fiind atestat și conform celor de la The Brand Gym.

Companiile/agențiile știu foarte bine asta! În Digital Marketing se cunoaște că în jur de 5% (dacă ai noroc) din totalul de oameni care ți-au văzut reclamele vor și cumpăra. Procentul diferă în funcție de cât de bine îți segmentezi targetul și de produsul vândut. (a.k.a categoria de produse) susțin cei de la Smart Insight

 

De ce nu ai da skip?

 

Reclamele cu impact mare sunt cele care reușesc să transmită un mesaj relevant, de actualitate și pliat pe nevoile publicului țintă. Brand-urile pot face apel la emoții puternice pentru a-și diferenția promovările față de competiție. Printre emoții amintim iubire, frică, ură, făcându-se totodată apel și la tensiuni sociale. 

10% - Keep it up

1

WWF – Dispar culorile

#culoripecalededisparitie – Manifest

World Wide Fund For Nature a lansat Campania “Culori pe cale de dispariție” pentru a aduce oamenilor la cunoștință problema ritmului alarmant în care dispar speciile și ecosistemele planetei. Campania aceasta a constat în crearea unei platforme de strângere de fonduri. Prin adunarea cât mai multor artiști, comunități și brand-uri se vrea creșterea conștientizării problemei și, implicit, salvarea culorilor care ne reprezintă.

 

2

KFC – Serialul friendzone

FRIENDZONE | Capitolul 1 | Bretele și carouri

Brand-urile se pot folosi și de alte modalități de promovare în afara postărilor pe Facebook/ reclamelor la TV. KFC a creat un întreg serial în jurul ideii de a ieși la un date la KFC. Acest serial nu doar i-a adus un boost incredibil de vizibilitate, ci și aurul la Effie! 

 

3

5 to Go – #nudoarluni

 

Prin 3 cuvinte și un hashtag, 5 to Go au reușit să devină virali în online. Nu mesajul de sine stătător este cel care a adus impact, ci momentul și locul unde a fost pus acest mesaj. Banner-ul din imagine arată cât de mult poate influența un simplu mesaj vizibilitatea brand-ului tău.

 

4

Dalin – Imnul copilăriei

Dalin

Imnul copilăriei. După ani de zile, când ne gândim la șamponul cu care ne spălam când eram mici încă avem în minte celebra reclamă cu puișorii pufoși și galbeni. Oricărui copil îi este frică să îi intre șampon în ochi astfel că Dalin, îmbrăcând tot produsul în jurul unui animăluț simpatic, îți dădea încredere și siguranță.

 

5

Trăiască Capra Vecinului!

Long Live The Neighbor’s Goat! (Traiasca Capra Vecinului)

#TrăiascăCapraVecinului a fost o mișcare unică în România. Un sentiment puternic pe care îl avem noi românii unul față de celălalt este gelozia de unde și expresia “Să moară capra vecinului”. Însă de 1 Decembrie, brandurile au decis să lase deoparte competiția și să își manifeste admirația unul față de celălalt. Cel mai popular duo a fost KFC și McDonald’s, promovându-și meniurile prin combinația ofertelor proprii împreună cu un produs al “vecinului”.

50% - Halfway there!

 

6

Tefal – Alex Velea face clătite

Alex Velea face clătite ca un profesionist

Alex Velea este un personaj recurent în cultura pop românească. În reclama de la Tefal, Velea își prezintă casa pe stil “MTV cribs” și îți arată cum face el clătitele: 1 tigaie/ clătită. Reclama este appealing nu prin mesajul transmis, ci prin modul cum e transmis. Îl avem pe personajul vedetă pop Velea, avem tigăi și avem clătite. În text sună ciudat dar în execuție este minunat. 

 

7

Crucea Rosie – Donează sânge constant

Donează Sânge Constant

Lipsa donatorilor de sânge este o problemă constantă cu care se confruntă România. Astfel că cei de la Crucea roșie au implementat o campanie de donare de sânge constant. Cum? Schimbând buretele microfoanelor de la știri cu tipul de sânge deficitar în acea zi în România. 

 

8

ROM – Românii sunt deștepți

 ROM – Romanians Are Smart Case Study By McCann Bucharest  

Google Autocomplete interview – emisiune fun de la Wired. Google Autocomplete folosind cuvintele “românii sunt…” – realitate nu prea fun. ROM a depistat o problemă legată de imaginea României în Online. De fiecare dată când scriai “românii sunt..”, bazat pe cele mai dese căutări, completarea nu era întocmai plăcută. ROM a creat campania “Românii sunt deștepți” cu scopul de a opri și schimba imaginea românilor în online. Site-ul lor facilita căutări rapide în mai multe limbi cu texte pozitive despre români. Campania a crescut imediat în popularitate. Nu doar emisiunile de știri ci și cele mai mari vedete au preluat faptul adus în prim plan de ROM, creându-se un Reach organic uriaș.

 

9

Telekom- Hotelekom 

https://www.facebook.com/watch/?v=365824214277639

Telekom a observat o nevoie simplă. Oamenii merg la festivaluri →  Clujul este suprasaturat de turiști → cazările sunt puține. Astfel că au amenajat clădirea principală Telekom în hotel. Crazy idea? Chiar deloc pentru că acest lucru le-a adus un boost enorm de vizibilitate și de promovare organică. 

 

10

Mastercard face EC accesibil pentru persoanele lipsite de auz

https://bit.ly/MasterCard-EC

MasterCard a reușit ceva unic pentru Electric Castle. Ei au făcut ca un festival de muzică din România să poată fi simțit pe deplinși de cei cu deficiențe auditive. Cum? MasterCard a adus-o la Main Stage pe Amber Galloway Gallego, celebra interpretă de muzică în limbajul semnelor. Lângă scenă a fost amenajat un spațiu doar pentru aceste persoane.

.
.

Advertisingul în România este un domeniu challenging. Procesele creative pot veni în forme mărețe sau se pot prăbuși în reclame generice la pastile. Prin reclamele de mai sus am vrut să îți prezentăm o parte din reclamele memorabile românești care te opresc din a apăsa Skip.

 

“Nobody counts the number of ads you run; they just remember the impression you make.” – Bill Bernbach
100% - Splendid Job! 🙂

 

1 reply

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] sunt ceva de care ne lovim mereu. Spre exemplu, într-un articol precedent am discutat despre reclame românești memorabile. Pentru ca acele reclame să fie aprobate, oamenii din agenții și companii trec prin numeroase […]

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *