Descoperă ce înseamnă și care sunt primii pași în Graphic Design

Designul Grafic constă în gândirea și crearea conținutului vizual pentru a comunica mesajele brandului. În articolele trecute am vorbit despre Social Media și Copywriting. Împreună cu Grafic Design-ul, avem cei trei stâlpi ai contentului interdependenți unul de celălalt. 

 

Trebuie să știu să desenez pentru a fi grafic designer?

 

Nu este obligatoriu, dar ajută. În desen ai multe elemente ce te ajută să îți structurezi compoziția. Printre ele se numără umbre, forme, perspectivă, anatomie, elemente 3D și 2D, așezare în pagină etc. Nu este necesară înțelegerea în deplinătate a acestor elemente.  Există mai multe tehnici în desen și pictură pentru captarea atenției privitorului sau pentru fluidizarea întregului desen. Odată înțelese acestei tehnici, este mult mai ușor unui designer grafic să pună accent pe ce este important într-un vizual. Ce înseamnă asta?

10% Done
0%

 

Construcția unui vizual

 

Titlul este mai înfricoșător decât realitatea. Haide să luăm fiecare element din titlu. 

 

1. ”Construcția”

 

Cum “construiești” un vizual? Folosind un program de editare. Adobe Photoshop și Adobe Illustrator sunt cele mai populare. Fiecare vine cu plusuri și minusuri. Fiecare este simplu și complicat în propriul fel. La început poate fi un pic copleșitor când intri într-unul din ele. Ai toate aceste unelte în stânga dreapta și nu știi ce face fiecare. Ți-am lăsat mai jos un videoclip care să te ajute.

Un mic tip: există sute de tutoriale pe Youtube care îți explică fiecare tool posibil din Photoshop. Cel mai ușor mod de a învăța programul este să o iei treptat. Din experiență cel mai ușor mod de a învăța este făcând ceva. Fie că scoți background-ul unei poze sau modifici culoarea unui obiect, așa înveți cel mai ușor. Ți-am lăsat mai jos un tutorial scurt cu care poți începe să înveți programul:

 

 

2. “vizual”

 

Să știi să editezi în photoshop nu este singurul criteriu. Cum Graphic Design-ul este din zona marketingului, este necesar să ai și cunoștințe din domeniu. Nu este rocket science, dar este important să-ți cunoști targetul, să îți cunoști brandul, să știi cum comunică brandul etc.

50% Done
0%

 

Going smart is better than going big

Am vorbit mai devreme despre faptul că desenul te poate ajuta în graphic design. Compoziția este extrem de importantă. Într-o compoziție realizată bine este mult mai important să transmită mesajul principal bine și eficient decât să arate spectaculos.

 

Research

 

Sper că ți-ai pregătit playlistul de muzică. Treaba unui designer grafic nu se termină odată ce termini un vizual. O parte foarte motivantă dar și un pic obositoare este research-ul. Ce fel de Research?

Research pe:

  • trenduri
  • fonturi
  • culori
  • imagini
  • …you get the point

Mereu trebuie să fii atent la ce conținut consumi. Am spus că partea asta e motivantă pentru că nu este ceva contorizat sau academic. Nu poți măsura câtă inspirație ai sau de unde o iei. Cel mai des te vei găsi citind un articol despre design grafic din plăcere. Inspirația poate să vină din orice sursă din online sau offline. Uneori o idee bună poate veni chiar și plimbându-te în parc. 

 

Cum se face acest research?

 

Mai întâi trebuie să setezi pe cei vrei să faci research și apoi să cauți cele mai bune surse. Spre exemplu, când vine vorba de trenduri, Youtube are o gamă variată de videoclipuri care să-ți prezinte trendurile anului. Ți-am lăsat mai jos un videoclip cool pe tema asta:

 

 

Mai jos ai niște conturi nice de Instagram pe care să le urmărești chiar dacă nu ești designer grafic pentru un pic de inspirație și motivație.

 

 

Graphic Design, Copywriting și Social Media

 

La începutul articolul am menționat interdependența celor 3 arii. Pe scurt, Social Media spune copywriterului și designerului grafic ce fel de postare trebuie să facă. Designerul grafic și copywriterul fac împreună acea postare și o dau înapoi la Social Media. Un grafic designer și un copywriter de multe ori lucrează concomitent. De ce?

Fiecare decizie de comunicare trebuie stabilită la nivel creativ și strategic. Copywritingul și Designul Grafic necesită nu doar o gândire creativă ci și analitică. Astfel că pentru a fi creată o campanie de publicitate, în departamentul de creație, mesajul scris și vizual trebuie luat de comun acord. Direcțiile încotro se vor duce materialele finale trebuie dezbătute nu doar de graficieni ci și de copywriteri. În final, materialele sunt un mix al muncii amânduror părților. 

 

 

Ca notă de încheiere, o să facem o mică simulare. Dacă ai fi grafic designer și ai vedea posterul de mai sus, care consideri tu că sunt greșelile făcute aici?

Poți lăsa în comentarii opinia ta și o să-ți răspundem dacă le-ai nimerit pe toate! 

 

100% Done
0%

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *