Marketing: A career full of opportunities

 

Marketing: A career full of opportunities

Marketingul este un domeniu complex, ce cuprinde o multitudine de roluri interdependente. De la alegerea unei strategii de promovare și până la realizarea materialelor finale, munca oamenilor de marketing reprezintă un întreg sistem creativ.

 

Un marketer va căuta întotdeauna să vină cu idei originale pentru a-și atinge scopul, indiferent cu ce anume este responsabil. Așadar, fie că ești încă în dubii ori te-ai decis deja că vrei o carieră în acest domeniu, important este să știi ce anume ți se potrivește.

 

De aceea, ți-am pregătit mai multe detalii despre câteva arii importante ale Marketingului, dar și păreri și sfaturi ale unor oameni cu experiență.

 

 

DIGITAL MARKETING

Dacă ești interesat de tehnologie și vrei să descoperi mecanismele din spatele reclamelor în online, probabil te-ar interesa o carieră în Digital Marketing. Totul îți poate părea destul de tehnic la început, dar creativitatea se poate întâlni printre caracteristicile acestui rol.

 

Spre exemplu, este important să cunoști foarte bine publicul țintă și unde îl poți găsi în online. Explorând modul de funcționare al platformelor de social media, cât și instrumente utile, precum Facebook Ads, Google Ads, WordPress etc., vei ajunge să creezi strategii de promovare performante, ieșite din comun pe internet.

 

“Cred că un om de Digital Marketing trebuie sa fie un ‘jack of all trades, master of none’. Pentru a putea folosi în mod eficient toate resursele puse la dispoziție, acesta ar trebui să aibă un minim de cunoștințe în această arie.

 

Însă, dacă ne referim strict la caracteristicile principale, acesta ar trebui să fie un bun strateg. Pentru a putea stabili o direcție clară pe termen lung, trebuie sa dea dovadă de adaptabilitate și agilitate într-un mediu foarte dinamic, încât să fie la curent cu cele mai noi trenduri și să valorifice fiecare oportunitate. 

 

Trebuie să dea dovadă de abilități de leadership pentru a putea coordona cu succes departamentul de Marketing din care face parte, cât și de negociere. 

 

Parcursul unui om de Digital Marketing nu se termină niciodată, acesta fiind farmecul rolului. Cel mai bun sfat pe care pot să-l dau este să fii curios: citește articole, bloguri, newslettere (ex: FOMO, Zelist), participă la evenimente sau conferințe, urmărește oameni din domeniu. 

 

În afară de asta, nu pot să zic decât că e nevoie mare de atenție la ceea ce se întâmplă în jur, atât în online, cât și offline și să găsești relații de tip cauză-efect din care să valorifici oportunități sau să găsești soluții la nevoile pe care le ai.”

Mihai Ciurea (Digital Marketing Specialist)

 

 

GRAPHIC DESIGN

Este clar că un graphic designer trebuie să fie bun prieten cu Photoshopul, dar nu numai. Rolul acesta necesită multă imaginație și un simț vizual bine dezvoltat.

 

Dacă ești deja familiarizat cu programele de editare foto și te-ai gândit la o carieră în această direcție, important este să știi că ai nevoie de multă perseverență și curiozitate.

 

Altfel spus, această profesie presupune un proces de învățare continuu, întrucât ai nevoie să te deosebești, să ieși în evidență cu materialele tale, motivându-ți experiența în fața angajatorilor.

 

Pentru început, poți porni prin realizarea unor vizualuri, cât și prin simple proiecte de freelancing, dar cea mai multă experiență o poți căpăta alături de persoane cu know-how, specialiști în domeniu.

 

“Un graphic designer are nevoie în principal de multă curiozitate, adică dorința constantă de a rămâne la curent cu trendurile de design. Caută frecvent surse de inspirație pe diferite platforme și, desigur, tutoriale pentru a învăța să implementezi tehnici noi.

 

Viața de designer poate deveni ușor frustrantă, de aceea ai nevoie de multă răbdare. Apar deadline-uri, feedback și desigur minunatele crash-uri ale Photoshopului (Ctrl-S is your friend). E important să poți rămâne calm pentru a lucra cât mai eficient.

 

Fii open minded și creativ – aplică idei fresh în proiectele tale și caută noi moduri pentru a folosi uneltele programului, astfel vei avea rezultate din ce în ce mai bune.

 

Pentru un start bun în carieră, încearcă să înveți interfața programului, unde poți găsi instrumentele necesare și cu ce te pot ajuta. De asemenea, nu îți fie frică să experimentezi random stuff, o să te surprindă rezultatul final.”

Stancu Adelin (Graphic Design Specialist)

 

 

COPYWRITING

Comunicarea este un element esențial în marketing. Modul cum este transmis un mesaj către public poate influența foarte ușor performanța unei strategii de promovare.

 

De aceea, un copywriter este responsabil cu redactarea tuturor materialelor de tip text. De la descrierea postărilor pe social media și până la headlines și call-to-action, rolul de copywriter are datoria de a modela mesajul într-un mod atractiv și convingător.

 

Dacă ești o persoană cu talent la scris și consideri că e nevoie de multă originalitate pentru a transmite un mesaj persuasiv publicului, probabil te-ar interesa o carieră în copywriting. 

 

“Unui copywriter îi trebuie clar simțul critic și o mare atenție la detalii. Practic, degeaba ești talentat dacă îți tot scapă greșeli de scriere sau nu te poți pune în locul cititorului, ca să-ți dai seama dacă ceea ce scrii ar fi relevant pentru acesta.

 

Învață să primești feedback, fiindcă nu întotdeauna vei avea idei sau texte bune. Doar în felul ăsta poți căpăta noi cunoștințe. Este foarte important să ții minte scopul principal: Crearea de conținut coerent, relevant și care să arate bine.

 

Consumă conținut scris. Fandoms, bloguri, istorie – orice poți să citești cu plăcere. Nu trebuie să fie beletristică sau cine știe ce cărți, ci să te facă să vrei să termini ceea ce ai început. Te ajută mai ales când vrei să mai diversifici felul în care scrii mesajele.

 

Nu te baza pe teorie. Da, e super important să stăpânești câteva noțiuni înainte să lucrezi în domeniu, dar experiența contează. Așadar, poți face un internship undeva sau intră în ASER, ca să înveți alături de niște oameni faini.”

Alexandru Blănărescu (Alumnus ASER)

 

Halfway There

 

SOCIAL MEDIA

Social Media a devenit un canal de promovare cu o de referință pentru mediul de business. Dacă te consideri o persoană up-to-date cu trendurile, funcționalitățile și instrumentele platformelor de socializare, cu siguranță ești potrivit pentru o posibilă carieră în Social Media Management.

 

Dincolo de aceste aspecte, important este să îți poți demonstra experiența în fața angajatorilor. În acest caz, nu îți poți folosi simpla prezență pe social media ca exemplu.

 

În schimb, ai putea încerca să obții know-how prin proiecte personale sau printr-un internship în cadrul unei echipe de specialiști. Companii, dar și multe agenții de publicitate, oferă periodic astfel de oportunități, știind că este un domeniu atractiv pentru mulți studenți.

 

“Lucrând în Marketing, te lovești în fiecare zi de trenduri, de nevoia de ‘noutate’ și, implicit, de dorința de a veni cu ceva ieșit din tipar. De aceea, orice marketer are nevoie de această doză de creativitate și, de ce nu, de nebunie.

 

Pe lângă asta, este foarte important să ai un simț estetic foarte bine dezvoltat. Asta nu este ceva care se învață dintr-o carte, este mai degrabă un feeling. De exemplu, în momentul în care gândești un story sau cum o să arate feed-ul, lucrul care te ghidează este acest feeling, viziunea care îmbină tot conținutul în ceva de ansamblu.

 

Totodată, când lucrezi în Social Media, principalul lucru pe care îl faci este comunicarea. Deci, un om de Social Media bun trebuie să știe să comunice eficient. Prin comunicat nu mă refer doar la vorbe, ci și la modul cum transmiți mesajul printr-un vizual, cum comunici o informație în cât mai puține cuvinte.

 

În Social Media nu este vorba doar despre postat niște poze, trebuie să ai o gândire analitică și să fii un om organizat. În spatele acestor postări sunt foarte multe numere și un algoritm de care trebuie să ții cont: de la orele potrivite la care trebuie să postezi până la conținutul efectiv pe care îl faci.

 

Când activezi în domeniu și ‘ai grijă’ de anumite conturi pe Social Media, trebuie să creezi conținut pliat pe audiența ta. Nu este vorba despre numărul de followeri, ci despre autenticitatea cu care vii spre oameni.”

Beatrice Ilii (Project Manager Ingenius 2020-2021)

 

 

VIDEO EDITING

Dacă ai talent la editare video și îți dorești să continui către o carieră în această direcție, trebuie să iei în considerare faptul că ai nevoie să îți dovedești experiența în fața angajatorului.

 

În acest caz, important ar fi să culegi informații continuu și să lucrezi la proiecte cât mai originale și creative, prin care să îți pui în aplicare skill-urile. Spre exemplu, poți începe ca freelancer, realizând mici creații video, iar apoi chiar să urci către proiecte mai complexe, alături de echipe cu mai multă experiență.

 

“Editarea video necesită în primul rând dedicare și mai ales timp. Trebuie să te înarmezi cu foarte multă răbdare, pentru că, la început, ești predispus la multe greșeli care să te descurajeze.

 

Totuși, cel mai important lucru e să nu renunți. Vor exista multe situații când nervii tăi vor fi la maximum, dar satisfacția unei reclame, unui teaser făcut doar de tine va acoperi toate greutățile întâmpinate.

 

Când vine vorba de inspirație, trebuie să știi că nu vine la comandă. Vor fi zile în care te vei uita pe pereți, neavând vreo idee, și zile în care poți fi mai creativ. Take your time and don’t rush it. Ca orice proces creativ, el durează mai mult sau mai puțin, însă, odată ce ai o idee, workflow-ul tău devine mult mai compact.

 

Fii mereu curios și încearcă mai multe programe de editare. Vezi care se potrivește mai bine stilului și nevoilor tale. De asemenea, poți urmări tutoriale, cursuri – sunt multe resurse pe internet – dar e foarte important să aplici ceea ce înveți din acestea.

 

Fără practică, ești doar un cititor. Nu cred că în editarea video este un punct final, în care să zici: gata nu mai am ce învăța. Este un proces de îmbunătățire continuu, care nu lasă loc de monotonie și rutină.”

Sabin Roescu (Photo-Video Specialist)

 

Marketingul poate fi atractiv din toate punctele de vedere pentru mediul studențesc. De la creativitate, informații actuale și până la conexiunea strânsă cu multe alte zone profesionale, reprezintă un domeniu cu multe oportunități, deschis tuturor studenților ce-și doresc viitoare cariere de succes.

 

Te-ai hotărât deja ? Ce rol crezi că ți se potrivește ? 

 

Well Done!

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *