Indiferent dacă ești la început de drum sau ai deja un business, brandul reprezintă identitatea afacerii tale. E modul prin care te diferenţiezi de concurență și îți creezi o comunitate loială.
Un brand nu se rezumă doar la logo sau nume, cu toate că mulți sunt tentați să creadă asta. El reflectă personalitatea, pasiunile și valorile tale. Prin intermediul lui le transmiți oamenilor viziunea ta și spui povestea produsului. Este important să înțeleagă că tu nu le oferi doar un produs, ci le livrezi o experienţă completă. Astfel, brandul e cel care conturează percepția clienților asupra serviciilor și produselor pe care le oferi.
,,Your brand is how people perceive you wherever they interact with your business—both the impressions you can control and the ones you can’t.”
Gândește-te la cele mai cunoscute branduri. Este de ajuns să le auzi numele, iar logo-urile și sloganurile îți apar automat în minte. Ele sunt exemplul perfect ce demonstrează că un brand bine definit rezistă de-a lungul anilor şi rămâne adânc întipărit în preferinţele cumpărătorilor.
Un brand puternic în care oamenii să aibă încredere se construiește în timp. Există însă câțiva pași elementari pe care trebuie să îi urmezi pentru a-ţi asigura succesul.
,,Ce mă face unic?’’ Care sunt atuurile mele?”,, Ce mă definește?”. Înainte de a începe, trebuie să îţi cunoști DE CE-ul. Este important să știi motivaţia din spatele brandului, misiunea și scopul său. Stabilește exact ce beneficii le poți aduce oamenilor prin produsele și serviciile tale. Scoate în evidență ceea ce te face diferit de tot ce e comun și banal. Oamenii sunt niște vânători de unicitate, iar brandul tău sigur le va stârni atenția.
2Choose your target audience
Când stabilești audienţa, păstrează în minte această idee: Nu încerca să mulțumești pe toată lumea! Mesajul transmis de brand nu va rezona niciodată cu absolut fiecare persoană. Dar nu te îngrijora! Adevărații tăi clienți sunt acolo și îți înțeleg mesajul. Nu te îndepărta de la viziunea ta doar ca să satisfaci nevoile tuturor. Fii autentic! După ce ai stabilit audiența, trebuie să îți adaptezi ton of voice-ul astfel încât să creezi o conexiune între oameni și brandul tău. Încearcă să pătrunzi în mintea consumatorului şi să îi înţelegi nevoile, preferinţele şi comportamentul. Astfel, esenţa brandului tău va fi corect percepută.
Logo-ul joacă un rol foarte important. Identitatea vizuală e cea care are un impact uriaș asupra modului în care oamenii percep brandul. De aceea, un logo trebuie sa reflecte valorile și esența brandului. Also, keep it simple. Ideea e ca acesta să fie cât mai ușor de ținut minte. Astfel, fii cât mai creativ și unic când creezi un logo. Cu siguranţă că lumea o să și-l amintească. Încearcă să te diferenţiezi de concurență. O aplicație super useful care te poate ajuta să creezi un logo este Wix. Pe baza cerințelor și ideilor tale, aplicația generează un logo potrivit. Totodată, ai posibilitatea de a personaliza designul în ceea ce privește culoarea și dimensiunea.
În ceea ce priveşte numele, gândește-te la unul inventiv și de impact. Dare to stand out from the crowd. Cu siguranță nu vrei să se confunde cu cele ale altor branduri. De asemenea, un slogan catchy are cu siguranţă un mare impact asupra oamenilor.
4Build your online presence
Crearea unui website este cea mai eficientă metodă de a-ţi face brandul cunoscut. El ar trebui să includă logoul, sloganul, fotografii calitative și un call to action. Prima impresie este foarte importantă. Oamenii ar trebui să înțeleagă instant cine ești și ce beneficii le poți oferi. Prezenţa în Social Media este şi ea necesară. Promovarea pe Facebook și Instagram îți poate crește brandul și îți poate aduce o mulțime de clienți. În timp, vei reuși să îți creezi o comunitate loială.
Dacă ești gata să îți construiești propriul brand, o sa îți las mai jos un videoclip super interesant.