Regulament Concurs P&G

ASER și P&G au găsit o metodă prin care să le facă studenților sesiunea mai plăcută, recompensând orele de studiu din timpul acesteia. La ce ne-am gândit? Studenții trebuie să intre pe pagina de Facebook ASER România în perioada 4-7 februarie 2020, să dea like paginii ASER România și P&G Careers România și să lase un comentariu la postarea care dă start concursului, împreună cu un tag pentru 2 persoane cu care și-ar dori să împărtășească această experiență de relaxare.

Premiile ce vor putea fi câștigate sunt vouchere de o zi pentru 3 persoane la Therme oferite de partenerii noștri.

Câștigătorul va fi ales prin tragere la sorți dintre participanții înscriși la concurs.

Care sunt condițiile de participare?

  1. Să fii student la una dintre universitățile din București;
  2. Să ai vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani;
  3. Să deții un cont valid de Facebook;
  4. Să dai  like la pagina de Facebook ASER România și P&G Careers România, apoi tag la 2 persoane dornice să împărtășească această experiență cu tine printr-un comment la postarea care dă start concursului de pe pagina de Facebook ASER România;

Când se va alege câștigătorul?

Foarte repede! Imediat după încheierea perioadei de înscriere, va avea loc extragerea, mai precis pe data de 8 februarie, ora 19:30 pe pagina de Facebook ASER România.

Cum îți revendici premiul?

După ce o să anunțăm câștigătorul premiului,acesta va fi contactat pe Facebook și va fi îndrumat să intre în posesia lui.

Dacă câștigătorul nu poate fi contactat, nu acceptă premiul sau nu trimite datele necesare furnizării acestuia în maximum 2 zile de la contactare de către un reprezentat al concursului, premiul va fi acordat următorului menționat, respectându-se aceeași procedură de validare.

Limitări

P&G Careers România și ASER România își rezervă dreptul de a modifica regulile de concurs sau de a anula desfășurarea concursului în orice moment și are dreptul de a investiga orice suspiciuni de înșelăciune sau fraudă în legătură cu înscrierea și participarea la concurs înainte de a desemna un câștigător.

Nerespectarea prezentului regulament, utilizarea unui limbaj neadecvat în comunicarea despre acest concurs sau orice încercare de fraudare, duce la eliminarea imediată din concurs a aplicantei/aplicantului.

Arta unei sesiuni de nota 10

De zece ani cu pasiune, ASERiștii îți oferă experiențe de neuitat în sesiune. Ediția aceasta este una cu totul specială, întrucât sărbătorim împreună un deceniu de tradiție, de-a lungul căruia am reușit să îți oferim un boost de motivație pentru a trece mai ușor peste examene.

 

 

Anul acesta ne vom lăsa purtați prin muzeul ASERist unde operele de artă sunt aduse la viață cu ajutorul stickerelor cu rime amuzante. Totodată, avem oportunitatea de a realiza o retrospectivă asupra edițiilor anterioare și al impactului pe care îl avem în rândul studenților în timpul sesiunii.

Artistul din tine și-a spus cuvântul: Foile de la seminare încep să arate a piese de muzeu, iar cursurile sunt mai colorate decât operele lui Picasso. Deși mai ai câteva detalii de retușat, știi că în curând te vei putea lăuda că ai pictat o sesiune de nota 10. Așa începe căutarea blend-ului perfect de nuanțe și tonuri ce te vor ajuta să îți conturezi tabloul mult râvnit. 

Ca întotdeauna, ne-am dorit să te inspirăm pe durata acestei călătorii și să îți transmitem din vibe-ul nostru, așa că am venit în vizită în căminele Belvedere, Moxa și SNSPA cu stickere, zâmbete și cu sfaturi pentru o sesiune de 10. 

De asemenea, felicitări câștigătoarei concursului oferit de către EY Romania. Așteptăm cu drag să ne spui cum arată sesiunea de la înălțime. Și pentru că surprizele nu se termină aici, mai avem pregătite pentru tine concursuri cu premii oferite de Virgin Radio Romania în colaborare cu TNT Brothers și P&G. Pentru regulamente, accesează paginile noastre de Facebook și Instagram sau intră pe website-ul nostru.

 

 

Galeria de artă ASER a strâns numeroase exponate de-a lungul istoriei. De aceea, vom realiza o mică incursie în trecut unde vom redescoperi stickerele edițiilor anterioare, iar membrii campaniei ne vor împărtăși ce înseamnă pentru ei campania “10 pentru Sesiune”.

 

 

„10 pentru Sesiune” este mai mult decât o campanie. De 10 ani, este modul în care noi „sărbătorim” sesiunea, în stil ASERist. Ne detașăm de tot ce înseamnă stres și răspândim din vibe-ul nostru celorlalți studenți aflați în toiul examenelor. Pe lângă faptul că oferim experiențe în această perioadă, prin stickere colorate în rime și concursuri cu premii ce fac parte din bucket list-ul oricărui student, venim cu mult entuziasm atât pe paginile noastre de Facebook și Instagram, cât și prin căminele studențești pentru a motiva lumea să ia acel 10 mult dorit. Dacă și tu ai pe ușă sau pe laptop cel puțin o rimă ASERistă, cu siguranță ai un boost de încredere în sesiune și nu numai.”

-Sebastian Ilii, PR Leader

 

 

“ASER at its best. Intern, se arată tot efortul depus de toți ASERiștii implicați în asociație de când a fost înființat. Mi se pare că aducem un super mare impact pozitiv în rândul studenților. Am observat că foarte mulți, în cămine, chiar s-au bucurat când am venit să îi destresăm de la examene și nu am mai putut de fericire când am văzut câțiva că ne urmăreau postările și chiar de abia așteptau să venim. Personal, îmi place să ajut oamenii care depun multă pasiune în ceea ce fac și am încercat pe cât posibil să îmi dedic oricare minut, oră și moment al zilei să îi ajut pe toți cei implicați. Sincer, pot spune că asociația și oamenii care fac parte din ea reprezintă foarte mult pentru mine și sper să pot oferi cel puțin la fel de mult cât mi s-a oferit mie până acum.”

-Roland Christian Schepp – Coordonator “10 pentru Sesiune”

 

 

„Pentru mine, campania “10 pentru Sesiune” înseamnă o detașare față de aceste momente “stresante”. Cea mai minunată parte este atunci când împreună cu echipa ASER mergem la studenți prin cămin să le dăm din vibe-ul nostru. Zâmbetele lor de la final sunt de neuitat!”

-Samir Rostamizadeh – PR & Social Media Executive

 

Scopul acestei campanii este de a te ajuta să îți schimbi perspectiva asupra sesiunii într-un mod fun și cool, de a te ajuta să te relaxezi și de a te motiva să ai cele mai bune rezultate

Tu cum îți colorezi sesiunea?

Concurs Virgin Radio România

Regulament Concurs Virgin Radio

Cu ocazia sesiunii de iarnă, ASER împreună cu Virgin Radio România doresc să aducă un boost de motivație tuturor studenților. La ce ne-am gândit? În perioada 29.01.2020 și 01.02.2020 se va desfășura un concurs al cărui premiu extraordinar nu este nimic altceva decât un memorabil salt cu parașuta pentru două persoane oferit de către partenerii noștri de la Virgin Radio.

Câștigătorul va fi ales prin tragere la sorți.

Care sunt condițiile de participare la concurs?

  • Să fii student la una dintre universitățile din București;
  • Să deții un cont de Instagram valid;
  • Să dai follow pe Instagram paginii oficiale ASER România;
  • Să dai follow pe Instagram paginii VirginRadioRomania iar în postarea care dă start concursului, da tag unei persoane dornice să împărtășească această experiență cu tine;
  • Să dai share postării pentru concurs într-un Instastory cu tag-urile @aserbucuresti și @virginradioromania

Când se va afla câștigătorul?

Extrem de repede! Imediat după încheierea perioadei de înscriere o să se desfășoare tragerea la sorți, mai precis pe data de 02.02.2020, ora 18:00, iar câștigătorul va fi anunțat printr-un story pe Instagram pe pagina ASER România.

Cum intri în posesia premiului?

După alegerea câștigătorului, acesta o sa fie contactat pe Instagram pentru a fi pus la curent cu detaliile ridicării premiului.

Saltul cu parașuta va fi facilitat de către Virgin Radio România în perioada mai-iunie.

Dacă în decurs de 24 de ore de la postarea story-ului care anunță câștigătorul, acesta nu poate fi contactat, refuză premiul sau nu furnizează datele necesare ridicării acestuia către un reprezentant al concursului, premiul va fi acordat următorului menționat, urmând aceeași procedură de validare.

Limitări

Nerespectarea prezentului regulament, utilizarea unui limbaj neadecvat in comunicarea despre acest concurs sau orice altă încercare de fraudare, duce la eliminarea imediată a participantului din concurs și imposibilitatea înscrierii acestuia în viitoarele concursuri organizate de ASER și partenerii săi.

Virgin Radio România și ASER România își rezervă dreptul de a modifica regulile de concurs sau de a anula desfășurarea concursului în orice moment și au dreptul de a investiga orice suspiciuni de înșelăciune sau fraudă în legătură cu înscrierea și participarea la concurs, înainte de a desemna un câștigător.

Regulament Concurs EY

Anul acesta, ASER și EY doresc să le aducă studenților o imagine de ansamblu, de la înălțime, a sesiunii pentru a le spori motivația și entuziasmul. Cum facem acest lucru? Printr-un concurs al cărui premiu este o plimbare de neuitat cu balonul. Studenții trebuie să dea like paginilor de Facebook EY Careers și ASER România, apoi să acceseze pagina de Facebook ASER România în perioada 24 – 27 Ianuarie 2020, să dea like postării care anunță concursul și tag la 2 persoane dornice să-i însoțească în această aventură, printr-un comment.

Câștigătorul va fi ales prin tragere la sorți dintre participanții înscriși în concurs.

 

Care sunt condițiile de participare?

  1. Să fii student la una dintre universitățile din București;
  2. Să ai vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani;
  3. Să deții un cont de Facebook valid;
  4. Să dai like paginilor de Facebook EY Careers și ASER România;
  5. Să dai like postării de pe ASER România care dă startul concursului și tag la 2 persoane care ar vrea să împărtășească această experiență cu tine, printr-un comment la postare;

Când se va alege câștigătorul?

După înscriere, studenții se vor concentra în continuare asupra sesiunii iar pe data de 28 Ianuarie 2020, ora 20:00, în cadrul unui video pe pagina de Facebook ASER România se va afla câștigătorul acestei experiențe memorabile.

 

Cum intri în posesia premiului?

După ce vom anunța câștigătorul, acesta va fi contactat pe Facebook de un reprezentant al concursului pentru a stabili detaliile referitoare la ridicarea premiului.

Dacă în decurs de maxim 24 de ore de la anunțarea câștigătorului, acesta nu poate să fie contactat, nu acceptă premiul sau refuză furnizarea informațiilor necesare ridicării acestuia, premiul revine următorului menționat, urmând aceeași procedură de validare.

 

Limitări

Nerespectarea prezentului regulament, utilizarea unui limbaj neadecvat în comunicarea despre acest concurs sau orice altă încercare de fraudare, duce la eliminarea imediată a participantului din concurs și imposibilitatea înscrierii acestuia în viitoarele concursuri organizate de ASER și partenerii săi.

EY Careers și ASER România își rezervă dreptul de a modifica regulile de concurs sau de a anula desfășurarea concursului în orice moment și au dreptul de a investiga orice suspiciuni de înșelăciune sau fraudă în legătură cu înscrierea și participarea la concurs, înainte de a desemna un câștigător.

 

Reach Your Christmas Destination!

Îmbarcarea… îmbarcarea…

 

Anul acesta, plecăm într-o călătorie plină de momente speciale cu trenul ASERexpress. Alătură-te nouă și hai să descoperim împreună destinațiile prin care ASERexpress își va croi drumul, în această perioadă a sărbătorilor de iarnă.

 

 ❄ Ce te așteaptă în călătoria noastră ?

Trecând prin fiecare oraș, vei explora cu adevărat semnificația magiei Crăciunului, începând de la mirosul de cozonac și ciocolată caldă până la decorațiunile colorate și întreaga atmosferă de poveste. Bucurie, dragoste, familie, dorul de copilărie, de tradiții: toate aceste lucruri și multe altele pot fi regăsite în vagoane, iar frumusețea pe care o descoperi în fiecare loc vizitat nu poate decât să te surprindă.

Ești pregătit pentru îmbarcare? Așezat la locul alocat, bagajele în cală și cu biletul în mână, vei putea simți magia sărbătorilor de iarnă ce ia amploare dincolo de geamul ferestrei.
Trenul ASERexpress îți oferă ocazia de a avea o călătorie plăcută și plină de tradiții, care te va aduce cât mai repede alături de cei dragi. Mai mult, această călătorie va îndeplini dorințele tuturor, așadar fii pregătit pentru experiența iernii!

 

 ❄ Care sunt destinațiile iernii ? ❄

 

ORAȘUL LUMINILOR

Orașul acesta te va inspira și te va purta spre locuri necunoscute. Te va duce cu gândul la copilărie, atunci când îl așteptai cu nerăbdare pe Moș Crăciun. Fără să realizezi, vei trăi una dintre cele mai frumoase clipe din viața ta.
Aceasta va fi prima noastră oprire și, totodată, cea care va da startul unei călătorii pline de momente unice. Vei observa luminile sclipitoare ale orașului cu mult înainte de a ajunge.
Toată lumea din oraș așteaptă cu nerăbdare sosirea trenului ASERexpress. Venind doar o dată pe an în stație, el emană atat de multă energie, încât te va inspira să îți pui cea mai specială dorință pentru anul care va urma.

 

ORAȘUL HOHOHO

Locul unde părinții, copiii și prietenii se bucură de prezența celorlalți și schițează mereu un zâmbet. După un an de așteptare, în această perioadă magică a anului, te vei putea deconecta de viața monotonă și, totodată, te vei bucura cu adevărat de timpul pe care îl vei petrece împreună cu cei dragi ție.
Crăciunul nu este despre cadourile de sub bradul împodobit sau despre mâncărurile tradiționale de pe masă. Crăciunul este despre tine, despre familie și despre cei din jurul tău, iar ce cadou mai frumos poate exista decât să zâmbim alături de ei?
Odată cu lumina sărbătorilor apare și bucuria, iar după oprirea în acest oraș, cu siguranță vei fi cuprins de vibe-ul sărbătorilor de iarnă.

 

ORAȘUL ZĂPEZII

După o călătorie plină de surprize în care dorințele tuturor s-au împlinit, este timpul să facem Bucket List-ul pentru anul care vine. De aceea, orașul Zăpezii va fi ultima oprire pe anul acesta, pe care o vom face cu ASERexpress, și aici încheiem povestea noastră de iarnă. Este locul ideal pentru a reflecta asupra lucrurilor care ni s-au întâmplat de-a lungul acestui an și să planificăm noile experiențe pe care vrem să le parcurgem împreună în 2020.
Totuși, să profităm la maxim de acest oraș deoarece el este acoperit de zăpadă în orice perioadă din an. Acum, la finalul sărbătorilor, este destinația ideală pentru a te bucura, cu adevărat, de iarnă. Poți profita de această oprire pentru a începe un start fresh în anul care vine.

ASERexpress este doar start-ul unor noi experiențe, care încep cu vibe-ul sărbătorilor de iarnă, și mai are puțin până când va intra în Noul An. Trăiește la maxim tot ceea ce îți oferă această călătorie! În curând, îți pregătim o mulțime de surprize, așadar, urmărește-ne pe paginile noastre de Facebook și Instagram ASER  pentru a descoperi experiențele studenției tale pe care, cu siguranță, nu vrei să le ratezi!

 

Tu ce dorință îți pui în această călătorie ?

Îți cauti un job sau program de internship toamna aceasta? Află în ce domenii sunt rolurile disponibile!

Experiența de lucru anterioară este un element important pe care trebuie să îl ai în CV așa că nu este niciodată prea devreme să te implici. Descoperă în rândurile ce urmează ce așteptări au angajatorii și ce poți face pentru a obține jobul dorit.

 

Care sunt domeniile cu cele mai multe joburi în București și în Timișoara

Jumătate dintre companiile care au participat la studiul Raportul Hipo.ro au planuri de a recruta Juniori (absolvenți, studenți, candidați cu experiență sub 3 ani). În plus, 63% dintre angajatori vor să recruteze interni pentru joburile din București fără experiență.

Pentru prima oară în trei ani, IT Software a urcat pe prima poziție, depășind Vânzările. Următoarele domenii în care sunt cele mai multe joburi în București sunt Customer Support, Contabilitate și Inginerie.

Domeniile în care se vor face cele mai puține angajări în București sunt Juridic, Achiziții, IT Hardware și Marketing – PR.

 

Situația joburilor în Timișoara

Cei care își doresc joburi în Timișoara vor descoperi cele mai multe poziții disponibile, pe lângă IT și Vânzări, în Customer Support, Marketing și Inginerie.

 

Ce abilități caută angajatorii?

Pentru prima oară, creativitatea nu se mai află pe prima poziție în topul preferințelor angajatorilor în ceea ce privește abilitățile pe care un candidat trebuie să le aibă.

Anul acesta, flexibilitatea și adaptabilitatea sunt principalele 2 aptitudini “soft skills” care conving un recruiter să îți ofere jobul dorit, potrivit Raportului Hipo.ro

Capacitatea de a învăța continuu și de fi mereu dispus să te dezvolți s-a aflat pentru prima oară în topul competențelor urmărite de companii, cu un procent de 9.38%. Lucru determinat și de nevoia de a adapta joburile și fișa postului pentru introducerea din ce în ce mai accentuată a tehnologiei în fluxul de lucru.

 

Cât durează procesul de recrutare pentru locurile de muncă din București?

Pentru locurile de muncă din București, recrutarea durează, în medie, 1 lună. Această perioadă nu trebuie să te sperie, deoarece se ia în calcul primul interviu și se finalizează la trimiterea unei oferte către candidatul ales.

Întrebați ce etape includ în procesul de recrutare, angajatorii au menționat în proporție de 24% interviul cu managerul, urmat de interviul cu recruiterul, testul practic, interviul telefonic și interviul pe Skype.

Start your Journey with ASER

Ești gata de călătoria studenției tale, dar nu știi încotro sa te indrepti? Cum ar fi ca anii tăi de facultate să fie mai mult decât monotonia cursurilor și a seminarelor?

 

Pentru a avea parte de o experiență inedită în studenție, ai nevoie la tine doar de dorința de a crește și de pasiunea de implicare. În rest, totul este pregatit, iar aventurile te așteaptă!

ASER este pregătit să îți ofere cele mai autentice momente din studenția ta, destinația fiind chiar dezvoltarea ta. Printre numeroase arii, proiecte și evenimente, poți să dai start spre cea mai bună versiune a ta. Până să trăiești la maxim această perioadă din viața ta, ți-am pregătit o serie de pași prin care o să treci alături de ASER.

 

1. What to learn?

În ASER, vei putea sa iți descoperi cele mai mari pasiuni, iar diverse domenii te așteaptă sa le experimentezi, cum ar fi Marketing, Public Relations, Human Resources, Sales, Logistics & Finance. Totuși, traseul skill-urilor tale nu se oprește aici. Poți să vezi ce înseamnă dezvoltare strategică, leadership, project management și event planning. 

 

2. Where to go?

Bineînțeles, toate aceste roluri vor fi cele care te vor ajuta să construiești cele mai cool proiecte și evenimente marca ASER. Din vaste domenii şi tematici, ASER îți pregătește și anul acesta oportunități de dezvoltare, pliate pe dorințele tale. Uite care sunt acestea:

Akademics este un proiect de tradiție aflat la a XV-a ediție și abordează tematica „Skills of the Future”. Direcția principală este de a oferi studenților un contact cu mediul de business actual, prin intermediul unor Bootcamps, Open Days și a unei Biblioteci vii. Akademics se va desfășura în luna martie 2020.

Ingenius este un proiect aflat la a VII-a ediție care abordează tematici de marketing și advertising. Direcția principală a proiectului este de a oferi studenților know-how din domeniul de marketing și o experiență inedită, asemănătoare unei agenții de advertising, prin intermediul unor Learning Days, Open Days și a unei Biblioteci vii. Ingenius se va desfășura în  luna aprilie 2020.

ASER Events, aflat la a II-a ediție, îți pregătește două evenimente, și anume: Inov’up, ce are ca tematică inovația și intraprenoriatul, și TrendIn, ce te introduce în lumea vlogging-ului și a tendințelor din Influencer Marketing

 

3. Let’s have some fun!

Dezvoltarea ta este principalul obiectiv al nostru, însă comunitatea ASER este alături de tine sa te îndrume spre cel mai potrivit traseu în studenția ta. Călătoriile sunt motive pentru a-ți face prieteni pe viață și fii sigur că în ASER vei cunoaşte tineri entuziaști ca tine. Împreună vom creşte și ne vom distra la maxim, iar momentele de la petreceri și din teambuilding-uri vor fi de neuitat. 

 

4. Who’s behind us?

Pe lângă distracții și networking intern, vei interacționa cu numeroși oameni din mediul de business, angajați ai companiilor partenere și personalități cu renume care îți vor împărtăși experiențele lor și îți vor dezvălui insight-uri din domeniile în care lucrează. Cine știe, poate că aceasta esta scânteia de care ai nevoie pentru a-ți alege ce profesie vrei să urmezi pe viitor. 

 

 

How to Start your Journey?

 

Pasul 1: Înscrie-te până pe 13 octombrie 👉🏻  https://rb.gy/6eda09👈🏻.

Pasul 2: Stay tuned pe pagina de Facebook ( https://www.facebook.com/ASERomania/ ) și pe cea de Instagram (https://instagram.com/aserbucuresti?igshid=1wl6o6zxh2cnr ) pentru a-ți pregăti starterpack-ul experiențelor ASER.

Pasul 3:  Fii gata de experiența studenției tale, alături de ASER!

ASER Backstage: PoeziEa de festival

Scrie frumos și creează experiențe speciale pentru mii de oameni ce vin să se încarce cu energie la festivalurile Untold și NeverseaSpecialist Marcomm, Leader, poetă, o tânără cu pasiune atât pentru scris, cât și pentru oamenii la evoluția cărora contribuie constant…

Larisa Bălan și-a scris povestea în stilul ei, cu multă pasiune, iar un capitol important a fost compus în ASER

 

  1. Ai fost primul lider al ariei de PR din ASER și ai contribuit la schimbarea structurii organizaționale. Cum a fost pentru tine acea experiență? 

Un vis măreț care a prins contur în cel mai frumos mod posibil. Întreaga experiență ASER-istă a fost un cumul de sentimente și trăiri, de oportunități și lucruri pe care le-am învățat. Așa cum am spus mereu, pentru mine a fost o „școală a emoțiilor”. Am început ca participant al proiectului „Dream Big” (și aici am descoperit această comunitate care știa să viseze și să îndeplinească visuri, știa ce e prietenia adevărată, cum să o păstreze și cum să o dăruiască), am continuat ca junior în departamentul de Marketing, apoi am trecut la următorul nivel, pe care l-am simțit natural și firesc: echipa de lideri. De ce spun firesc? Ei bine, pentru că mereu am plecat cu premisa că în viață ești responsabil de 2 lucruri: să înveți de la ceilalți și ceilalți să învețe de la tine. 

Schimbarea din ASER a fost un punct care pe noi, generația de atunci, ne-a construit într-un mod mai dur, dar cu o amprentă pozitivă semnificativă. Am învățat atunci ce înseamnă munca dublă, poate triplă, pentru un obiectiv, ce înseamnă să înveți să inspiri și să motivezi, să poți, chiar și atunci când nu mai poți, din simplul motiv că îți dorești atât de mult ca ceva să se întâmple! Iar noi, împreună, am făcut să se întâmple.   

Anul în care am fost PR Leader a fost momentul în care am lăsat orice copilărie deoparte, fără să uit totuși să mă distrez pe măsură. Am învățat să fiu mai hotărâtă, să iau decizii și să dau mai departe tot know-how-ul meu. În plus, am învățat ce înseamnă networking-ul pe bune! A fost un an plin, pentru că am lucrat și am susținut o licență în paralel, însă categoric a fost unul dintre cei mai frumoși ani din viața mea. Cum a fost pentru mine acea experiență? Cred că pot să rezum așa: ca și cum te-ai da în cel mai wow Roller Coaster, cu cei mai buni prieteni, care te strâng de mână când îți e frică, dar îți fac și poze să râdeți împreună după, cu cel mai tare view și cu surprize la fiecare curbă. Cât despre destinație… asta e fain, că odată urcat, nu prea îți vine să te mai dai jos. 😉 

 

  1. Ai fost Copywriter la Mobexpert, ce anume ți-a plăcut cel mai mult la acest rol și ce anume te-a ghidat către copywriting, un domeniu nou? 

Perioada petrecută la Mobexpert a fost, de asemenea, o experiență mai mult decât interesantă. Copywriting-ul nu era un domeniu chiar nou, pentru că în anul de juniorat din ASER a fost rolul meu de bază, la care s-a alăturat de asemenea și pasiunea pentru scris. Cumva, oportunitatea de la Mobexpert a fost exact ce îmi doream și ce aveam nevoie la acel moment al vieții mele. A împletit dragostea de scris cu o pasiune mai veche, designul interior (well, da, pe la 14-15 ani asta visam să „mă fac când o să fiu mare”). Prețuiesc și acum timpul petrecut în echipa Mobexpert din varii motive: m-am perfecționat pe partea de copy, într-un domeniu complet nou pentru mine, am învățat câte tipuri de somieră există (bine, am învățat că patul are somieră, în primul rând) și multe, multe lucruri despre mobilier și decorațiuni, am „furat” tips & tricks despre fotografia de produs (eu lucrând în studioul foto al Mobexpert-ului), am făcut parte dintr-o echipă foarte faină (în studioul foto era formată din bărbați în proporție de 90%, dar care m-au primit în gașca lor – cea mai bună dovadă, ne jucam PUBG după serviciu împreună). :)) Iar acum spun cu fericire că păstrăm legătura și mai povestim de fiecare dată când se ivește ocazia. 

Pentru mine a fost o altă etapă de amintit cu drag. Oamenii pe care i-am întâlnit aici îmi vor fi mereu în suflet, pentru că am primit înțelegerea, prietenia și cunoștințele de care aveam nevoie, iar pentru asta le voi mulțumi mereu. Și cred că, chiar dacă vine un moment în care să nu mai faci parte dintr-un loc, nu înseamnă că trebuie să te deconectezi total.   

 

  1. Care consideri tu că sunt caracteristicile unui copy bun? Dar ale unui copywriter ce își îndeplinește bine job-ul?

Hmm… bună întrebare! Cred că cel mai important lucru pe care l-am învățat eu despre procesul spre un copy bun e acela că trebuie să te lași pe tine, copywriterul, deoparte. Am făcut copywriting pentru peste 10 branduri total diferite până acum și e normal să ai o semnătura în stil, caracteristică ție, dar trebuie să înveți, în primul rând, ce înseamnă brandul respectiv, să înveți comunitatea acelui brand, la ce sunt receptivi oamenii. Trebuie să știi că după ce ai scris ceva, e momentul când faci un pas în spate, te detașezi de ce îți place ție, îți pui ochelarii de critic pe care îi poartă targetul tău și începi să judeci produsul final. Cred că răbdarea și atenția la detalii sunt două atribute fundamentale ale omului de copy. La acestea se alătură, desigur, pasiunea pentru scris și pentru psihologia umană. 

 

  1. Un copywriter trebuie să scrie bine, dar tu scrii și frumos. Ești iubitoare de poezie și ai publicat propria ta carte, dar de unde a pornit această pasiune și ce înseamnă de fapt poezia pentru tine?

Oh, am ajuns la poezie și nu trebuie să vorbesc mult că nimeni nu mai citește atât în ziua de azi. :)) Ceva e sigur: nu pot să vorbesc despre poezie ca despre o pasiune. Cred că e ceva ce am în sânge, așa mă știu, e parte din mine, din viața mea, din modul în care văd lumea și îmi găsesc loc în ea. Prima dată am scris la 7 ani. Eram în camera bunicii, plictisită fiindcă terminasem temele de vacanță (da, am fost o mică tocialară) și citeam dintr-o Antologie pentru clasele I- IV (sigur ați avut-o și voi, una groasă cu o copertă albastră). Îmi plăcea foarte mult fabula lui G. Alexandrescu, „Câinele și cățelul”. Acolo a fost momentul în care am găsit motivația să scriu, pentru că simțeam că am și eu „idei cu morală”. Așa am scris, urât și lăbărțat, primele două „nuvele” (bunica le-a numit astfel, dar nu erau nici pe departe), pe primul meu caiet dictando A4: „Focul și bățul” și „Frunza și nucul” (a se remarca asemănarea). I le-am citit bunicii mele și nu mi-a spus că e frumos sau urât ce am scris, ci răspunsul ei a fost: „Continuă!” – era tot ce un copil de 7 ani avea nevoie să audă. Apoi m-am îndrăgostit de poezia lui Minulescu și a lui Bacovia. Am făcut o primă încercare destul de plagiată a poeziei „Acuarela”, care zace printr-un caiet din podul casei. Iar de acolo, scrisul a devenit un ritual, o trăire, un mod de evadare și de prezență totodată în viață. 

Am început să mă descopăr pe mine, să îmi descopăr stilul și ce vreau să transmit. A urmat un drum lung, cu publicarea versurilor în reviste, pe site-uri, pe bloguri. Prima apariție într-un volum a fost pe când făceam parte din Cenaclul „Atitudini”, în deschiderea Antologiei „Din pana egretei”, alături de alți 30 de autori deja lansați, ceea ce pentru mine a însemnat o mândrie și onoare. 

Azi sunt fericită să știu că pot să țin în mână o carte cu numele meu pe copertă, că am un volum ce se regăsește pe rafturi de biblioteci, lângă marii autori ai lumii, dar cel mai important, că mi-am îndeplinit un vis, acela de a pune emoția între coperte.  

„#PoeziEa” e un volum cu și despre mine, cu și despre oameni, cu și despre lume. Nu vă spun mai multe, decât că o găsiți în librăriile online, iar dacă vreți să povestim despre, atunci vă aștept pe paginile de Facebook sau de Instagram

 

  1. În prezent faci parte din echipa de Marketing a festivalurilor Neversea și UNTOLD, alături de Andrei Manole, Marketing Leader 2017-2018 în ASER. Festivalierii sunt încântați de vibe-ul transmis de voi pe Social Media, însă cum găsiți idei noi prin care mențineți această comunitate în mood-ul de festival, tot timpul anului?  

Wow, da! Tocmai ce ne-am întors din Cluj, de la UNTOLD, și simt că aș putea să povestesc o viață despre ce înseamnă experiența asta. Nu numai că fac parte din cea mai cool echipă, dar lucrez și alături de cel mai bun prieten al meu, Andi (aka Andrei Manole) and this is kinda great!  

În ceea ce privește activitatea, eu sunt cumva la granița dintre PR-Comunicare și Marketing, având rolul de Community Creator. Așadar, sunt fericită să pot învăța din toate și să îmi aduc, la rândul meu, aportul. La toate acestea se adaugă desigur faptul că sunt în contact cu oamenii non-stop, că împreună construim cea mai frumoasă și mare comunitate de festivalieri. Tocmai de aceea nu ne oprim niciodată din a veni cu noi idei, pentru că vrem ca acest vibe fain, de care spuneai, să nu se stingă niciodată! Cum găsești idei? E mult de povestit, însă un detaliu îl pot dezvălui: suntem atenți la oameni și ne asigurăm că fiecare ediție e o experiență truly massive and unforgettable pentru ei! 

În plus, ideile nu au cum să nu vină într-un loc vibrant, plin de energie, de zâmbete, de oameni cu gânduri mărețe, care te inspiră și pe care eu îi admir enorm. E mai mult decât un job, e o oportunitate de dezvoltare personală și profesională fantastică. E un „acasă” la birou, pentru că suntem o echipă unită, care a învățat ce înseamnă să râdă și să obosească împreună, dar să continue mereu, cu inima deschisă, pentru că obiectivul e atât de important și aduce așa multă împlinire. Iar edițiile din acest an de Neversea și UNTOLD, nu numai că au însemnat un nou capitol în cartea de festival, ci au însemnat capitole pline de magie, aventură, dinamică, distracție și tâlc și în cartea personală a fiecăruia.

Iar acum, deja am început pregătirile pentru anul viitor! Urmează multe lucruri interesante, așa că tot ce pot spune e să stați cu ochii pe paginile noastre de Facebook și Instagram! 🙂 It is gonna be magic! 

Unele talente se descoperă când suntem mici, altele în liceu sau facultate, dar realizările de care suntem mândri, se construiesc în timp cu mult efort, răbdare și încredere că vom reuși. 

 

ASER Backstage: The Untolder

Fie că are loc pe plajă sau Cluj Arena, vrei să fii acolo cu prietenii și să fie momentul vostru. Evenimentele pe care le aștepți tot anul sunt promovate de o echipă de oameni care sunt, la rândul lor, tineri iubitori de muzică și de vibe-uri de festival.

Andrei Manole sau Andi, cum îl cunosc prietenii, este un Untolder care a plecat de la stadiul de festivalier, cu interes în Marketing la nivel general, și a ajuns membru al echipei ce susține imaginea festivalurilor Neversea și Untold.

Când ai văzut ultima dată un ad de la Untold sau Neversea? Andi este cel care te introduce în experiența de festival pe platformele de Social Media. 

 

1. În ASER ai fost atras de Marketing, iar în prezent lucrezi în domeniu. Cum s-a dezvoltat această pasiune?

A fost primul lucru pe care l-am întrebat când am aflat de ASER, dacă pot să învăț Marketing. Deși habar nu aveam absolut, dar absolut nimic din ce înseamnă. Apoi, nu știu, cred că pur și simplu a ținut de testarea tuturor zonelor de Marketing până să descopăr ce-mi place și anume Digital Marketing. Iubesc ce fac, n-aș schimba deloc, dar până să îmi dau seama, am tot testat mai multe ramuri, cred că e normal. A contat mult și feeling-ul. Iar, apoi, când am văzut ce înseamnă Marketing-ul online, câte lucruri poți să faci every day și ce impact aduci, nu mi-a mai trebuit altceva. 

 

2. Care consideri că sunt caracteristicile unui om de Marketing bun? 

Pfff, that’s a tough one. Habar nu am, nu cred că pot eu aprecia ce înseamnă un om de Marketing bun. Am întâlnit mulți oameni din domeniu pe care îi apreciez și la care am observat multe caracteristici care pot aduce impact foarte mare. Mi se pare că, în primul rând, trebuie să fii curios, să fii în pas cu trendurile, dar să fii și analitic și, mai ales, sincer când greșești. Mulți nu o fac și aleg să ascundă sub preș anumite greșeli. Nu, oricine greșește, important e să înveți din ce faci și să progresezi mereu. Ai nevoie de un mix de creativ – analitic, ca să poți face și tu un mix de marketing mișto.

 

3. Când vezi reclamele sau OOH-urile de la UNTOLD, te gândești la mințile creative din spatele fiecărui vizual și copy. Tu cum îți antrenezi creativitatea pentru a găsi mereu idei noi și strategii de targetare?

În treaba asta mi se pare că trebuie să furi puțin din tot ce vezi în jurul tău.  Chit că te uiți pe stradă și vezi vreun OOH sau că vezi vreun ad prin Feed, faci mereu un debate cu tine: „mamă ce mișto e campania asta” sau „vai, ew, asta NU, eu l-aș fi făcut mai bine”. Nu poți reinventa roata, poți doar să tinzi mereu să faci mai bine decât ai făcut până atunci sau decât fac alții.

Ce îmi place cel mai mult pe zona de performanțe în Marketing este curiozitatea; nu cred că trec efectiv 2 săptămâni fără ca Facebook Ads să nu se schimbe. Înjur 5 secunde, dar după mă roade să văd ce face funcția aia nouă, asta ce face, dar ăsta cum funcționează și așa mai departe. În Digital Marketing trebuie să fii mereu up-to-date, să visezi platformele de ads și să le încerci, iar apoi să analizezi de unde îți vin cele mai bune rezultate. Mai contează foarte mult să înțelegi fiecare platformă de advertising în parte, să tratezi separat Facebook, Instagram, Reddit etc. Curiozitatea duce inevitabil către creativitate. 

Apoi, vine targetul; poți să fii tu cel mai creativ om din lume, dar dacă nu îți cunoști targetul foarte bine, o dai în bară. Am norocul că, practic, chiar fac parte din targetul UNTOLD și îmi e destul de ușor să-mi dau seama cum să ajung la oameni. Poți să știi cele mai noi targetări, dar totul trebuie pliat pe target, de la copy până la orice strategie. 

Și un lucru esențial este echipa și vibe-ul pe care îl ai în echipă. Au fost cazuri în care poate, mie, o idee mi s-a părut senzațională, dar apoi colegii m-au adus cu picioarele pe pământ. E foarte important să ai o echipă care să te susțină și oameni alături de care poți lucra.

 

4. Înainte de a ajunge să lucrezi pentru UNTOLD, ce parcurs de învățare ai avut, cu toate că nu ai urmat o facultate de Marketing, Publicitate sau PR?

Păi, parcursul meu de învățare s-a numit ASER. De aici mi-am luat toate bazele pe care le-am folosit mai departe. Recunosc că mi-a fost frică de multe ori că dacă nu fac o facultate de specialitate nu pot ajunge aici, dar am avut mereu oamenii potriviți lângă mine care mi-au zis că „ba da, se poate”, m-au redirecționat către ASER și de aici a pornit magia. După câteva luni de ASER, mi-am dat seama că șanse sunt, ba chiar mari, pentru că oamenii au fost foarte faini, m-au învățat tot ce știau ei, îmi arătau tot ce era nou și aveau grijă să păstrezi anumite standarde. M-au împins să devin o variantă mai bună a mea, ceea ce evident, nu se întâmplă la nicio facultate de la noi, nici măcar la cele de specialitate. 

Apoi, părerea mea e că e esențial ca primul job să fie într-o agenție. Că e de Digital, că e de PR, că e de Publicitate, o agenție e esențială în dezvoltarea unui om de marketing. Apoi, după ce stai și îți iei know-how suficient, îți dai seama dacă mediul de agenție e pentru tine sau mergi in-house. 

 

5. În afară de job-ul pe care îl ai acum, de admirat din perspectiva altor oameni de Marketing, care consideri că este cea mai mare realizare a ta, la nivel profesional, dar și cel mai mare vis al tău în această direcție?

Profesional vorbind, am avut mai multe momente care au însemnat mult pentru mine. Mai întâi, șansa pe care am avut-o să fiu Lider în ASER, oportunitatea de a coordona un grup de oameni minunați de care îmi e foarte dor. Apoi, job-ul pe care îl am acum și responsabilitatea pe care o am pot spune că mă fac foarte împlinit profesional. Iar despre vise sincer acum nu știu. Acum că m-ai întrebat asta, îmi dau seama că nu am unul acum. I’m enjoying the moment, the present și încerc să mă autodepășesc și să fac lucrurile mai bine decât le-am făcut ziua trecută. Și vom vedea unde va duce asta. 

 

Evoluție, creativitate, greșeli din care poți învăța atât de multe și curaj pentru a încerca din nou și din nou. Un om de Marketing trebuie să aibă aceste caracteristici și, nu în ultimul rând, pasiune, să facă din fiecare idee un produs pe care să îl prezinte lumii.

 

ASER Backstage: The Sales Man

Conform autorului Daniel Pink, “A vinde e omenește”. Poate că acesta este și motto-ul după care se ghidează majoritatea oamenilor de vânzări, astfel încât să dea dinamicitate meseriei lor și, totodată, să pună suflet în ceea ce fac. 

Sales este un domeniu ce îi atrage pe cei mai mulți tineri, prin câteva motive: au posibilitatea să se dezvolte constant și să se autodepășească. 

Plecând de la aceste motive, Claudiu și-a dezvoltat pasiunea pentru vânzări în ASER, iar acum, la job-ul său, combină mai multe domenii din aria serviciilor, în conturarea unui rol pe placul său.

 

1.     În prezent faci parte din echipa Catalyst Solutions, în rol de Senior Talent Attraction Consultant. Este un job mai puțin cunoscut de către tineri, deci ce îți poate oferi? 

Poate că numele sună mai pompos decât este de fapt, dar este unul dintre puținele job-uri care îți oferă oportunitatea de a învăța constant. Puțin HR, mai mult Marketing, o gândire strategică, abilitați de consultanță, puțin Sales și multă, multă răbdare. Acestea sunt o parte din lucrurile care alcătuiesc acest rol.

Un job în vânzări sau în consultanță îți oferă oportunitatea de a interacționa și de a lucra cu o varietate foarte mare de companii. Simt că fiecare proiect la care lucrez vine cu un client nou, care lucrează într-un domeniu nou și care se confruntă cu provocări noi.

Momentul de satisfacție supremă pentru mine rămâne finalul proiectului. Atunci când realizez că am reușit să îmi ajut clienții să își îndeplinească obiectivele.

 

2.     Cum consideri că te-a ajutat ASER-ul să ajungi omul de acum, cu pasiuni și un job care să îi placă?

Pot să spun cu toată încrederea că ASER a contribuit major la persoana care sunt astăzi. Și spun asta pentru că m-a ajutat pe două planuri importante: personal și profesional.

Am găsit în ASER o comunitate de oameni super faini cu care poți să fii tu și alături de care am reușit să creez prietenii minunate, de lungă durată. 

Pe plan profesional, în ASER am reușit să descopăr pasiunea pentru vânzările B2B și am învățat ce înseamnă cu adevărat să fii un lider și un model pentru o echipă de 16 omuleți. Toată experiența asta a continuat și după ASER când mi-am dat seama că impactul ASER este mult mai mare decât pare. Managera mea este alumnus ASER, colegii mei sunt ASER-iști și o mare parte din clienții mei sunt Alumni ASER. Devine mult mai ușor și mai plăcut să lucrezi cu oameni care funcțiunează după aceleași principii ca tine și care se ghidează după aceleași valori.

 

3.     Știm că ți-a plăcut și domeniul Sales. Ce ar trebui să facă un om de Sales pentru a obține ce dorește? 

Nu există un profil universal de om de vânzări. Și nu, un om de vânzări nu seamănă deloc cu personajele din “Lupul de pe Wall Street”. Câteva carateristici esențiale pe care orice om de vânzări ar trebui să le aibă sunt: perseverența, deschiderea și empatia față de client și nu în ultimul rând, stropul de pasiune pe care îl pui în tot ce faci. 

Motivația mea a fost întotdeauna de a-i ajuta pe oameni. Dacă clientul este fericit, eu sunt fericit. Cred că acesta a fost și motivul pentru care am reușit să leg relații de prietenie foarte frumoase și, totodată, să aduc rezultate atât în ASER cât și în Catalyst.

 

4.     Acum ai deja un job pe placul tău, dar care este următorul pas în carieră? 

E o întrebare la care caut și eu răspunsul de ceva timp. Am câteva direcții, dar fiind un perfecționist, vreau ca toate lucrurile să fie calculate la cel mai mic detaliu. Viziunea rămâne totuși la baza tuturor variantelor, aceea de a ajuta oamenii. Vă țin la curent atunci când voi găsi modalitatea de a ajunge cât mai aproape de această viziune.

 

5.     Ce crezi că este mai important: să ai parte tot timpul de noi provocări prin care să evoluezi, sau să înveți în ritmul tău și să descoperi în timp ce îți place? 

Depinde. Eu unul prefer să am constant provocări și să fiu pus constant la încercare. Simt că așa învăț cel mai mult. Mereu am evitat acțiunile repetitive și monotone pentru că mă plictisesc repede și îmi pierd motivația. Totuși am întâlnit mulți oameni care nu se simt confortabil cu asta. Pentru ei ieșitul din zona de confort înseamnă să renunțe la sentimentul de siguranță, iar asta îi poate face să nu se simtă în largul lor. 

Cred că pentru ei cea mai bună variantă este să învețe în ritmul lor. 

Sunt adeptul învățării personalizate pe individ. Fiecare are propriul mod de a învăța și cred că primul pas către această direcție ar fi să ne găsim răspunsul la întrebarea: “Mie cum îmi place să învăț?” Dacă avem răspunsul la această întrebare, procesul de învățare devine mult mai ușor de abordat.

 

În Sales, pe lângă satisfacția unei negocieri câștigate și observarea unui nou client mulțumit, adrenalina și diversitatea sunt elementele care îl pot convinge pe un om, ce este în căutarea meseriei perfecte, că poate deveni un om de vânzări de succes.