Scrie frumos și creează experiențe speciale pentru mii de oameni ce vin să se încarce cu energie la festivalurile Untold și Neversea. Specialist Marcomm, Leader, poetă, o tânără cu pasiune atât pentru scris, cât și pentru oamenii la evoluția cărora contribuie constant…
Larisa Bălan și-a scris povestea în stilul ei, cu multă pasiune, iar un capitol important a fost compus în ASER.
-
Ai fost primul lider al ariei de PR din ASER și ai contribuit la schimbarea structurii organizaționale. Cum a fost pentru tine acea experiență?
Un vis măreț care a prins contur în cel mai frumos mod posibil. Întreaga experiență ASER-istă a fost un cumul de sentimente și trăiri, de oportunități și lucruri pe care le-am învățat. Așa cum am spus mereu, pentru mine a fost o „școală a emoțiilor”. Am început ca participant al proiectului „Dream Big” (și aici am descoperit această comunitate care știa să viseze și să îndeplinească visuri, știa ce e prietenia adevărată, cum să o păstreze și cum să o dăruiască), am continuat ca junior în departamentul de Marketing, apoi am trecut la următorul nivel, pe care l-am simțit natural și firesc: echipa de lideri. De ce spun firesc? Ei bine, pentru că mereu am plecat cu premisa că în viață ești responsabil de 2 lucruri: să înveți de la ceilalți și ceilalți să învețe de la tine.
Schimbarea din ASER a fost un punct care pe noi, generația de atunci, ne-a construit într-un mod mai dur, dar cu o amprentă pozitivă semnificativă. Am învățat atunci ce înseamnă munca dublă, poate triplă, pentru un obiectiv, ce înseamnă să înveți să inspiri și să motivezi, să poți, chiar și atunci când nu mai poți, din simplul motiv că îți dorești atât de mult ca ceva să se întâmple! Iar noi, împreună, am făcut să se întâmple.
Anul în care am fost PR Leader a fost momentul în care am lăsat orice copilărie deoparte, fără să uit totuși să mă distrez pe măsură. Am învățat să fiu mai hotărâtă, să iau decizii și să dau mai departe tot know-how-ul meu. În plus, am învățat ce înseamnă networking-ul pe bune! A fost un an plin, pentru că am lucrat și am susținut o licență în paralel, însă categoric a fost unul dintre cei mai frumoși ani din viața mea. Cum a fost pentru mine acea experiență? Cred că pot să rezum așa: ca și cum te-ai da în cel mai wow Roller Coaster, cu cei mai buni prieteni, care te strâng de mână când îți e frică, dar îți fac și poze să râdeți împreună după, cu cel mai tare view și cu surprize la fiecare curbă. Cât despre destinație… asta e fain, că odată urcat, nu prea îți vine să te mai dai jos. 😉
-
Ai fost Copywriter la Mobexpert, ce anume ți-a plăcut cel mai mult la acest rol și ce anume te-a ghidat către copywriting, un domeniu nou?
Perioada petrecută la Mobexpert a fost, de asemenea, o experiență mai mult decât interesantă. Copywriting-ul nu era un domeniu chiar nou, pentru că în anul de juniorat din ASER a fost rolul meu de bază, la care s-a alăturat de asemenea și pasiunea pentru scris. Cumva, oportunitatea de la Mobexpert a fost exact ce îmi doream și ce aveam nevoie la acel moment al vieții mele. A împletit dragostea de scris cu o pasiune mai veche, designul interior (well, da, pe la 14-15 ani asta visam să „mă fac când o să fiu mare”). Prețuiesc și acum timpul petrecut în echipa Mobexpert din varii motive: m-am perfecționat pe partea de copy, într-un domeniu complet nou pentru mine, am învățat câte tipuri de somieră există (bine, am învățat că patul are somieră, în primul rând) și multe, multe lucruri despre mobilier și decorațiuni, am „furat” tips & tricks despre fotografia de produs (eu lucrând în studioul foto al Mobexpert-ului), am făcut parte dintr-o echipă foarte faină (în studioul foto era formată din bărbați în proporție de 90%, dar care m-au primit în gașca lor – cea mai bună dovadă, ne jucam PUBG după serviciu împreună). :)) Iar acum spun cu fericire că păstrăm legătura și mai povestim de fiecare dată când se ivește ocazia.
Pentru mine a fost o altă etapă de amintit cu drag. Oamenii pe care i-am întâlnit aici îmi vor fi mereu în suflet, pentru că am primit înțelegerea, prietenia și cunoștințele de care aveam nevoie, iar pentru asta le voi mulțumi mereu. Și cred că, chiar dacă vine un moment în care să nu mai faci parte dintr-un loc, nu înseamnă că trebuie să te deconectezi total.
-
Care consideri tu că sunt caracteristicile unui copy bun? Dar ale unui copywriter ce își îndeplinește bine job-ul?
Hmm… bună întrebare! Cred că cel mai important lucru pe care l-am învățat eu despre procesul spre un copy bun e acela că trebuie să te lași pe tine, copywriterul, deoparte. Am făcut copywriting pentru peste 10 branduri total diferite până acum și e normal să ai o semnătura în stil, caracteristică ție, dar trebuie să înveți, în primul rând, ce înseamnă brandul respectiv, să înveți comunitatea acelui brand, la ce sunt receptivi oamenii. Trebuie să știi că după ce ai scris ceva, e momentul când faci un pas în spate, te detașezi de ce îți place ție, îți pui ochelarii de critic pe care îi poartă targetul tău și începi să judeci produsul final. Cred că răbdarea și atenția la detalii sunt două atribute fundamentale ale omului de copy. La acestea se alătură, desigur, pasiunea pentru scris și pentru psihologia umană.
-
Un copywriter trebuie să scrie bine, dar tu scrii și frumos. Ești iubitoare de poezie și ai publicat propria ta carte, dar de unde a pornit această pasiune și ce înseamnă de fapt poezia pentru tine?
Oh, am ajuns la poezie și nu trebuie să vorbesc mult că nimeni nu mai citește atât în ziua de azi. :)) Ceva e sigur: nu pot să vorbesc despre poezie ca despre o pasiune. Cred că e ceva ce am în sânge, așa mă știu, e parte din mine, din viața mea, din modul în care văd lumea și îmi găsesc loc în ea. Prima dată am scris la 7 ani. Eram în camera bunicii, plictisită fiindcă terminasem temele de vacanță (da, am fost o mică tocialară) și citeam dintr-o Antologie pentru clasele I- IV (sigur ați avut-o și voi, una groasă cu o copertă albastră). Îmi plăcea foarte mult fabula lui G. Alexandrescu, „Câinele și cățelul”. Acolo a fost momentul în care am găsit motivația să scriu, pentru că simțeam că am și eu „idei cu morală”. Așa am scris, urât și lăbărțat, primele două „nuvele” (bunica le-a numit astfel, dar nu erau nici pe departe), pe primul meu caiet dictando A4: „Focul și bățul” și „Frunza și nucul” (a se remarca asemănarea). I le-am citit bunicii mele și nu mi-a spus că e frumos sau urât ce am scris, ci răspunsul ei a fost: „Continuă!” – era tot ce un copil de 7 ani avea nevoie să audă. Apoi m-am îndrăgostit de poezia lui Minulescu și a lui Bacovia. Am făcut o primă încercare destul de plagiată a poeziei „Acuarela”, care zace printr-un caiet din podul casei. Iar de acolo, scrisul a devenit un ritual, o trăire, un mod de evadare și de prezență totodată în viață.
Am început să mă descopăr pe mine, să îmi descopăr stilul și ce vreau să transmit. A urmat un drum lung, cu publicarea versurilor în reviste, pe site-uri, pe bloguri. Prima apariție într-un volum a fost pe când făceam parte din Cenaclul „Atitudini”, în deschiderea Antologiei „Din pana egretei”, alături de alți 30 de autori deja lansați, ceea ce pentru mine a însemnat o mândrie și onoare.
Azi sunt fericită să știu că pot să țin în mână o carte cu numele meu pe copertă, că am un volum ce se regăsește pe rafturi de biblioteci, lângă marii autori ai lumii, dar cel mai important, că mi-am îndeplinit un vis, acela de a pune emoția între coperte.
„#PoeziEa” e un volum cu și despre mine, cu și despre oameni, cu și despre lume. Nu vă spun mai multe, decât că o găsiți în librăriile online, iar dacă vreți să povestim despre, atunci vă aștept pe paginile de Facebook sau de Instagram.
-
În prezent faci parte din echipa de Marketing a festivalurilor Neversea și UNTOLD, alături de Andrei Manole, Marketing Leader 2017-2018 în ASER. Festivalierii sunt încântați de vibe-ul transmis de voi pe Social Media, însă cum găsiți idei noi prin care mențineți această comunitate în mood-ul de festival, tot timpul anului?
Wow, da! Tocmai ce ne-am întors din Cluj, de la UNTOLD, și simt că aș putea să povestesc o viață despre ce înseamnă experiența asta. Nu numai că fac parte din cea mai cool echipă, dar lucrez și alături de cel mai bun prieten al meu, Andi (aka Andrei Manole) and this is kinda great!
În ceea ce privește activitatea, eu sunt cumva la granița dintre PR-Comunicare și Marketing, având rolul de Community Creator. Așadar, sunt fericită să pot învăța din toate și să îmi aduc, la rândul meu, aportul. La toate acestea se adaugă desigur faptul că sunt în contact cu oamenii non-stop, că împreună construim cea mai frumoasă și mare comunitate de festivalieri. Tocmai de aceea nu ne oprim niciodată din a veni cu noi idei, pentru că vrem ca acest vibe fain, de care spuneai, să nu se stingă niciodată! Cum găsești idei? E mult de povestit, însă un detaliu îl pot dezvălui: suntem atenți la oameni și ne asigurăm că fiecare ediție e o experiență truly massive and unforgettable pentru ei!
În plus, ideile nu au cum să nu vină într-un loc vibrant, plin de energie, de zâmbete, de oameni cu gânduri mărețe, care te inspiră și pe care eu îi admir enorm. E mai mult decât un job, e o oportunitate de dezvoltare personală și profesională fantastică. E un „acasă” la birou, pentru că suntem o echipă unită, care a învățat ce înseamnă să râdă și să obosească împreună, dar să continue mereu, cu inima deschisă, pentru că obiectivul e atât de important și aduce așa multă împlinire. Iar edițiile din acest an de Neversea și UNTOLD, nu numai că au însemnat un nou capitol în cartea de festival, ci au însemnat capitole pline de magie, aventură, dinamică, distracție și tâlc și în cartea personală a fiecăruia.
Iar acum, deja am început pregătirile pentru anul viitor! Urmează multe lucruri interesante, așa că tot ce pot spune e să stați cu ochii pe paginile noastre de Facebook și Instagram! 🙂 It is gonna be magic!
Unele talente se descoperă când suntem mici, altele în liceu sau facultate, dar realizările de care suntem mândri, se construiesc în timp cu mult efort, răbdare și încredere că vom reuși.